TJ

Alla inlägg under juli 2010

Av tj - 31 juli 2010 15:00

Hej hej    


Idag ska vi till Vallarnas friluftsteater (Stefan och Krister). Detta året spelar de denna föreställning.

       En Mor till salu

Vi har varit här i 6 år nu och det är jätte roligt varje gång. Nytt för i år är att farmors brors dotter följer med också så vi blir pappa, pappas sambo, farmor, hennes bror samt hans dotter och jag. Mer om vallarna kan ni se här http://vallarna.se/

                                      Ha en härlig dag    / J

Av tj - 28 juli 2010 09:45

   Mormors klassiska Kardemummakaka

2 ägg

2 dl socker

50 g smör eller margarin som smältes

1 dl mjölk

2 tsk bakpulver

3 dl vetemjöl

1 1/2 tsk kardemumma


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader och smörj och bröa en avlång form

2. Ägg och socker vispas vitt och pösigt

3. Smält smöret och blanda det tillsammans med ägg och socker samt mjölk

4. Tillsätt bakpulver, vetemjöl och kardemumma. Häll i allt i formen 

5. Grädda mitt i ugnen i ca 35 min

Av tj - 27 juli 2010 08:00

Hej på er !!


Nu så är jag påväg till Alvesta. Ska bo hos farmor i 6 dagar. Vi får se vad vi ska göra men vi tittar nog på film och spelar spel m.m Först ska vi hem till Växjö i några timmar och handla och vattna alla växter framför allt.


Men nu så säger att vi ska åka så måste kila.    


     /  J


Av tj - 26 juli 2010 12:55

Hallå där   


Ni verkade undra lite om filmen. Filmen ska påbörjas i Augusti och där kommer ev intervjuer samt bilder, filmer och repotage att visas samt musikalisk underhållning. Men i denna film kommer många släktingar att visas och därför måste jag ha allas tillstånd att publicera detta på nätet. Jag kan inte bara lägga ut den sådär. Jag tror inte att alla vill detta så därför blir det en privat film för bara släktingar och sådant men vi får se.


Jag vet inte hur mycket och vad som egentligen ska vara med. Om jag dessutom ska lägga upp den måste jag dela upp den i ett antal delar. Men det kan ju bli en släktsaga eller hur. Jag vet mer om detta när filmen är i slutfasen.


Idag så har jag jobbat med bloggen för jag ska åka till Alvesta imorgon till farmor. Vi har fikat med prinsessrulle (en ny slags bakelse för mig iaf) och kakor. Till middag blir det pyttipanna och sen blir det väl tv antar jag. Jag bjuder på lite sommarbilder, det är ni värda.

                 

                

       /  J       

                                                  
    

Av tj - 25 juli 2010 20:24

Hej   


Nu kom dagen vi väntat på i nästan en hel vecka. Åka till Sörby och hitta Gränsbo. Åt frukost och vid 12 tiden gav vi oss iväg. Eftersom det regnade så fick vi ha gudstjänsten inne i kyrkan. Meningen var att vi skulle haft friluftsgudstjänst på Gränsbo i Sörby. Men så blev det inte. Efter gudstjänsten fikade vi i gudshuset. Eftersom jag håller på med släktforskning så frågade vi om vi fick åka ut till Gränsbo (en gammal gård) där mina släktningar tidigare bott.

Det fick vi och han som skötte om det berättade mycket om gården och kontaktuppgifter så vi kan komma vidare lite grann.

Nu har jag lite mer matrial att använda i min film till hösten om släkten.


Nu dricker jag cola och äteren  chokladkaka Daim.    / J     

Av tj - 24 juli 2010 15:45

hejsan och vill bara säga "HAR SÅ TRÅKIGT"! Idag har det varit mulet och regn ( Hela dagen ) Jag steg upp ungefär vid 11 tiden. Åt en snabb frukost sedan så började jag packa. Det är inte mycket som man får ta med sej, det får inte väga så mycket menar jag. Men några böcker och en CD- spelare har jag packat ned i alla fall   

Jag har sett en massa tv fast mest datorn. Ute är ju inte kul att vara just nu när det är som det är. Imorgon blir det till att stiga upp tidigt, redan kl 8 är vi tvungna att åka med tåget till Danmark och sedan där vid klockan två iväg till EM. Hoppas att några av er kollar på fridrotten. Ni kanske ser oss haha. Men nu är det bara tillbaks till packningen och alla väskor.


                                                  

  /T  Ska  till !!!!!!


Inte till denssa regnbilder    




Av tj - 23 juli 2010 22:21

Go kväll   


Idag så har jag inte gjort så mycket tycker jag. Det började med frukost och sedan skulle vi åka till Gräddhyllan (ett café) och fika. Jag åt smörgås, tårtbit och chokladboll. Sen har mormor köpt en hel box med kungafamiljen 1976-2009. Vi har tittat på det och är just nu på 1997 så vi har lite kvar.

Sedan har vi ätit matjesill med potatis. Gått med hundarna precis och ätit kvällsmat.


Ja....  det var de ...              / J

Av tj - 23 juli 2010 16:25

Hej hej allesammans. Idag har det varit molnigt precis som det har varit de sista 3 dagarna tror snart att regnet kommer också, jag är så trött på det. Hemma här gör jag mig i ordning för Spanien, vi ska dit nu på söndag för att se på EM i fridrott. Detta pågår i 6 dagar men vi är där i 12 dagar. Det innebär att jag inte kommer att skriva under denna tidsram. Men jag har mina aningar om att J kommer att skriva så att pennan glöder   


Lite längtan är det ju såklart. Hoppas speciellt på att vädret är bra, mycket bättre än i Växjö.  Jag kommer om det går att ta många många foton under denna resa så när jag kommer hem att jag gör många bildspel haha.    Skriv en kommentar om vad ni tycker att jag ska ta, Bilder eller filma mycket.  Hela familjen ska såklart ha svenska flaggan med så om ni ser på fridrott kanske ni får syn på oss. Nu ska jag göra lite andra saker och jag har inget mer att skriva om så. Hej med er allihop ha det så bra och skriv om vad ni tycker (ska jag fota mycket eller filma mycket) hejdå. /T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards