TJ

Alla inlägg under januari 2013

Av tj - 20 januari 2013 17:07


MVH/T

Av tj - 20 januari 2013 14:24

 

Tja! Idag tänkte jag tipsa er om en rolig app som jag har börjat köra.




Rail Rush heter den. Det är ett spel där du åker och måste undvika olika hinder. Du samlar på guld. När du sedan får lite guld så kan du ändra din gubbe, göra din vagn starkare m.m


Som det ska vara!

     


Tills vidare, ha det gött

MVH/T



Av tj - 20 januari 2013 09:00

I snart ett år har den stationära datorn varit mycket sjuk och svag. Felen har vuxit sig enorma och tillslut kunde man inte logga in rätt. Då arbetade man från en temporär profil. Men turen kom åter och koden låste upp den gamla profilen. I samma veva kunde jag då ta bort saker manuellt och investerade i ett rensningsprogram. 

 

Alla 300 fel som datorn hittade är nu reparerade och fixade. Viruset låstes in i en karantän och togs bort permanent. Det underbara är att systemet tänker och arbetar mycket effektivare en på länge. 


Välkommen tillbaka     /J

Av tj - 19 januari 2013 21:50

Hej alla   


Vad har ni gjort för något idag? Själv tog jag mig en rejäl sovmorgon, hehe. Eller nja, till 10 men det är skillnad mot 7 iaf. Då satte jag mig ner med Emmislöv och sedan gick jag vidare med min roman. Det finns inte många tidsluckor för den eftersom det är ett fritidsarbete. Skolstudier och registreringen till Sveriges dödbok är priotering ett då där finns en deadline. Men när tiden finns och fantasin får flöda fritt skriver man ju gärna.


En sak som jag uppskattar i veckan är alla matlådor som man får. Jag bestämde mig för att göra egna och idag har fått ihop två.   Här är den ena:

 


Nu ska jag ta fram ett paket glass och godis att mumsa på och sen se film.

   

Kram    /J

Av tj - 19 januari 2013 17:53

Hej allesammans. Hur är det med er då. Vi har suttit och sett på Ttanic och jag måste säga att det var en väldigt bra historia, filmen var väldigt bra gjod. Man tänker på alla som överlevde och hur det på den tiden fungerade med överklassen.

Nu stör vi inte så mycket men ville göra er ett inlägg, ha de gött resten av kvällen.

Med vänlig hälsning,T

Av tj - 18 januari 2013 16:36

8.30 - 9.30 Marknadsföringsmöte. (Föredrag om flickor/dam-EM).

9.30 - 11.15 Blogga om lite tips till biblioteket.

  

11.15 - 12 Gå igenom bokcirkelkassar.

12 - 13 Lunch

13 - 15 Upptäcka plan 1 med Vilhelmer. (Se del av arkivet och förteckna mikrofilmer).

------------------------------


Första praktikveckan:   Har varit mycket givande och intressant. OBS! Av respekt för mina arbetskamrater har jag gett samtliga nya namn i bloggen.    /J

Av tj - 18 januari 2013 12:15

Hallå och ni är så välkomna hit! Just nu. Har jag rast och sedan är det tillbaka till de små vilda ungarna, haha. De leker gladiatorerna mycket på rasterna, kan gå vilt till så egentligen så är det inte bra att gladiatorerna har börjat igen eftersom de mindre lär sig dåliga saker, som att det är tufft att slåss.....

Helgen kommer i alla fall med stormsteg och det är ett steg som jag längtar efter du. Slippa gå upp vid 7 och kunna sova ut ordentligt! Muskeln blir det eftersom tjejen ska komma :D

Vi hörs sen på T's fredagsspecial. Ha det gött och missa inte den. Jag kommer visa lie roliga grejer då;)

Med vänlig hälsning,T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards