TJ

Direktlänk till inlägg 10 september 2018

I väntan på en (ny) regering

Av tj - 10 september 2018 14:40

Stora delar av farhågorna har i detta nu besannats. Mycket riktigt blir det här ett historiskt val där framför allt blockpolitiken har splittrats och nästan fallit samman. SD växer så det knakar även om de inte blev riktigt så stora som många trodde. Tur är väl det, men deras framfart har ändå bidragit till att de två traditionella blocken inte har någon full majoritet och måste alltså till att samarbeta blocköverskridande om det ska gå att regera över huvud taget.


Jag väljer att hålla mig lite avvaktande till hela resultatet har lämnats och regeringsbildningen tar form att kommentera det här valet, men jag ska ärligt säga att jag både suckar, räds och skrattar åt utgången. Sverige tycks verkligen vara delad i två läger. Även om det är en stor nedgång för oss sossar ska vi ändå komma ihåg att vi fortfarande är största partiet och att vi gjort en mycket bra valrörelse. Vår övertygelse kan ingen någonsin ta ifrån oss. Nu gäller handlingskraftighet och samtal för att få ihop en välfungerande regering. Vilken typ av regering det blir återstår att se, men jag hoppas innerligt det blir en anständig regering som för Sverige framåt, och som gör sitt yttersta för att befolkningen ska kunna utvecklas och självförverkligas på humana premisser. Det är regeringen skyldig oss alla! Till dess får vi hålla varandras händer <3

 

 

 
 
Ingen bild

Kalle (S)

10 september 2018 15:06

Trevligt att se en vettig blogg. De flesta som skriver om politik verkar inte veta vad det handlar om. Mest dysterkvistar som inte bidrar med något vettigt alls. Kör på grabbar.

tj

16 september 2018 22:41

Tack för detta Kalle! Jag håller helt med dig, och tycker samtidigt det är tragiskt att inte fler är tillräckligt insatta när de ändå har en åsikt om det och skriver en massa.

Politik är ett kärt ämne för mig (oss), även om det också är ett känsligt ämne för många. Men jag tycker vi behöver bli bättre på att föra ordentliga samtal om detta.

Tack återigen för din kommentar. Kram! /J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards