TJ

Alla inlägg under september 2011

Av tj - 12 september 2011 16:57



/T Låten är super. Texten fattar jag knappt     

Av tj - 11 september 2011 20:31

Tjena  


Var det några som missade Mia Skäringers hyllade show igår. Ni behöver inte oroa er för den kommer snart ut på dvd och kan ses på svtplay ett tag till  .

Jag älskar verkligen den kvinnan och av den anledningen att hon är naturlig och sig själv. Tänk om allt fler blir såna i framtiden :)


Mer idag då? Nja... jag har mest slöat vid min dator och bara surfat. Jag skrev färdigt min krönika som vi ska lämna in på svenskan på torsdag. Tror att det blir ett högt betyg på den, hehe  .


Ha det bra så hörs vi    /J    

Av tj - 10 september 2011 20:46

Hej på er!   


Idag har jag gått runt sjön med en kompis. Det var jätte roligt. Vi hann inte med att gå så länge för min kusin skulle komma med bussen. Så jag stod en stund på båtmanstorget innan han dök upp.   


Vi gick i några affärer innan bion började. Såg The zookeeper  . Den var lite smårolig ibland då och då. Handlar om en djurskötare som vill vinna tillbaka sin tjej så djuren på djurparken hjälper honom med tips och råd.


Snart är det dags för tvn, ha det bra    /J   

Av tj - 10 september 2011 16:00

Hej på er allesammans. 

Hello everybody !


Idag så har jag och Emma just sett på filmen tusen gånger starkare. Recension kommer i veckan   


Tycker den va jättebra. Sen ikväll så ska vi se två filmer till, riktig film-kväll.

En av de vi ska se ikväll heter Big Mama. Igår spelade vi ju bowling, jag vann, jesper kom tvåa och Emma trea. 


Har märkt att Finkampen har satt igång nu. För er som inte vet vad det är så är det en tävling under 3-4 dagar mellan Svenska idrottare och Finländska. 

   


MVH /T !!!!!!!   

Av tj - 8 september 2011 22:44

Hej alla där ute  


Nu undrar många av er vad jag har gjort och kan säga att det har varit det vanliga. På svenskan läste vi ur vår läsebok och sedan skrev en krönika.

Lunch med falukorv och makaroner.

Multimedia då vi jobbade vidare i powerpoint.  


Jag vill också nu tacka alla vänliga själar som lämnat ifrån sig uppgifter om släkten. Mitt arkiv har vuxit kraftigt de senaste månaderna och vi är snart uppe i hela 1 GB med filer. Men vi kan prata om det vid ett senare tillfälle  . Surfade runt på nätet idag och hittade en sida som en släkting från Väckelsång har gjort. Där låg hela släkten utlagd och hittade flera av mina familjemedlemmar. Det är på min mormors sida som det handlar om.


Jag och T har också hunnit vara en stund under eftermiddagen. Han har laddat upp inför helgen med sin älskade   så då passar jag på att gå på bio med min kusin istället. Han kommer till Växjö på lördag.


Vi hörs    /J    

Av tj - 8 september 2011 21:44

Hej. Idag har det varit en rolig dag. Det har varit fotografering och jobb med förskolan m.m. 


Imorgon ska vi springa i skogen, 2 kilometer. Imorgon ska Emma, jag och Jesper spela bowling. Sen ska vi äta ute och sen se film ute  Så hela helgen är fullbokad.


En sak är att det är mycket i skolan nu. 2 prov och en uppsats. 


Ska nog göra en powerpoint. Hejdå så länge. 


Ha det gött 


MVH /T 



Av tj - 8 september 2011 09:30

Timjandoftande kantarellsoppa 


Antal portioner: 4
Ingredienser

1 l kantareller
1 st schalottenlök, finhackad
smör
3 msk vetemjöl
1 l hönsbuljong
1 dl torrt vitt vin
2 st äggulor
2 dl vispgrädde
salt
peppar
timjan
Tillbehör
grillat bröd


1. Rensa svampen.

2. Fräs svampen och löken tillsammans i ett par matskedar smör.

3. Låt all vätska koka in.

4. Pudra över mjölet, rör om, tillsätt vin och buljong under fortsatt omrörning.

5. Låt sjuda c:a 20 minuter.

6. Vispa ihop grädde och äggulor och rör ner i soppan.

7. Smaka av med salt och peppar.

8. Låt allt bli riktigt varmt, men koka absolut inte.

9. Servera med grillat bröd.


   /J


Av tj - 8 september 2011 01:00

 


/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards