TJ

Alla inlägg under april 2014

Av tj - 6 april 2014 19:30

I går var det kalas så att det skrek om det. Både farmor och kusinbarnet hade varsin tillställning. Farmor var först ut redan vid middagstid. Då äntrade vi kinarestaurangen Mandarin Garden i Alvesta. Jag valde att gå utanför ramarna och provade wookade nudlar med räkor, skinka och kyckling. Mycket gott, men mängden var beräknad till tre.

Middagen följdes av glass med lychee-frukt. Sedan bar det i väg mot farmors hem.

 

Lite mer än tre timmar fick farmor på sig att fira sin dag. Kusinbarnet väntade med sitt barnkalas. Till skillnad från farmors blomster, så fick kusinbarnet en låda med byggklossar. Och han byggde på både gott och ont.

Faster som stod som värd bjöd oss på smörgåstårta eller köttfärsgratäng. Jag valde att ta lite av varje. Därefter placerades jag med den yngsta kusinen i den familjen. Med vid bordet satt också hans flickvän, som för övrigt var tillverkare till en av tårtorna.

Det är hans bror som är far till födelsedagsbarnet. Och deras mellersta bror berättade att det är hans tur att få uppfylla familjelyckan. En lycka som börjar i september.


Min kusins rum skulle bli ett slags centrum för vad ett barnkalas egentligen handlar om. Under fikat dök det upp fler kusiner och sällskap. Och det är här huvudrubriken fick sitt namn. Nämligen i vimlet av ballonger och skratt. Och en hel del trams också.

Kusin: Känner du drivkraften?

Jag: Måttligt


 

Av tj - 6 april 2014 13:12

Tjenare på er!!


Detta är nog personligen det snyggaste jag har shoppat, säg något annat men det är det verkligen! 

Liten mini-modervisning till alla läsare som jag lovade igår såklart! Återstår att se vad de tycker på skolan, börjar bli modemedveten XD


         


     

Av tj - 5 april 2014 22:53

God kväll på er allesammans!!


Idag har det planerats shopping och vi har även gjort fint vår veranda för sommaren. 

Det var några timmars jobb med att få bort alger som växte på plankorna men snyggt blev det. Riktigt fina saker planerar jag att köpa imorgon, kan ju ta bilder och lägga ut. Har också börjar titta på serien "Game Of Thrones" En jäkla bra serie nu när jag har börjat att se den!


Ni som har sett den kanske tycker detsamma får jag hoppas.   


Godnatt på er!


     

 

Av tj - 4 april 2014 20:15

 


     

Av tj - 4 april 2014 19:05

Nu planerar bloggen att ge er mer i vardagen. J kommer att satsa på det lilla som finns i vardagen. Sådant som redan förekommer i vår vardag. Ni kommer att få tänka, skratta, gråta (kanske) och inspireras. Men framför allt! Ni kommer få ut mer av bloggen än på länge.


   


Välkommen till en uppdaterad blogg!   


 

Av tj - 4 april 2014 17:21

   

Av tj - 4 april 2014 17:14

Hej på er! 

Jag har nu startat en ny menyavdelning. Den heter T's ord och bilder. Om vi har tur får jag med mig J i detta också.


Avdelningen består kanske av nytagna bilder, ett tips om vad som är nytt i bloggen eller något allmänt som hänt under dagen. 


Jag har förhoppningen med avdelningen att ni kan läsa och se vad jag kanske kommer lägga upp senare under dagarna eller också har jag en filmtips eller boktips i rutan.

Såhär ser det ut idag!

     

Av tj - 4 april 2014 08:33

Tja!

Detta var lustigt. Alla är här när vi idag inte har en lärare, folk kommer försent när vi väl har en på plats. . . .
Nu kör vi manualen och hoppas att vi kan bli klara. Några har planering av Berlin och Göteborg. Senare under dagen är det konsert också.

Då så lektion.
 


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards