TJ

Alla inlägg under februari 2015

Av tj - 23 februari 2015 23:07

Tjenare på er allesammans!!


Idag har jag dels dagit blodprov vilket inte är så himla roligt men det var inte bara det utan min dator som jag har på praktiken höll på att stänga ner. 

   Mitt under redigering slocknade bara skärmen, som tur var så fick vi tillbaka den efter 35 min eller så.... 

Blev i alla fall klar med en film och gjorde en till intervju så det är bara att arbeta vidare med det imorgon  


En rolig sak kan ni kika på här!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/morgon/article67822.ab 


 

Av tj - 23 februari 2015 22:52

Halli hallå!


I dag har jag nog haft den bästa föreläsningen så här långt. Utbildningen tar sig verkligen nu, det blir bara bättre och bättre. I en vecka kommer en riktig skolbibliotekarie att föreläsa för oss. Hon är så duktig på att berätta och eftersom budskapen är relevanta så förhöjs hela pedagogiken. Inte nog med att föreläsningen är suverän... vi har också fått en fantastiskt rolig uppgift! Vi ska i grupper om tre göra en handlingsplan! Är det inte underbart eller vad? Till vår hjälp så tillfogas en intervju med en skolbibliotekarie (någon annan än henne), samt granskning av arbetsmiljön. Jag har ju redan förarbetat med det här under hösten så uppgiften löser vi utan problem, det är jag säker på.

       

Jag skulle också vilja avsluta mitt inlägg genom att skänka en tanke till alla som drabbats av biverkningar efter vaccinering mot svininfluensan. Såg intervjun med Pia Dellson i Fråga doktorn som berättade att hennes son nu har narkolepsi tack vare det här. Jag är så oerhört tacksam att inte jag drabbades. Kommer ihåg hur min högerarm liksom domnade bort. Jag kunde knappt lyfta nånting och fick stå över hemkunskapen. Lyckligtvis varade det bara i två dagar. Men för ett fåtal andra så förändrades hela livssituationen. Narkolepsi innebär att man får plötsliga sömnattacker och sjukdomen är obotlig, men symptomen går att dämpa med läkemedel. Vill du veta mer om narkolepsi, klicka på ordet.


Tack för mig och sov gott!

 

Av tj - 22 februari 2015 15:31

Hej på er!


Hur har ni det en solig söndag som den här? Jag för min del har ägnat mycket tid åt att städa och röja undan. Bland annat kollat igenom gamla VHS-band som numera kan slängas. Dessutom så behövdes ugnen rengöras.

 

Gårdagens födelsedagsfest hos Malin överträffade mina förväntningar och det är ju alltid roligt. Vi blev bjudna på vegetarisk lasagne och äppelpaj. Det blev kanske mycket "jobbsnack", men det var ändå väldigt trevligt och alla höll på Jon Henrik Fjällgren under festivalen (bibliotekarier är vi alla!). Jag tycker hans plats i finalen är viktig, framför allt för det samiska folket. Det var med stor glädje som han gick till final.


Det är något särskilt med mindre folkslag som fascinerar och inspirerar mig. Kommer ni ihåg hur jag brann för Amerikas urbefolkning när jag läste historia. Om jag säger indianer så kanske fler vet vilka jag syftar på. Faktum är bara att indianer är ett europeiskt namn. Urbefolkning är ett bättre ordval om man vill vara konsekvent och ännu bättre är att nämna vilka stammar man åsyftar. Det är väl därför jag tyckte så mycket om Jon Henrik och hans låt. Påminn mig om att jag ska skriva upp Mittådalens sameby och Kiruna på min göra-lista.

   

Av tj - 22 februari 2015 00:36


 

T bad mig lägga in fredagsspecialen åt er. Då jag varit på fest så tog det dessvärre lite tid. Ha det bra. Kram J!


   

Av tj - 21 februari 2015 21:30

 

 

I kväll var vi i Östersund. Fem bidrag blev godkända och två tillgodoräknade.

 

Till final: 

    


Till andra chansen:

              


Resterande bidrag:

     


   

Av tj - 20 februari 2015 17:41

 

 

Är du en av dem som har sportlov den här veckan? Skriv då till oss och berätta vad som är det bästa med vintern och sportlovet.   

 

Ovan kan ni se grabbarnas svar på frågan tillsammans med andra av bloggens stora profiler. Är det något som saknas? 

 

   

Av tj - 20 februari 2015 09:56

Hej på er allesammans!


Hoppas ni haft en bra freag än så länge. Min fredag har börjat på praktiken med att göra lite filmredigering som just nu går bra. Målet är att jag blir klarv med denna film idag plus att jag ska börja intervjua folk här på praktiken som ska vara till en dokumentärfilm. 

 

Många bollar i luften som ni förstår!  Idag blir det också fika nere i stan med alla på stället. Är ett bra avslut enligt mig på veckan. 

 

Första veckan har i alla fall varit rolig och mycket har hänt redan. Saken är väl att jg inte varit så flitig med praktikuppgiften som är att berätta om praktiken... hum....  

 

Vi vill ha fler som är med och kryssar i alternativen i vår fråga.  Finns i menyavdelningen och man måste vara på webbversionen så kom igen och var med  

Min arbetsplats:

   


 

Av tj - 18 februari 2015 23:21


 

Varför studerar du på universitetet? Ja, J får många frågor i veckan. Varje vecka öppnar han sin frågelåda och svarar på era frågor. Nästa vecka kanske just din fråga besvaras!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards