TJ

Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Förändringens tid

Av tj - 24 januari 2016 23:30

 

Ända sedan olyckan har det varit betydligt svårare att sova ordentligt. Den stela nacken gör det obehagligt att ligga ned och jag vågar inte vända mig på sidan för näsans skull. Dessutom har jag varit ovanligt pigg de här nätterna att jag inte känt behov av att sova. När jag väl somnar återupplever jag olyckan eller befinner mig i andra fordon som får det att värka i benen. Det gör det ytterst svårt att vilja sova över huvud taget.


I går var första dagen som jag började känna framtidshopp igen efter att ha fått kontakt med min drivkraft angående konstnärskap, drömmar och målsättning. Som jag nämnt tidigare har jag efter olyckan inte orkat göra något speciellt. Det jag gör har under den här perioden känts meningslöst, vilket gjort mig omotiverad till att slutföra saker som jag påbörjat! Men i går kunde jag efter läkarbesöket slappna av och sakteligen börja ta mig an saker och ting igen.


Även om antibiotikan gör mig groggy så börjar idéerna spira som vackra vårblommor i kroppen. T ex har jag fått nya roliga uppslag till bokprojekt och jag har även kommit underfund med att jag behöver förändra vissa vanor. Jag ska försöka göra upp en lista där jag kan gå igenom sådant som kan utveckla min personlighet. T ex skulle jag kunna utmana mig själv genom att göra något som var helt otänkbart tidigare eller bara ägna mig åt sådant som jag verkligen mår bra av.

 

I dag har jag tillsammans med T varit hos Jonna. Under hela den tiden vi varit vänner har T aldrig varit hos henne, medan jag själv besökt henne ett antal gånger. Hon serverade oss fiskpinnar med makaroner vilket resulterade i diskussioner om olika maträtter som är lätta att laga. Det visade sig att både T och Jonna föredrar enkla rätter, medan jag gärna söker experimentera med sådant som tar längre tid. Men jag förstår att man ibland vill tillaga något enkelt. Speciellt efter en lång arbetsdag då man bara tillagar något för att stilla hungern.


Efter maten spelade vi Finns i sjön och Skitgubbe med en kortlek som T hade med sig. Beträffande Finns i sjön vann vi alla tre varsin gång medan jag blev skitgubben nästan alla gånger. En gång vann jag dock, men Jonna var nära att bemästra mig även då. Det var ett mycket trevligt besök och vi lovade varandra att höras av lite oftare framöver.


När jag kom hem ringde jag upp min morbror som hört av sig under tiden jag varit hos Jonna. Han ville såklart veta mer om olyckan och hur behandlingen gått till. Det blev ett mycket givande samtal. Det är sällan vi hörs av numera så hans telefonsamtal överraskade mig verkligen. Vi hann precis prata färdigt tills mamma blev klar med middagen. Som plåster på såren efter allt vi gått igenom den här veckan unnade vi oss lite tacos. Resten av kvällen har jag ägnat mig åt repriser av Farmen och Stjärnorna på slottet.


I morgon börjar en ny termin med litteraturvetenskap som jag ser fram emot. Det är väl lika bra att jag berättar mer om det längre fram. Nu hoppas jag sömnen infinner sig som den ska och att jag kan bli kvitt olyckan. Det vore det allra bästa… God natt!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards