TJ

Alla inlägg under november 2014

Av tj - 19 november 2014 13:27

Hej på er!

 

I dag hände något hemskt... vaknade inte förrän kl. 10! Trots att jag omsorgsfullt ställt väckarklockan på 7.45, Sur som ett åskmoln klev jag upp och gjorde i ordning frukost. Hade tänkt att ta ett bad innan jag skulle sätta mig och skriva, för jag har bestämt mig för att göra det i dag. Nu när veckans föreläsningar är över och jag har koll på läget så vill jag få några meningar på papper. I helgen är det dessutom Kronobergs bokmässa, så vill få in feelingen.

 

Men efter badet så upptäckte jag att mamma fortfarande inte var hemkommen, och fick nästan panik igen! Klockan var ju 12 och enligt dieten så ska lunchen stå på bordet. Var det meningen att jag skulle laga lunchen i dag? Jag tog mig för ansiktet och kände mig för ett par sekunder som han på målningen av Edvard Munch! Vad fan är detta?

Men när jag väl började slänga ihop lunchen så kom hon hem efter sitt ärende och vi lagade då maten tillsammans. Ja, nu när allt återgått till det normala så tänker jag skriva mina meningar som det var tänkt i dag.

 

Vi hörs!


 

Av tj - 18 november 2014 18:20



 

Av tj - 18 november 2014 16:36

Hej hopp!

 


Då var man färdig med dagens föreläsning. Så skönt att det är över! Vi pratade om katalogisering och det borde ha varit ett roligt och intressant ämne. Men det tyckte nog inte många... för i första pausen stack en tredjedel av oss och i andra pausen försvann ytterligare en tredjedel. Vi som höll ut var däremot trötta efteråt. Nu blir det till att öva själv på egen hand innan nästa vecka som blir intensiv.


Ha en fortsatt bra kväll!

 

 

Av tj - 18 november 2014 10:39

  Hej på er allesammans!
Sitter här på praktiken och funderar över fredagsspecialen om

ja ska fortsätta att ha "T med senaste nytt" tillsammans eller dela på dem, hum vad säger ni? gärna lite tips på de. 

Vi håller på med att skaffa samarbetsbloggar så passa på om ni vill ha samarbete ni som bloggar.
Om ni vill så är de en bra tid nu.   


 

 

Av tj - 18 november 2014 00:34

 

Jag ville bara säga tack för gårdagen! Det har helt plötsligt blivit en ny dag och jag är fortfarande uppe. Sitter och ordnar med gamla filer på datorn. Nu ska jag gå och lägga mig.

Har varit en ganska kort dag ändå. Började lugnt och utmynnade i en tre timmar lång föreläsning. Sedan träffade jag T och vi kollade in våra konkurrenter, haha! Ett stort skämt egentligen, men så är det.

 

Aja, god natt...


 

Av tj - 17 november 2014 13:56

Fikat i full gång ! !



 

Av tj - 17 november 2014 12:03

Här har vi laddat upp för redigt fika under veckan med tre prinsesstårtor och burkar med kakor, de är alla mina, vilket är det bästa!?

Ja nu bär det åt till träffpunkten för idag.. Tjing så länge!


 

Av tj - 16 november 2014 18:30

TJ här! Detta är något nytt vi testar och det är superkul om ni kommenterar och säger vad ni tyckte , är detta något vi ska fortsätta med ?   

     

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards