TJ

Alla inlägg under mars 2012

Av tj - 20 mars 2012 19:41

Hej på er  Idag var det en riktigt bra bowling för både J och mig. Det var strikar hit och strikar här, lite sparrar och så   


Såhär såg första serien ut faktiskt:   


Och andra såhär: 



Sammanlagt så vann ja idag   Men det var ett väldigt roligt pass nu när vi båda spelade så pass bra och J fick ju sitt nya rekort 201 som är nära mitt 210 


Sen skulle jag till ett möte på kulturskolan då vi skulle spela med en på trummor och en baskille. Det blev bara jag och en till trombon för de andra hade tappat bort sig, hahaha 


Sen fick jag äta lite mat och nu sitter jag här, ska ringa min älskling sen för att se lite om påsk och sånt  

Dags att jag går nu och gör det.

Ha det bra allesammans !!

MVH /T   

Av tj - 19 mars 2012 22:11

Hej  


Nu är vardagen igång igen. Man är välkommen. Dagen började kl. 8.30 vid Växjös stadsbibliotek. Där höll grannen ett föredrag om ett poesicafé. Sen rörde man sig uppåt mot skolan där vi gick igenom uppgift och planering av kursen innan sommaren. Så nu ska man skriva manus till en scen är det tänkt.


På MDKn pratade vi om praktiken och ska börja jobba med uppgift till detta. Har som tur redan suttit hemma med den. Nu ska vi börja göra en egen film på rörlig bild. Har inte bestämt hur den ska utvecklas så ni får hålla er.


Eftersom T spelar trumbon på måndagar så ville han vara innan. Då spelade vi lite wii. Och sen har man diskat och försökt att mejl lärare om allt som ska lämnas in. Man har ju hamnat lite efter pågrund utav praktiken, hehe.


Ja, nu ska man fixa med det sista innan läggdags    /J   

Av tj - 19 mars 2012 19:58

Hej på er alla glada människor runt om i världen! 


Ni alla...många av er har nog inte haft ledigt idag från skola eller praktik men tja...det kan jag inte tycka att jag heller har haft.  Det har varit så mycket som jag har haft att gröra men jag har då inte hunnit med det som skulle ha varit till praktiken. Jag skulle ha skrivit ner lite på datorn om observationer som jag har gjort på min praktik. Istället så har vi varit på arbetsförmedlingen och kollat runt lite om sommarjobb och jag fick många bra tips om hur man ska söka på ett bra sätt och var de bästa jobben kommer att finnas, det är den 22 mars som man kan söka via kommunen ju. 


Men många bra tips i alla fall, efter samtalet där så åkte vi iväg lite längre och kollade lite på jeans och sånt som kunde va snyggt och vi hittade några. 


Därefter så åkte vi hem och J kom över en liten stund innan det var dags för att spela trombon också... Imorgon ska jag spela med ett band tror jag, 2 låtar ungefär 


Nu ikväll så får jag väl sätta mig ner och skriva upp de där observationerna och sen så ska jag och älsklingen ringas och efter det blir det att sova tror jag allt, är inte ledig imorgon också så,,,  


Det har i alla fall varit en dag med mycket saker att göra så jag hoppas att morgondagen blir lite lugnare.


 


Ha det nu riktigt bra allesammans !!

MVH /T    

Av tj - 18 mars 2012 17:22

Hej på er allesammans   Idag så har jag och min stora syster spelat en hel del wii tillsammans. Det har gått både upp och ner, vi kom i alla fall en bra bit på vägen  Sen dansade vi också lite innan dess och då vann jag över lilla Åsa 


Nu ikväll så ska J komma över troligen och vad vi ska göra, ja det vet man aldrig. Det kanske blir att vi spelar wii eller kanske något spel på datorn eller att vi spelar på mitt keyboard  


Ett klipp som ni ska se är två riktigt duktiga pingisspelare, ni kommer bli förbluffade över hur bra de är  

De är så häftigt när man ser dem för att jag kan lite pingis men öven om jag övade i 40 år så skulle ja inte bli så bra, så de är helt fantastiska  


Men nu ska jag nog se va de andra gör, kanske kan spela lite kort eller något. Ha det gött allesammans, ha en bra kväll så hörs vi imorgon eftersom jag är ledig då      



 

Att jag är ledig imorgon "Måndag" och att det snart är lov igen   




Att det inte är sol just nu, att älsklingen inte är här med mig och att jag har sååå tråkigt  



MVH /T    


      

Av tj - 18 mars 2012 12:10

Detta är riktigt duktiga killar som har gjort detta!!  

MVH /T 

Av tj - 17 mars 2012 12:23


MVH/T

Av tj - 15 mars 2012 21:57

Tjena  


Den nya butiken i Tegnér håller på att bli riktigt bra nu. Böcker överallt men fasen när allt kommer iordning blir det en fin bokhandel. Imorgon är det sista dagen. Har träffat mycket fina och inspirerande människor. Tack för mitt besök.  Tiden i bokhandeln har varit upp och ner, fram och tillbaka. Det verkar vara allt eller inget. Ena dagen står man nästan bara och glor, nästa jobbar man så man tror en ska svimma. 


På måndag är det åter till vardagen igen. Ska bli roligt att komma tillbaka igen. Men först ska man ut på landet och hälsa på mormor. Det var ju några veckor sedan nu.   Vem vet, kanske man kan få fika med en släkting på farmors sida när man ändå är i stan. 


Under kvällen har jag varit med T och vi har lyssnat och följt Mellos och ESCs utveckling sedan 2002.


Robins nya låt:



Ha det    /J    

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards