TJ

Alla inlägg under oktober 2018

Av tj - 30 oktober 2018 14:40

Jahopp.. I helgen som varit hade Junis och UNF ett samarbete med LAN mellan våra båda föreningar.

 Planen var att jag och Hannes skulle åka dit med någon till medlem. Jag råkade ut för en olycka vilket gjorde att jag åkte
in på akuten för att kolla upp det.

Alltså kunde jag inte medverka på LAN'et. Hannes skulle då hämta uppsaker hos mig och ta med allt.


Ja vad händer då om att han inte ringer och säger att han blivit kräksjuk.......... Så det slutade i alla fall med att en styrelsemedlem kunde medverka och själva LAN'et verkade ändå ha gått bra.


Bara så typist för att vi hade ju planer på att skrämmas och att ha en frågesport med pris och allt..


Saker i livet blir inte som man tänker sig alltid..


 




Av tj - 30 oktober 2018 13:42

Tjenare allesammans! 

Har gått och blivit sjukskriven i ett antal veckor nu på grund utav en olycka så då tänkte jag,, varför inte använda tiden klokt och blogga lite.


Tänkte först att jag skulle visa er en film ifrån Växjö Marathon som gick av stapeln den 20 oktober. 


Varsågoda!


 

 


Av tj - 28 oktober 2018 21:45

Födelsedagskalas för älskade mor! Ja, det innebär givetvis en hel del förberedelser, men det hör ju till. Och tillsammans utgör vi ett bra teamwork jag och mamma. Allt blev lyckat och alla var nöjda, det märktes! Det här var också första gången som en av mina morbröder hade med sig sin respektive, och det hade jag stora förväntningar på. Trots omställningarna det senaste året som gått (vilket påverkat oss alla) har familjen utökats med nya kärlekar, och det är inte undra på att man satt vid bordet och småmyste vid tanken på allas lycka. Jag gläds med allihop och känner trygghet inför deras framtid.

   

Det gör också att jag kan slappna av lite grann och börja fokusera på min egen lycka och kärlek. Var finns den någonstans? I första hand kommer den inifrån och sprider sig till det jag producerar och uträttar i livet, men jag hoppas även att en kille/man skulle vilja göra mig den äran att bringa mig lite lycka i livet. Det finns ju olika former av lycka som gör en hel, och det mesta har jag redan. Det är bara den innerliga kärleken som fattas. Jag vet att den finns där någonstans, det gäller bara att hitta den!


Ha en fortsatt bra kväll! Kram på er!

 

 

Av tj - 27 oktober 2018 21:00

Livet flyter sakta på och vi med den! Jag är ändå glad över att det framskrider så bra som det gör. I dag har det varit en relativt lugn dag med lite förberedelser inför morgondagens kalas för mamma. Sedan har jag börjat spåna på hur jag ska formulera min analys av den doktorsavhandling som jag fått i uppdrag att läsa. Ett segt företag kan tyckas, och det är det så länge inspirationen tryter, men inte annars. Jag har ju jämsides med detta arbete fått förmånen att fördjupa mig i de isländska Eddadikterna.


En annan nyhet som en del av er säkert redan hört är att Eric Saade tillsammans med Kodjo Akolor, Marika Carlsson och Sarah Dawn Finer ska leda Melodifestivalen 2019! Jag visste förr eller senare att Eric skulle leda tävlingen. Det är så komiskt att det var otänkbart för bara några år sedan. Kommer nog bli grymt!

 

 

Av tj - 24 oktober 2018 21:15

Det är lite lustigt hur skrivkrampen kan infinna sig när man ska blogga, medan det går bra att skriva andra texter. I helgen fick jag till exempel inspiration till en satirisk bokidé som jag till och med började skriva på. Direkt efter att jag studerat klart i måndags skrev jag ett stycke på ett annat material. Men av någon anledning glömde jag bort att blogga. Det var som om inspirationen och skrivglädjen inte räckte till, vilket ju är djupt beklagligt. Det slog mig till och med att jag inte lade ut mitt stöd för cancerfonden här som jag gjorde på Instagram för två veckor sedan. Här kan vi alltså verkligen snacka om fördröjning.


Men det hindrar ju inte att det läggs ut nu för uppmärksamheten kring cancer förtjänar att nämnas flera gånger om, speciellt när en nära anhörig precis fått sitt cancerbesked förlitar vi oss på hoppet och den inre gnistan. Inte helt oväntat börjar jag också polemisera cancern i den satiriska berättelsen. Förmodligen för att bearbeta det som händer. Man behöver ju sätta ord på frustationen och hopplösheten för att stå ut! Nåväl, jag lovar att försöka bättra mig och uppdatera oftare.

 

I kampen mot bröstcancer är det självklart med ett rosa band för att visa att man bryr sig om de som har ett helvete därute! Cancern (den s.k kräftan) har blivit en mer angelägen fråga även för mig då folk i min omgivning har drabbats. Alla känner vi någon som i sin tur känner någon som har cancer. En del av oss är själva drabbade! Kräftan hemsöker oss alla …

 

 

Av tj - 19 oktober 2018 13:15

Vilken fröjd för både håret och mig att min (personliga) frisör kommit tillbaka efter sin föräldraledighet, som känts som en evighet. Självklart unnar jag henne den tid som varit och naturligtvis har jag klarat mig utmärkt väl, men det är ändå skönt att hon är tillbaka. Jag vet också att hon haft ett fantastiskt år och det var upplyftande att få ta del av.

 

Med stärkt volym i håret begav jag mig då av till Lund trots en ihållande hosta. Så här i efterhand vill jag frivilligt erkänna att det inte var mitt bästa beslut för jag höll på att skämma ut mig på vägen hem. Jag skulle nog ha stannat hemma! En sådan aggressiv och retsam hosta har jag aldrig upplevt att jag börjar ana att det kanske rör sig om något värre än vanlig förkylning. Men samtidigt vill jag inte skrämma upp mig själv i onödan. Jag dricker min hostmedicin några dagar till innan vi får anledning att tro något annat. Det blir några lugna dagar som följer gissar jag … ja, det är nog bäst!

 

 

Av tj - 16 oktober 2018 21:15

Vi tycks båda fastnat i en lustig fälla där vi inte längre kan sätta ord på tillvaron eller har vi helt enkelt för mycket att göra. Min ursäkt är i alla fall att jag varit på resande fot sedan i torsdags och under två dagar har jag dessutom varit sjuk. Från kvällskursen i Lund till en ny bekantskap i Malmö och ett helgbesök hos två goda vänner i Gnesta är det senaste som hänt i mitt liv. När och hur jag blev sjuk igen är å andra sidan inte lika lätt att svara på. Vistelsen i Malmö var förvisso helt klanderfritt med ett möte jag sent kommer glömma. Det är något visst med originella människor med originella idéer om tillvaron. Det tragiska är dock att jag inte blev så förälskad som jag hoppades att jag skulle bli. Men vid det här laget skrattar ni säkert och jag med er. Att föreställa sig att man ska bli förälskad i en människa så snabbt är bara naivt. Det sunda förnuftet säger ju oss att relationer måste vårdas för att kunna utvecklas och häri ligger väl hemligheten de flesta av oss vill åt, nämligen hur vi lyckas behålla och odla sunda förhållanden med våra medmänniskor.


Kärlek är komplicerade saker, och även fast mina erfarenheter är minst sagt bristfälliga vill jag ändå tillstå att det i gayvärlden är ännu mer komplicerat. Jag har hittills märkt att det kan vara svårt att komma folk inpå livet och det tycker jag ärligt talat är tragiskt. Vad människor behöver är ju kärlek, närhet och ömhet för att kunna fungera optimalt. Många har insikten, men ytterst få når fram. Men det handlar lika mycket om prioriteringar i livet. En del föredrar att njuta fullt ut – som menar att livet är en fest, andra ser värdet i materiella ting och somliga viger sitt liv åt karriären. Det mänskliga mötet, bejakandet av känslolivet och det inre själslivet hamnar allt som oftast utanför horisonten …

   

Mötet var ändå inspirerande och jag hoppas vi får tillfälle att ses igen. Det finns mycket jag skulle vilja veta och för att få veta krävs tid och tålamod. I Gnesta var det däremot ett kärt återseende av de vänner som jag träffade i Falun i somras. De har flyttat närmare Stockholm nu och om allt går vägen kan de slutligen få en lägenhet i Stockholm. Det var en mycket givande vistelse där lördagen ägnades åt museibesök i Stockholm – både Naturhistoriska riksmuseet och Historiska museet. Nackdelen var att jag började bli sjuk redan under lördagseftermiddagen. Framåt kvällen var jag närmast utslagen och hängde nästan apatiskt i ett hörn i soffan. Lyckligtvis blev jag ompysslad och blev bjuden på den godaste hemlagade pizzan jag ätit på länge. Det tackar jag innerligt mina vänner för när mitt humör höll på att svikta. Under natten till söndag fick jag frossbrytningar och var tvungen att gå upp med jämna mellanrum. Söndagen blev därför en lugn dag med en lantlig promenad utanför Gnesta. Det blev inte mer än så den här gången. Även om det var tråkigt att lämna dem kändes det ändå skönt att få åka hem med tanke på omständigheterna. Väl hemma utbröt frossbrytningar igen och gårdagen spenderade jag framför datorn och följde upp sånt jag missat under seminariet.

     

Natten till i dag var den blötaste. Jag vaknade i omgångar alldeles dyblöt, men jag märkte samtidigt att jag blev allt klarare i huvudet och piggare för varje gång jag vaknade. Under morgontimmarna kände jag mig mer eller mindre okej. Förmodligen hade jag svettats ur febern likt en gammal metod. Det enda jag får dras med är en aggressiv hosta, men den är lättare att stå ut med än feber och förkylning.


Ja, det var en liten uppdatering från mig. Hoppas ni har hälsan i behåll. Vi hörs!

 

 

Av tj - 9 oktober 2018 23:15

 

Lite läsning så här på kvällskvisten är aldrig fel! En riktig guldgruva är Riksarkivets 400-åriga fotografisamling som nu presenteras i ett stort band. Och då är detta bara en bråkdel av allt som finnas samlat i arkiven. Bredvid denna skatt läser jag Sten Högnäs’ idéhistoriska översikt för att fördjupa mig i 1700-talet inför veckans seminarium. Mysigt och spännande på samma gång!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards