TJ

Alla inlägg under juni 2016

Av tj - 24 juni 2016 14:00

 

Jag vill passa på att önska våra läsare en glad och trevlig Midsommar. Själv sitter jag på altanen och avnjuter ett mål med sill och potatis. Det är härligt att vara ute på landet under sommaren. Höra fåglarna sjunga och känna doften av nyklippt gräs medan man fikar intill blomsterrabatten. Här kan man vara sig själv, utan några särskilda kläder eller förpliktelser. Bara njuta och ta dagen som den kommer.

 

Hittills har vi hunnit med tårtbakning och inhandling av nya skor. Skorna från förra säsongen har redan blivit lite slitna och lär endast överleva årets säsong. Om drygt en timme får vi avnjuta tårtan och sedan är det inte långt kvar till grillkvällen. Handlar Midsommarafton enbart om mat då? Nej då, absolut inte! Det är ypperligt bra tillfälle att umgås och berätta historier för varandra. Det hoppas jag verkligen ni tar tillfälle att göra oavsett om ni väljer att spendera helgen med familjen, vänner eller andra bekanta. En del kanske sitter själva och avnjuter sillen och det är också okej.

 


Jag hoppas alla får en bra helg. Vi hörs!

 

 

Av tj - 22 juni 2016 12:06

Tjenare på er !
Denna dagen så lyser solen igen, det har varit någon vecka nu med ganska fult väder.

Idag är min näst sista dag. Imorgon har vi midsommarfest med barnen då vi ska dansa runt stången och ha musik. Såklart så ska jag vara md en kollega och spela. Det blir ett programm på ca 5,6 låtar som alla kan, detta blir grymt!  


Ikväll, för att återgå till idag, så ska vi ha personalfest på kvällen och jag har upptäckt en fin utmaning för mig....

Jag slutar halv fem, tar då och springer till bussen, bussen är framme fem sen ska jag byta och fixa, ta bussen tillbaka till jobbet och vara där innan klockan 6.....


Som sagt så blir det en fin utmaning och jag ska bannemig klara den med!!


Nu är rasten slut så jag säger hej för tillfället.  



 

Av tj - 22 juni 2016 01:06

 

Årets längsta dag är till ända. Dagen då solen är nere bara för ett par timmar. Det är nu det vänder och blir mörkare och mörkare. Det vill vi självklart inte tänka på nu när sommaren är här, men det är som det är! För att njuta av den långa dagen har jag under kvällskvisten ätit smörgåsar och druckit kaffe och lyssnat på musik fram tills nu. Jag har även joggat, skrivit och varit på biblioteket.


Hantverkarna har också varit här i dag och oljat in yttertrappan. Tanken är nog att de ska återkomma redan i morgon så det gäller att vara förberedd. Jag hade inte fått någon information alls om deras besök, men hälsade glatt på dem när jag kom hem från min joggingrunda. Allt tycks hända på en och samma gång. Nästa vecka kommer fläkten i köket bytas ut. Det är verkligen på tiden för den har låtit länge. Måste se till att allt är förberett innan de kommer.


Midsommar närmar sig också med stormsteg, men den högtiden har jag koll på. Det kommer bli sill, grillat och trevliga diskussioner som vanligt. Dock ingen dans för det blir bara sura miner så fort någon gör en ansats till att bjuda upp. Men det stör oss inte längre. Vi njuter av tiden tillsammans i stället.


Nu släcker jag strax lampan. Ni får ha det så bra!

 

 

Av tj - 20 juni 2016 14:04

 

Det var skönt att T äntligen publicerade sina filmer, och jag måste säga att jag blev glatt överraskad med hajtemat. Jakten av TJ fick mig verkligen att le lite extra. Helgen var på många sätt inte alls dum med besök hos faster, filminspelning med T, jogging, läsning, skrivning och film i soffan. I går kväll chattade jag dessutom med ett flertal vänner om deras semesterplaner och kom fram till att jag nog borde ta mig tid att träffa dem under sommaren.


Den här veckan tänker jag fortsätta mitt skrivprojekt och förbereda inför kommande hantverksvecka. Balkongen skulle också behövas göras vid, så det får jag dona med lite senare. Allt eller inget!


Ha en fortsatt trevlig dag …

 

 

Av tj - 19 juni 2016 16:50


   

Av tj - 19 juni 2016 15:44

Tjenare!!

Igår hade vi ju en slags avslutning för vårens aktivitetsschema. Det blev glass och kakor, god mat och så ett roligt spel som liknar spelet mördaren. Med alla bönder och några som ska försöka få ut alla bönder osv.


Detta var dock som runda bordet med alla riddarna. Några var dock onda medans resten var goda. Man skulle sen rösta om ett uppdrag skulle gå igenom. Väl godkänt av majoriteten av medlemmarna runt bordet så kunde uppdragen fortfarande misslyckas om någon av de valda att gå på uppdraget röstade att det skulle misslyckas... Ett roligt spel och det spelar jag gärna igen.


Snart börjar det ju också närma sig midsommar som är nu på fredag. Jag ska hinna med en personalfest på onsdagen och avslutning med musik på torsdagen som blir den sista dagen innan det nya jobbet.


Senare idag kommer också en ny spännande film ut här på bloggen som J och jag spelade in i går då vi hann träffas lite.


Ha det gött!!!


   

Av tj - 19 juni 2016 01:13

Fredagsspecialen kommer denna gång ut väldigt sent då jag inte haft internet hemma i Växjö där jag varit sen i fredags.


 

Av tj - 18 juni 2016 12:15

 

Gårdagens tripp till Alvesta blev över förväntan. Jag och mamma uträttade våra ärenden och fikade hos faster. På eftermiddagen skrev jag och fortsatte forska om hjärttransplantationer. På kvällen blev det lite film och popcorn.


I dag har jag inte hunnit mycket än. Men en snabb joggingrunda får det bli och sen lite läsning och skrivande. T meddelade att han önskar vara senare under dagen så det är bara att invänta besked därifrån. Nu måste jag skynda mig om jag ska hinna. Jag befarar att regnet snart är över Växjö!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards