TJ

Alla inlägg under september 2010

Av tj - 6 september 2010 22:43

Go kväll    


Idag i skolan har vi jobbat med en affish som vi ska göra. Man sitter två och två och jobbar. Jag och min kamrat valde att framhäva budskapet sovmorgon. Så därför ritade vi en skolbänk med läxböcker på. Och sedan ritades en elev in och sov på bordet. Rubriken fick bli vanlig vardag och underrubrik framtiden börjar i sovrummet. Det blev ganska kul med tanke på att folkpartiet satsar ju på skolan och framtidens samhälle och nu vinklar vi ju det lite och skojar till allt   


Innan den lektionen var slut tog vi foton som ska vara med i affishen. Den hinner kanske bli klar tills imorgon. Efter det hade vi arbetsmiljö då vi idag gick runt på skolan och kollade ut en vald plats att studera. I vårt fall blev det fordonsprogrammet där de höll på att mecka med bilar.


Sist men inte minst hade jag svenska och matte. Jag hoppade studsmatta lite senare med en kompis.


Kvällen gick åt att titta på tv och sitta vid datorn. I veckan kanske det kommer lite info om skrivaren som jag köpt. Det är så att jag kan inte så mycket om den och det är så typiskt att nu när jag har en skrivare hittar jag inget att skriva ut.   

                       Iaf hade bra  / J

Av tj - 5 september 2010 23:16

Hej hej!! 


I helgen så har vi fixat en till hårddisk till datorn så nu finns det mer plats vilket är super bra till skolarbeten men även annat såklart. Jag har idag också inhandlat en skrivare som jag installerat och testat.


Igår var jag i Alvesta, de hade familjefest i Hagaparken. Min kusin var där med så vi spelade minigolf och gick på stan sen istället, hehe  . Fikade hos faster och farmor hann jag med.


Idag har jag vart med T lite då vi spelade sim city 4. Ärligt talat så är jag väldigt trött och ska lägga mig nu. Det blev kanske ett av de kortaste inläggen men det blir kanske mer imorgon.


Godnatt ... zzzzzzzzzzzzzzz         /  J      

Av tj - 5 september 2010 17:59

Hejsan på er alla. Igår var jag inte hemma så därför skrev jag inte. Kom hem kl 12 och då sätter jag mig INTE och skriver direkt. Men idag så har jag städat mitt rum och varit med en kompis. Vi spelade wii. Och vi spelade också etta annat spel. Men i alla fall. Vi har börjat att sätta plintar där vi ska bygga våran nya redskapsbod. Den kommer nog att bli jättebra. Sen så har jag gjort lite engelska och letat upp ett ställe som vi har läxa att hitta till imorgon. Det har inte blivit så mycket mera idag för mig. Undrar just vad Jesper har haft för sig i helgen. Det hoppas jag att han berättar om senare.Imorgon är det en ny vecka igen.  Hej med er.   /T

Av tj - 3 september 2010 18:52

Hej på er alla. Nu är det helg. Det har varit en rolig vecka men ändå skönt med helg.

Idag har vi spelat brännbloll. Var jättekul, ett bra lag var det och jag tror vi vann men vet inte. Några av oss gjorde helvarv och jag var en av dem  

Hur som hälst så efter skolan så var jag med J och vi spelade wii och hoppade.
Nu på kvällen ska jag nog se på tv och lösa några problem med datorn också.

Hejdå så länge /T

Av tj - 3 september 2010 10:30

   Silvia med mamma Alice

Silvia Renate, född 23 december 1943, drottning av Sverige sedan 1976. Silvia, ursprungligen Silvia Sommerlath, är född i Heidelberg i dåvarande Västtyskland. Familjen Sommerlath bodde 1947-57 i Sâo Paulo, Brasilien, där fadern Walther (1901-90) var VD för Svenska Uddeholms brasilianska dotterbolag;modern Alice (1906-97) var brasilianska.

  

Silvia som förutom svenska talar tyska, engelska, franska, spanska och portugisiska, utbildade sig till tolk och var chefsvärdinna under olympiska spelen i München 1972, då hon träffade sveriges dåvarande kronprins Carl Gustaf.

Källa: Kungligt genom tiderna av Nationalencyklopedin    

                      /  J      

Av tj - 2 september 2010 22:14

 

Av tj - 2 september 2010 21:48

Hej hej   


Idag så har vi löst korsord på engelskan, lånat en bok på svenskan, tagit foto till katalogen, vart på stan för att vi hade 2 timmar hål. På datorkunskapen fortsatte vi med ordbehandlingar. Detta var väl en bra och sammanfattad skoldag. Jag blev dessutom intervjuad av några tjejer om vad jag tyckte om skolan etc.   


Igår var min morbror här och gav mig ett nytt spel till mitt wii. Just Dance, så igår och idag efter skolan så körde jag det. T har också prövat det och han tyckte det var super kul men man blir fort trött. Man ska dansa, fast man rör armarna mest, spec den som kontrollen är i.

  

Nu har jag fixat med bloggen, ätit kvällsmat och ska titta på andra avenyn från första säsongen som jag har på min dator. Jag åker till pappa denna helgen också så får se om jag skriver något eller ej. 


Sov gott allihopa     / J      

Av tj - 2 september 2010 11:00

Hej! Förra veckan lärde vi känna Shannen och här kommer hennes bästis Holly             

Mer om Holly och så finns på hennes sida. Hon sa att hon ger er nyheter varje vecka som kan ses på hemsidan, det läggs inte ut här. Men hon är glad att vara med.http://www.hollymcombs.com/ Här ser vi ett till avsnitt från Förhäxad.



                                        /  J    

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards