TJ

Alla inlägg under april 2014

Av tj - 30 april 2014 10:03

   

Av tj - 28 april 2014 18:46

 


I dag på hemvägen hände det igen! Det är inte så ofta som tur väl är. Men ibland så...
En pojke på drygt åtta år kommer gåendes mot mig. Det är väl inte så lustigt egentligen. Finns väl många åttaåriga grabbar i Växjö. Men den här tittade ner i marken. Och han verkade rädd för mig.
Sakta drog han sig in mot staketet och tittade än mer generat ner i marken. För vid det här laget tittade jag på honom.
Jag orkar nämligen inte se sånt här. Barn som tycks vilja försvinna.
"Hej!" sa jag glatt.
Pojken stelnar till. "Hej..."
Jag ler över att få gensvar och ser hur han slappnar av. Han synar mig uppifrån och ner. Och sen kommer något som jag inte kommer glömma i första taget.
"Ser du mig?" frågar han i sitt kisande mot solen.
"Jag ser dig klart och tydligt. Ha det bra!" Jag strosar vidare med en klump i magen. Är det ett minne mån tro?
I ögonvrån ser jag hur pojkens självförtroende växer. Han har blivit sedd igen. Och det utav mig.   
Samtidigt undrar jag hur pojken har det egentligen. Sånt här ska inte få förekomma. Men nu är han sedd igen i alla fall.
Så se er omvärld. Det kan göra en annans dag.   

 

 

Av tj - 27 april 2014 13:00

Tjenare på er!


VIlken lördag det blev, massa sol och riktigt varmt! En mycket trevlig dag med Värnamofriends!  

Vi spelade en massa volleyboll och grillade, sedan spelade vi spel från halv nio till 2 på natten ^^ 

Det var monopol men har inte kört med dels 5 miljoners sedlar inte heller att man kan aktionerna ut platserna om den spelares tur inte vill ha den och att man under spelets gång kan köpslå med varandra så riktigt roligt, bilder från grill kommer i veckan kanske.   


Vi gick också på marknad, det var  väl inget mot Växjö direkt. 

Samt att vi hade besöksdagara, det kom väl inte så jävla många! 

Bättre nästa gång!!

Ha det gött!!


     


Av tj - 26 april 2014 23:36

I dag har jag hälsat på hos Jonna. Det var evigheter sedan vi sågs sist. Eller ja, jag ser ju henne på jobbet ibland, men sällan vi pratar. Nu kunde det äntligen bli av!

   

Och i dag ägnade vi oss åt att spela Monopol. Från kl. 16 - 22 då vi valde att avbryta. Annars hade det fortsatt i det oändliga. Vi räknade ihop vårt kapital och jag vann med mina 152.000 mot stackars Jonnas 27.600 kr.


 

Av tj - 25 april 2014 22:54

  

Kände för pizza i dag   


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards