TJ

Alla inlägg under maj 2016

Av tj - 21 maj 2016 14:42

Tjenare på er!!

Ja nu är städningen i full gång då de kommer om några timmar, förhoppningsvis är allt klart tills de kommer!  

Kan ju ta en liten låt så länge.


 

Av tj - 20 maj 2016 23:45

 

Jag behövde verkligen inte vara orolig inför kvällens show. Både Ingrosso och Lindström gav sitt allt. De har verkligen utvecklats sedan den första veckan. Ändå anade jag att det skulle stå mellan dem. Jag hoppas det i alla fall. Lindström vann slutligen med bara några poängs skillnad och det var extra roligt eftersom alla höll på Ingrosso. Hon är väl värd detta! Det var också roligt att återse tidigare deltagare även om jag saknade Ewa Fröling som tyvärr inte kunde medverka. Enligt mig åkte hon ut för tidigt. Nåväl, ibland är det som det är.

 

                                                    ----------------------------------------


   

Vilket regnväder Växjö fick strax efter att jag skrev mina första rader i eftermiddags. Jag som tänkte gå ut eller göra något kreativt blev i stället bunden till soffan med en bok. Inte så dumt det heller visserligen. Det är ganska mysigt att vara inomhus när det smattrar mot fönstret och en vet att en inte behöver gå ut. Mamma bjöd tillika på rabarberpaj som uppladdning inför Let’s Dance. Det blev en väldigt trevlig fredag med andra ord.

 

 

Av tj - 20 maj 2016 19:45

 

Nu ska vi äntligen kora årets dansare i Let’s Dance. Blir det Ingrosso eller Lindström? Personligen spelar det ingen roll för min del vem som vinner. Jag tycker båda två är värdiga vinnare. Framför allt tycker jag det är roligt med två kvinnor i final. Ska bli spännande att se vad de bjuder på i kväll!

 

 

Av tj - 20 maj 2016 14:55

 

Inte bara T som uppskattar naturen

 

Gårdagen framskred utan hinder, men dessvärre glömde jag bort att skriva ett par rader om det. Förmiddagen gick åt till läsning, både av Så länge du är min syster och lite efterforskningsmaterial till mitt senaste skrivprojekt. Efter lunchen dammsög och skurade jag golvet innan jag började skriva. Under kvällen chattade jag med en författarkollega medan jag läste diverse nyhetsflöden på sociala medier. Kom inte i säng förrän ett.


I dag var det meningen att jag skulle promenera till universitetsområdet, men min forskning under förmiddagen drog ut på tiden så här sitter jag än. Nu har jag dock bestämt mig för att inte sitta här längre utan vill upp och röra på mig lite …

 

 

Av tj - 19 maj 2016 21:32

Hej på er allesammans, godkväll kanske är bättre ord.


Just nu sitter jag framför tv:n och tittar på 6:an där det är action med ett välbekant ansikte.


Ja, nog om det. I veckan var jag sjuk i två dagar, tisdagen och igår. Idag har jag varit på fötterna igen och tur det då det varit förskolans dag som vi firat. Vi firade genom att ha bamse-loppet där de fick välja mellan att springa eller gå en mindre sräcka och vid mål bjöds det på glass!
  Jag hade glädjen att ha två goingar som jag sprang lite med genom loppet. Det fick mig minsann att inse,, oj vad dålig kondis jag har!!! Så igår och idag har jag startat upp min träning igen och sprungit idag igen. Det blev en start med 3 km och det kändes som att jag kunde mycket mera så den känslan var bra!  


Ja, nu säger jag godnatt för jag ska minsann upp kl 4 imorgon ^^


Blommor från mig är ni väl vana vid  

 

 

Av tj - 18 maj 2016 23:31

Hej på er! Ja, dålig har jag då allt varit på att skriva. Tycker ibland att dygnets timmar inte räcker till.
Idag har jag varit i stan en stund, åkt mycket buss tycker jag xD

Imorgon är det jobbet igen och då firar vi förskolans dag, spännande:)

Tills dess, godnatt sov gott på er allesammans!

/T out!

Av tj - 18 maj 2016 14:00

 

En väldigt skön och välbehövlig morgonpromenad fick jag tidigare i dag. Dessvärre var det så kallt att jag tvangs ta vinterjackan och med den svettades jag som aldrig förr. Men nog förbrände jag alltid. Direkt efter duschen åt jag sedan en stadig frukost för att sedan göra lite annat.

 


 

Snart väntas det gäster. Bäst att sätta på kaffet redan nu! Vi hörs ...

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards