TJ

Alla inlägg under juli 2015

Av tj - 5 juli 2015 22:07

 

Hemkommen från en varm helg hos pappa, med bl.a renodlad buskis på Vallarna i Falkenberg. En dramatisk resa den här gången... Den första familjemedlemmen fick kaffe över sig, den andra blev halvblind i nästan sju minuter, den tredje fick solsting som resulterade i att hen blandade ihop vissa ord, och den fjärde var nära att tappa tålamodet. Tack alla berörda! Älskar er   

 

Orkar inte skriva mer om det nu i kväll. Är alldeles för trött i den här värmen (29 grader i rummet) och i natt väntar vi åska. Jag ska försöka passa och få några bra bilder, men det är inte säkert att jag är vaken. Vaknar sällan av något...

 

Skriver antagligen mer om helgen i morgon när jag vet hur jag ska formulera mig. Det har dessutom kommit in många politiska frågor till frågelådan så har plockat ut dessa speciellt för i morgon. Hörs!

 

 

Av tj - 3 juli 2015 11:22


 

Haha...

 

Av tj - 2 juli 2015 16:30

Vilken frihetskänsla det var i går att promenera till biblioteket och Malin iklädd endast shorts och t-shirt.

 

Vad är det egentligen med väderleken? Jag satt så sent som i måndags och suckade över termometern som visade drygt 17 grader. Och i dag visar den 28! Jag läste precis en artikel från en meteorolog som skrev att vi kan vänta några rekordvarma dagar framöver. Är det inte fantastiskt så säg?

Från att ha varit i princip svinkallt, med regniga dagar, sura handdukar och deprimerande blomsterarrangemang, så får vi nu denna tryckande värme. En värmebölja som är underbar, men samtidigt lite för påfrestande tycker jag nog. Aldrig är det lagom...

 

 

Vad ska man då göra som bokälskare när det är fint väder. Jo, man använder J's sommarkit som innefattar en bok, lite sololja, en filt och en liten drink. Svårare och avancerat än så här behöver det inte vara. Vad väljer jag att dricka då?

Ja, just i dag tar jag det som finns hemma, nämligen lite ägglikör som går att blanda upp med fruktsoda. Som en liten extra touch sätter vi dit ett litet paraply också. Har man inte det så går det bra att göra som jag och ta en muffinsform. Man tager vad man haver helt enkelt. Svårare än så är det inte!

 

Flytta ut orden och det bums!


 

Av tj - 2 juli 2015 16:18

Tjenare på er alla där ute!

Idag har jag gått omkring i lokalerna och sett allt som ska göras te kommande tre veckorna. Jag kommer ha övergripande ansvar för tio ungdomar och vad de ska göra och allt sånt.. Hum blir väldigt spännande att se hur jag löser detta. 


Alltid nya prövningar i livet och detta är en av dem. Att de ska få göra sånt som att städa och fixa och allt annat möjligt gör mig bara glad att det inte är jag som ska, haha, ganska mycket.. Men jag ska minsann se till att blanda roligt med nytta !  


Sommaren har kommit, en viktig notis med typ 28 grader, haha, vi som under veckan har spelat in ett nyhetsprogram och vi missar detta... Dåligt xD


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards