TJ

Alla inlägg under juli 2018

Av tj - 31 juli 2018 17:30

 

Unnar mig själv en speldag och låter det svenska imperiet växa sig stort och starkt. Civilizations V är fortfarande ett av de bästa och roligaste strategispelen jag spelat.

 

 

Av tj - 29 juli 2018 22:00

Tjena!


Precis som T skrev har vi hunnit med en hel del. Nu tog jag olyckligtvis inga bilder, men jag har haft en mycket bra helg i Blekinge hos T. Det var länge sen vi var själva och kunde göra sådant som vi vanligen inte brukar göra med andra, så det var högst uppskattat. Men som alltid går tiden väldigt fort när man har roligt. Hade gärna stannat några dagar extra, men T jobbar ju den här veckan.


Lite av vad vi hade för oss då … ja, vi testade ett nytt datorspel - Endless Space 2 – som handlar om att ta över och kontrollera galaxer. För oss som gillar Civilizations var det här ett häftigt spel. Du kan dessutom kontrollera och göra fler saker i Endless Space än i Civ. Vem vet, kanske köper jag också spelet en dag … Under fredagen deltog jag under UNF’s filmkväll för att visa mitt stöd för nykterhetsrörelsen. Filmerna vi såg var The Greatest Showman och The Black Panther. Senare på kvällen bjöd jag T på middag vid Bistrogården som födelsedagspresent.

 

Under lördagen badade vi i Brunnsbadet och spelade minigolf (vilket jag hoppas filmen på Facebook visar). Till skillnad från i fjol beslöt vi oss för att köpa till ett åkband så vi kunde åka rutschbana. Det var förmodligen det roligaste under hela vistelsen att åka, men jag ogillade stoppet när vi kom ner, som kom för abrupt på. Det var också beklagligt att det kostade 50 kr extra, vilket jag inte tycker var värt. Men men … vem är jag att klaga över det. Jag och T är å andra sidan kluvna till om vi kommer betala för att åka fler gånger … åtminstone för tillfället.


Ja, det var lite av alla aktiviteter vi hann med. Värmen har varit lika tryckande och påfrestande i Blekinge också. Det började till och med brinna i Hallabro (där T och jag har några vänner), en brand mellan torsdag och lördag som de nu lyckats släcka. Det var ju en himla tur! Läskigt när det är så nära.


Nu laddar jag inför en ny vecka med nya möjligheter. Vi hörs!


 

Av tj - 28 juli 2018 18:03

Hej på er allesammans!
Idag har J och jag hunnit med en hel del!
Badat, spelat minigolf, handlat och spelat. Hoppas ni kan öppna denna länk från filmen. Ha det gött!!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212027082544503&id=1596913350

Av tj - 24 juli 2018 16:57

 

Det var motigt till en början att göra sig av med mustaschen, min stora stolthet, men vill man byta stil är det bättre att börja om från början. Jag har länge funderat på skäggstubb, men skjutit på att förverkliga det. Det var tack vare att en av mina vänner uppmuntrade mig att ändra som jag tog beslutet. Nu kanske några tycker detta är lite fjantigt att göra en stor sak av, men skägget blir ju genast en del av ens person (och personligen anser jag att skägg och mustasch gör mannen).

 

Nu har jag också haft min stil i flera år, så ni må tro att jag känt mig lite naken och tom under veckan som varit. Det var knappt jag vågade gå ut, hehe! Men lyckligtvis växer det på bra, och nu börjar det hända spännande saker i ansiktet. Kommer säkert bli superbra! Det får ta sin tid bara …

 

 

Av tj - 23 juli 2018 14:30

   

Det är kanske bäst att passa på att ge sig ut i naturen innan temperaturerna stiger ännu mer! I dag är det ju lyckligtvis inte så varmt. Sagt och gjort, nu har jag fått en välförtjänt runda runt Trummen och Växjösjön.


Nu vill jag läsa lite tror jag! Ta det lugnt som sagt …

 

 

Av tj - 22 juli 2018 11:30

Hej på er!

     

Det verkar som att jag och T reser mycket i sommar. Det var ett trevligt inslag med en vlogg från hans Tallinnresa. Själv ger jag lite bilder och skriver sammanfattande. Var inte direkt upplagd för att filma, men visst hade det varit roligt i efterhand. Vistelsen i Göteborg har varit till min belåtenhet där jag återsåg en mycket kär vän. Vi tog det relativt lugnt under veckan med promenader och hemmakvällar. Vi uppsökte visserligen en gaybar och uteservering de första dagarna vilket var en spännande och intressant upplevelse med mycket trevligt folk, och framåt helgen satte vi oss i slottsparken. Någon av dagarna gjorde vi också stan, och jag fick träffa en av hans vänner.

     

Ja, nu har jag några dagar fria innan det bär av till Blekinge och T!

 

 

Av tj - 19 juli 2018 01:40


 

Av tj - 16 juli 2018 13:02

Stort grattis säger vi till vår älskade T som i dag fyller 24 år! Tiden går fort när man har roligt ;) Vi önskar honom en riktigt grym dag!

 

 

 

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards