TJ

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2018

Från Lund och Malmö till Gnesta och Stockholm - Intensiva dagar som precis passerat

Av tj - 16 oktober 2018 21:15

Vi tycks båda fastnat i en lustig fälla där vi inte längre kan sätta ord på tillvaron eller har vi helt enkelt för mycket att göra. Min ursäkt är i alla fall att jag varit på resande fot sedan i torsdags och under två dagar har jag dessutom varit sjuk. Från kvällskursen i Lund till en ny bekantskap i Malmö och ett helgbesök hos två goda vänner i Gnesta är det senaste som hänt i mitt liv. När och hur jag blev sjuk igen är å andra sidan inte lika lätt att svara på. Vistelsen i Malmö var förvisso helt klanderfritt med ett möte jag sent kommer glömma. Det är något visst med originella människor med originella idéer om tillvaron. Det tragiska är dock att jag inte blev så förälskad som jag hoppades att jag skulle bli. Men vid det här laget skrattar ni säkert och jag med er. Att föreställa sig att man ska bli förälskad i en människa så snabbt är bara naivt. Det sunda förnuftet säger ju oss att relationer måste vårdas för att kunna utvecklas och häri ligger väl hemligheten de flesta av oss vill åt, nämligen hur vi lyckas behålla och odla sunda förhållanden med våra medmänniskor.


Kärlek är komplicerade saker, och även fast mina erfarenheter är minst sagt bristfälliga vill jag ändå tillstå att det i gayvärlden är ännu mer komplicerat. Jag har hittills märkt att det kan vara svårt att komma folk inpå livet och det tycker jag ärligt talat är tragiskt. Vad människor behöver är ju kärlek, närhet och ömhet för att kunna fungera optimalt. Många har insikten, men ytterst få når fram. Men det handlar lika mycket om prioriteringar i livet. En del föredrar att njuta fullt ut – som menar att livet är en fest, andra ser värdet i materiella ting och somliga viger sitt liv åt karriären. Det mänskliga mötet, bejakandet av känslolivet och det inre själslivet hamnar allt som oftast utanför horisonten …

   

Mötet var ändå inspirerande och jag hoppas vi får tillfälle att ses igen. Det finns mycket jag skulle vilja veta och för att få veta krävs tid och tålamod. I Gnesta var det däremot ett kärt återseende av de vänner som jag träffade i Falun i somras. De har flyttat närmare Stockholm nu och om allt går vägen kan de slutligen få en lägenhet i Stockholm. Det var en mycket givande vistelse där lördagen ägnades åt museibesök i Stockholm – både Naturhistoriska riksmuseet och Historiska museet. Nackdelen var att jag började bli sjuk redan under lördagseftermiddagen. Framåt kvällen var jag närmast utslagen och hängde nästan apatiskt i ett hörn i soffan. Lyckligtvis blev jag ompysslad och blev bjuden på den godaste hemlagade pizzan jag ätit på länge. Det tackar jag innerligt mina vänner för när mitt humör höll på att svikta. Under natten till söndag fick jag frossbrytningar och var tvungen att gå upp med jämna mellanrum. Söndagen blev därför en lugn dag med en lantlig promenad utanför Gnesta. Det blev inte mer än så den här gången. Även om det var tråkigt att lämna dem kändes det ändå skönt att få åka hem med tanke på omständigheterna. Väl hemma utbröt frossbrytningar igen och gårdagen spenderade jag framför datorn och följde upp sånt jag missat under seminariet.

     

Natten till i dag var den blötaste. Jag vaknade i omgångar alldeles dyblöt, men jag märkte samtidigt att jag blev allt klarare i huvudet och piggare för varje gång jag vaknade. Under morgontimmarna kände jag mig mer eller mindre okej. Förmodligen hade jag svettats ur febern likt en gammal metod. Det enda jag får dras med är en aggressiv hosta, men den är lättare att stå ut med än feber och förkylning.


Ja, det var en liten uppdatering från mig. Hoppas ni har hälsan i behåll. Vi hörs!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards