TJ

Alla inlägg under augusti 2010

Av tj - 14 augusti 2010 23:14

Idag så vaknade jag kl. 9.00 Tvn stod helt orörd så att det var bara att slänga sig i sovan och titta på allt som fanns att se. Jag upptäckte att det var Avatar marathon på nickelodeon mellan 7.40 - 13.20 så då tittade jag på det. Går imorgon också om någon vill titta samma tid.   Nu när mormor städade för ett tag sen upptäckte jag att vi kom åt släktens gamla skåp. Där finns mycket bevarat från deras tid. Porslin, brev, vykort, kort, porträtt och jag vet inte allt. Vi har inventerat det mesta och hittat mer en vad vi trodde att överhuvudtaget fanns. Mycket kan jag få använda i dokumentären om släkten senare.


Vi hade fullt upp med skåpet att vi inte hade någon mat   ,så vi beställde pizza i detta lägget och vi ringde morbror, som kom ner och åt en bit. Imorgon blir det väl förmodligen hemresa men innan detta mellanlandar vi i Alvesta i ungefär en timme.


Nu får ni klara er tills nästa gång för nästa gång jag bloggar är jag hemma

                            / J      

Av tj - 13 augusti 2010 22:39

Hej alla människor ! Idag så har det varit varmt igen. trodde nästan att sommarvädret va slut. Jag har spelat en del wii idag såklart och varit med några kompisar. Dom gick hem för en stund sen. Vi spelade badminton i mörkret. Svårt att se bollen. Så efter en stund var alla bollarna borta så vi fick göra något annat. Sedan skulle en av dem hem så då gick vi in och spelade lite data innan också hon skulle hem. Nu ska jag nog sova hej så länge. /T    

Av tj - 12 augusti 2010 18:47

hej hej. Ja, idag har jag spelat en del Wii såklart men också varit ute och cyklat omkring. En sväng till mataffären och norra-stugan. Vädret idag har varit lite olika från timme till timme. På förmiddagen så va det faktiskt lite sol... Innan den försvann.    Nu såhär på kvällen så kommer jag det nog att bli lite tv. Gränsbevakarna och kanske något annat. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, det ska jag i alla fall. hejdå  /T  

Av tj - 11 augusti 2010 21:58

Men hej allihopa  !!!!!! Dagen idag har helt och hållet upptagits utav Wii    Det har varit Backhoppning, haha (kung fu) hinderbanor, flygning och mycket annat. Dagar med såhär mycket wii är riktigt roliga och en viktig sak som  man glömmer är att skolan snart är här. 


Den här veckan som nu är kommer många kompisar hem och det är ju såklart ett stort + i kanten. Sommaren kan ju vara lite tråkig ibland när ingen kompis är hemma och man inte har något att göra.


Imorgon så blir det antagligen mycket wii och kanske jag ska ta en lite cykeltur UTE och inte på wii!!!!    Att städa rummet är nog också ett måste !    


Glöm inte bort att kolla på de bloggarna som finns i menyraden till höger. Vi har satt dem där för att vi tycker att de är bra, så titta in där när ni har lust.


Ha det så bra nu allihopa tills nästa gång.  /T

Av tj - 11 augusti 2010 11:33


/T   

Av tj - 11 augusti 2010 09:15

Jag är ledsen att jag inte hunnit skriva för min mormors syster är nere. Hon har inte vart här på 9 år så det är lite kul att hon kommer ner. Igår så var vi i Broby och gjorde massa saker. Åt på gästgivargården, gick i hembygdsparken m.m Sedan badade vi i Tydinge sjön. Det var riktigt varmt i vattnet tycker jag. De andra hade börjat grilla när ví kom hem så det blev ännu trevligare.

Nu så har vi ätit frukost och tagit det lugnt.

   Dillbräserad abborre

600 g abborrfilé
2 st morötter
1 gul lök
lite smör till stekning
2 msk vetemjöl
2 dl vatten
1 msk saft från citron
2 dl grädde
dill


1. Börja med att bena ur abborrfilén och rulla ihop filéerna till små paket.

2. Skala och hacka morötterna i centimeter stora bitar. Lägg dem i en kastrull och fyll på med vatten. Koka tills de blir lagom mjuka, cirka 3-4 minuter.

3. Skala löken och dela den på mitten. Ta bort lite i mitten på löken och skiva resten till båtliknande klyftor.

4. Stek abborrpaketen i lite smör i en stekpanna tills de är gyllenbruna. Tillsätt löken och stek lite till. Pudra över vetemjöl.

5. Tillsätt vatten, pressa i saften från en citron och häll sedan i grädde. Låt alltsammans småputtra i fem minuter. Lägg i morötterna och rör om.

6. Dekorera med finhackad dill och servera med kokt färskpotatis.

                      / J

Av tj - 10 augusti 2010 21:56

Hejsan allesammans!! Idag har det varit lite bättre än igår med vädret. Det har inte regnat så mycket i alla fall. Idag så har jag spelat en del wii och kollat igenom mina saker inför skolstarten som äger rum om några få veckor.


En sak som jag är mycket glad över är att bowlingen äntligen har satt igång igen. Jag har en ny träningstid också som jag hoppas inte kommer att krocka med skolan. Idag blev  min bästa serie på 150. Tror det är därför att det var första gången på ett tag.   


Nu ska jag se lite på tv. Det är en kriminalserie som går nu i 9;an som man inte ska missa. hej så länge, ha det så gött.


  /T

Av tj - 10 augusti 2010 19:36


/T   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards