TJ

Alla inlägg under april 2018

Av tj - 30 april 2018 15:47

 

Det gick betydligt bättre i fredags, även om jag tvangs sitta och skriva nästan hela dagen. Men några timmar efter midnatt kunde jag äntligen lämna in mina tankar om Thomas Hobbes och John Lockes politiska filosofi. Därefter tog jag en ren slappdag. I lördags gjorde jag nästan ingenting, utan låg mest i soffan. Dock fann jag det väldigt understimulerande efter ett tag så jag joggade faktiskt framåt eftermiddagen. Men sedan blev det att slappa igen och vänta in Stjärnornas stjärna. Det dygnet gick ändå oväntat fort, så trots några lata timmar hade det plötsligt blivit söndag.


Under gårdagen var jag och köpte ett par nya löparskor. Har egentligen länge tänkt köpa det för de gamla är alldeles för dåliga. Men jag har aldrig kommit till skott. Jag blev därför väldigt glad när jag sprang på dessa fina skor. Nu kommer det bli roligt att ge sig ut i spåret igen. Mormor var också på besök och under kvällen badade jag med T. Då upptäckte vi också en ny bloggportal. Eller egentligen kände vi redan till den, men vi såg nu flera nya fördelar. Det tycks som att både jag och T varit i tankarna om att starta upp nya bloggar. Det innebär inte att TJ-bloggen stängs ner eller att vi slutar blogga här, tvärtom! Allting förlängs och utvidgas. Jag har till exempel länge velat skriva ner mina tankar om allt möjligt och liksom filosofera. Det skulle vara skönt att ha ett ställe där vi bara har sånt och ingenting annat. Allt annat kan vi ta här.


Yes, det där får jag spåna vidare på. T verkar redan vara igång, men för mig tar det nog ett tag till innan en sådan bloggportal öppnas. I dag har jag dessutom annat att tänka på. Är precis hemkommen från träff på stan med en kär vän, och väntar på att ge mig i väg snart igen. Det blir valborgsmässofirande hos Emma i år! Med det sagt önskar jag er alla en riktigt trevlig och fin Valborg!

 

 

Av tj - 30 april 2018 14:20

Tjenare på er allesammans!

Hoppas ni mår bra och har det bra. Jag sitter i detta nu och skriver medans regnet smattrar mot fönsterrutan, helt överraskande kom detta oväder, åska och allting på samma gång   


En stor nyhet är att jag faktiskt hittat en ny bloggportal där jag startat upp en ny blogg. Nu säger jag absolut inte att vi ska sluta blogga här eller någonting!!!

Jag skapade den mest för att se hur konkurerande bloggportaler ställer sig mot Bloggplatsen.se


Jag kan säga att jag hittat en klar vinnare då både J och jag anser att blgogplatsen.se slutat att statsa på nya saker. Exempel på detta... Ja de har inte uppdaterat sin app för mobilen på evigheters evigheter samt att en del saker är omoderniserat.


Den nya bloggportalen som jag pratar om är "Blogspot.se" Den drivs som man kan gissa ut av Google.


Till en början så verkade det inte var något för oss men den växte snabbt alltefter att man förstod funktionerna och den är mycket häftigare och allt är anpassat för att vara effektivt och allt för att du som äger bloggen ska kunna skapa och göra roliga saker.


Ni kan ju spana in denna nyskapta blogg och självklart bloggar vi ju kvar här. Detta är mer som en test och jag ser fram emot vad det kan leda till.


https://toretorstensson.blogspot.se/



Bilder från gårdagens fotografering bjuder jag lite på ;)!!


     

Av tj - 26 april 2018 23:33

 

 

Något som stör mig är när man är seg och trött när man verkligen inte vill eller behöver det. Hela veckan har jag varit lite slö faktiskt och inte känt mig värst motiverad till att skriva mina uppgifter. Min första tanke var såklart att vårtröttheten kickat in, men jag brukar å andra sidan inte lida av vårtrötthet så jag är beredd att överge den teorin. Då ligger förkylning och allmän trötthet bättre tillhands. Nåväl, jag har åtminstone lyckats läsa igenom allt källmaterial och antecknat viktiga saker att ta upp, så det som fattas är att börja skriva själva uppgiften. Men inte mycket händer just nu och snart är det hög tid att lägga sig. Här sitter jag med solglasögon i tron om att det ska hjälpa, men det har endast gett några få meningar. I sådana här lägen är det därför bättre att lägga sakerna åt sidan och frigöra tankarna.


I morgon tar vi nya tag! Sov gott allihop!

 

 

Av tj - 25 april 2018 09:30


 

Det finns alltid tid för att förändra och göra det som är viktigt för just dig. Under de senaste veckorna har vi kunnat bekanta oss med nya deltagare i Biggest Loser, och man blir alltid lika tagen av allas berättelser. Det verkar också vara riktiga krigare den här säsongen för ingen ger upp. Jag för min del blir alltid motiverad och inspirerad av att titta på Biggest Loser. Nu är jag inte tjock på något vis, men det hindrar mig å andra sidan inte från att ta lärdom av programmet.

 

Nu har jag dessutom hittat tränaren Mikael Hollstens YouTube-kanal där han i ett nytt projekt ska visa upp sin vardag och träning. Det är ett projekt jag med glädje följer. Återstår sedan att göra ett eget jobb, det lär väl bli något tuffare. Men serien behöver inte enbart ses som ett sätt att gå ner i vikt eller träna sig till en modell, utan att ta hand om sin kropp och våga prioritera sin egen behandling. Utifrån det tror jag fler kan ha glädje av serien.

 

 

Av tj - 22 april 2018 22:15

 

 

Efter några timmar med redigering är det skönt att få komma ut i spåret lite. Det känns alltid lite skamligt att sitta inne när det är fint väder. En kan heller inte tänka sig ett bättre avslut på veckan än det här :) Jag är verkligen nöjd med allt. Har kommit igång bra med nästa projekt och gårdagens utflykt med T var ett mycket lyckat inslag. Nu ser jag fram emot nya utmaningar, och det är politisk filosofi som står i centrum för veckans studier. Underbart!

 

 

Av tj - 22 april 2018 19:58


Efter många om och men kom vi då i väg till Ullared. Det var ju lite oroligt ett tag då T varit lite sjuk under veckan, men det visade han inget sken av alls under gårdagen. En härlig shoppingdag och vädret perfekt. Det kunde inte ha blivit bättre. Jag är så nöjd med dagen. Här ser vi ett litet sammandrag ;)


 


 

Av tj - 22 april 2018 16:58

Hej på er allesammans !

I helgen har jag och J varit i Ullared och där hittade vi alla möjliga saker, flera tunga kassar har jag med mig som ska hem.

Det var skönt att få komma iväg lite efter en hel vecka som jag var sjuk och hade feber.

Ett 30tal nya strumpor, ett par nya jeans och en ny skjorta är bara några av de många saker som jag fyndade i går:)

Här kommer några bilder på detta:)

Av tj - 18 april 2018 19:26


 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards