TJ

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

I Västervik

Av tj - 11 augusti 2018 11:30

Hejsan!

   

Vistelsen i Västervik var ett mycket kärt inslag efter en relativt lugn och anspråkslös vecka. Jag fick nämligen erbjudan om att bo tillsammans med en av mina nyvunna vänner i hans föräldrars husvagn några dagar. Då jag redan var inbokad på fredagen blev det bara ett dygn i husvagnen, men vilket dygn! Det var nu några år sedan jag semestrade i en husvagn med pappa och hans fru. Husvagnslivet har ju inte legat för mig på samma sätt i vuxen ålder som det gjorde när jag växte upp. Men det är fina minnen att se tillbaka på, och på så sätt fick jag ju också se stora delar av södra Sverige.

   

Västervik är dessutom lika vackert och tagande som det sägs vara. Jag blev kanske inte hänförd av borgruinen, men den var ändå iögonfallande. Då blev jag mer tagen av hamnen och stadskärnan som tycks ha bevarat staden som den sett ut sedan åtminstone 1930-, 40-, och 50-talet med bakgårdar och kvartersgator. Det var faktiskt som en liten tidsmaskin. I Växjö har man ju mer eller mindre rensat ut allt sådant. Det är bara runt stortorget, vid residenset och den gatan som skyltar om andra tider. I övrigt är det knappt inget. Därför var Västervik en mycket imponerande vistelseort.

     

Vistelsen på Västervik Resort Lysingsbadet (campingen) var också den givande. Jag fick träffa lite familjemedlemmar till vännen vilket fördjupade min förståelse för min vän, en helt enastående familj som berörde mig djupt även fast det bara var för någon timme. Familjen sitter ju på viktiga ledtrådar vet ni! I övrigt badade vi båda dagarna. Ett kvällsdopp på onsdagen var absolut nödvändigt efter den stekheta dagen. Torsdagens dopp gjorde mer eller mindre detsamma, men det var otroligt skönt. Speciellt när man fick äta en kulglass efteråt.

 

Ja, jag är mycket nöjd med resan till Västervik och hemresan var också den ett äventyr då jag färdades med buss och tåg. På bussen kom jag i kontakt med flera intressanta människor, och fick höra de mest dråpliga historierna jag hört på länge – där ett gäng fulla ungdomar stod för den största delen av underhållningen. Konversationen triggade igång min inspiration i varje fall, det är ett som är säkert. I Kalmar var det också kontroll på grund av stadsfesten innan jag skulle gå på tåget. Men på det stora hela var det en behaglig och rolig hemresa. Jag fick ju se delar av Småland jag ännu inte sett så det var en stor vinst för mig.


Yes, det var husvagnssemestern i Västervik det!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards