TJ

Alla inlägg under augusti 2010

Av tj - 31 augusti 2010 20:33

 
Hej på er. Vet att detta inlägg har väldigt lite skrift. Detta kommer jag att göra bättre nästa gång. Men som jag skrev i inlägget så testar jag den nya versionen som jag har och då kan allt bli lite tokigt. Om ni inte ser texten så förstora bilden.
/T
/T
/T

Av tj - 31 augusti 2010 20:31


/T

Av tj - 31 augusti 2010 19:16

Yeah  !!    


Idag har det hänt så mycket och dagen bara gick så fort. Har vartr på stan och intervjuade Socialdemokraterna och Centerpartiet med frågor som vi fått från skolan. Vi har också tränat på att rita av varandra i 5 sekunder på varje personer. Mina bilder blev ju inte bra för man fick bara titta på personen.   

        

På datorkunskapen fick jobba med våra första uppgifter, nämligen ordbehandling i två steg. På svenskan körde vi lite tester på sånt bara för de ska se hur man ligger till. 


Jag och T har bowlat idag med och jag vann med 20 poäng. Jag har aldrig vunnit hela spelet utan någon gång kanske jag har vunnit en serie men inte idag   

Har ätit matjesill och snart är det fångarna på fortet. Ni ska snart få se gårdagens avsnitt.

           / J    

Av tj - 30 augusti 2010 22:49

Go kväll   


Tiden går fort när man har roligt må jag säga. I skolan hade vi medieproduktion då vi tittade på en film där en komiker blev vald till USAs president pågrund utav ett datafel. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad filmen hette. Sen hade vi arbetsmiljö då vi delades upp i grupper om 4. Vi ska arbeta i denna grupp nästa vecka.   

  

Det blev pyttipanna till lunch och svenska, matte på slutet. Det blev en lång och dryg dag från 8 - 16. Lite tufft men det går om man vill. Sen spelade vi ett ganska roligt spel hos T. Han kan berätta mer om detta spel för det är ju ändå hans. Men det är sånt som man spelar med video till. Hoppade studsmatta till klockan var över åtta. Då var det fångarna och det får vi ju inte missa.


I läxa tills imorgon var att se en nyhetssändning så det har jag gjort nu.


                              / J     

Av tj - 29 augusti 2010 21:43

Hej hej   


Som ni har sett kom det nya tillskott i bloggen denna helg. Mångas drömmar och önskningar har gått i uppfyllelse. Tack vare detta har vi fått många läsare. Det finns saker för alla.   Det gillar vi. Får jag påminna om att tj bloggen också finns på facebook. Tj gruppen heter vi där. Där kan man bli medlem för att visa att man läser eller tittar på bloggen. Där får man oftast uppdatering om bloggen.


I helgen åkte jag till Alvesta för det var ju marknad, men det var ju som dött. Hittade inget, gick till farmor istället. Eftersom min pappa håller på mycket med politik så var jag lite i valstugan och så och hjälpte dem. Ni glömmer väl inte att vi ska rösta 19 september. Årets VIKTIGASTE dag. Det blir mycket jobb innan denna dag kommer men sen har pappa lovat att han ska bowla med mig. Det ser jag fram emot   


Om två timmar är det måndag och skolan börjar kl 8. Usch, vilken lång dag men den blir nog super kul med tanke ämnet vi ska ha. Hoppas att eran helg har varit bra för det har min varit trots lite regn.

                                                  
                       / J    

Av tj - 29 augusti 2010 18:47

Hejsan allihopa. Nu är jag hemma från Öland igen. En rolig helg med bad, bowling, marknader och musik såklart. Vi åkte i fredags och tog in på vårat lilla ställe. En jättefin lite lägenhet. På innergården så fanns det en pool som var iskall men skön att bada i efter att man blivit bedövad. Planeringen som jag hade för veckans låt kommer att störas lite eftersom jag hittade en ny JÄTTEBRA låt på Öland.  

Nu är ju helgen tyvärr slut men en ny vecka full med olika skojigheter tar sin början.

Jag ska bjuda på lite bilder från Öland. Hej så länge  !!!!!!


/T


     


     


     






Av tj - 27 augusti 2010 14:00

Hej allesammans. Idag så började jag 8 och slutade 11:15.
En ganska skön dag om jag får säga det själv   Idag hade vi våra första riktiga lektioner. Vi började med engelska. Då fick vi våra nya böcker. Det var tre stycken, en bok som vi ska jobba med och de andra var för att rätta sig själv. Vi var då nere i biblioteket och lånade dessa böcker. Första lånet på Teknikum kan man ju säga.

Hur som helst så är nu skoldagen slut och helgen är här. Jag ska tillbringa min helg på Öland. Få se vad jag ska hitta på där. Men det jag vill komma till är att ni inte kan vänta er något skrivet från mig denna helg. Inte förrän på söndag då jag kommer hem. Detta är ett kanske eftersom jag inte vet hur sent eller hur  trött jag kommer att vara. Men vi hörs mera efter helgen såklart. Då ska jag nog ha lite bilder till er alla. Hejdå med er och njut av helgen.     /T

Av tj - 27 augusti 2010 12:39

  

Carl XVI Gustaf (Carl Gustaf Folke Hubertus), född 30 april 1946 på Haga slott, svensk kung sedan 1973, son till arvprins Gustaf Adolf och prinsessan Sibylla. Carl Gustaf blev kronprins när hans farfar Gustaf VI Adolf tillträdde tronen 1950 eftersom hans far dött i en flygolycka 1947. Under prinstiden bar han också titeln hertig av Jämtland. Trontillträdet skedde vid Gustaf VI Adolfs död 15 september 1973. Som valspråk antog Carl XVI Gustaf "För Sverige i tiden".

  

Carl Gustaf avlade studentexamen vid Sigtuna humanistiska läroverk 1966. Militärtjänstgöringen fullgjordes vid armén, marinen och flygvapnet, med tonvikt på den marina utbildningen. År 1968 avlade han sjöofficersexamen. Åren 1968-69 studerade han bl.a historia, statskunskap och ekonomi vid Uppsala universitet. Utbildningen kompletterades med praktiska samhällsstudier, särskilt av riksdagens, regeringens och Utrikesdepartementets verksamheter. 

  

Kungen har visat intresse för miljö och naturvårdsfrågor och är bl.a Sverigeordförande i Världsnaturfonden (WWF). Carl XVI Gustaf gifte sig 19 juni 1976 med Silvia Sommerlath från dåvarande Västtyskland. Vigseln ägde rum i Storkyrkan i Stockholm. Paret träffades under olympiska spelen i München 1972, där Silvia var tolk och värdinna. Kungaparet har tre barn: Kronprinsessan Victoria, prins Carl Philip och prinsessan Madeleine. Fram till 1981 bodde kungafamiljen på Stockholms slott, och sedan 1982 bor de på Drottningholms slott. Kungen har fyra äldre systrar: prinsessorna Margaretha, Birgitta, Désirée och Christina.

 

Källa: Kungligt genom tiderna av Nationalencyklopedin

                                         /  J  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards