TJ

Alla inlägg under oktober 2010

Av tj - 28 oktober 2010 20:58

Tjenamors    T som skriver igen ! Dagen idag då.... Vi har haft Matteprovet då och det kändes som att det gick vägen .. .. ... ..   Sen har vi arbetsmiljö och säkerhet, vi va nog lite trötta allihop och ingen kunde slua prata om något som ingen visste något om, haha   Sen har vi haft idrott då då och idag så hade vi styrketräning och cykling.


Angående Veckans blogg så kommer den antagligen att komma till, om ni ser i omröstningen så är det många som tycker att den ideen är rolig. Om den nu startar så kommer ja at ta ut reglerna för den lite innan den startar såklart.  Hoppas det blir många som vill vara med då    


Har precis skickan in aktiviteter som vi alla i min klass gör för imorgn är det LPL då vi ska (haha, leka).        men nu är det dags att göra sig klar för fredagen som väntar och det härliga lovet !!   /T

Av tj - 27 oktober 2010 22:49

Chokladrulltårta med smörkräm

  

Färdigt på: 26 min
Ingredienser

270 g ägg
140 g socker
120 g vetemjöl
20 g kakao
10 g bakpulver
Smörkräm:
200 g socker
60 g vatten
220 g äggula
450 g smör


1. Sätt ugnen på 230 grader.

2. Börja med smörkrämen: Koka en sockerlag av vatten och socker tills den når 117 grader. Mät med en hushållstermometer. Låt svalna.

3. Vispa gulor och sockerlag tills det kallnar och tillsätt sen det rumstempererade smöret.

4. Rulltårta: Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, bakpulver och kakao och rör ner det i smeten.

5. Häll smeten på plåt med bakplåtspapper och bred ut till ett jämnt lager.

6. Grädda mitt i ugnen i cirka 6 minuter. Ta ut och vänd upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper, låt svalna.

7. Lossa försiktigt på pappret. Är det svårt, prova att pensla på lite kallt vatten på pappersytan så lossnar det lättare.

8. Bred på ett lager med smörkräm på kakan och rulla ihop.

Av tj - 27 oktober 2010 21:37

JAha idag misslyckades J och jag med att spela in ett videoinlägg, haha. Inspelningen ägde rum klockan 5 typ, som ni fattar så va det rätt så mörkt   

När vi tittade på klippen så såg man bara mörka skuggor så vi kan tyvärr inte visa det!! Synd för det va en skojig inspelning !! Men när många skratt och misstag är inblandade så är det alltid något som slinter och idag va det tiden. Det kommer snart ett  videoinlägg med både J och mig men dock inte idag eller tror inte imorgon heller.  Skoj hade vi i alla fall, synd att man inte kan visa det bara!!


Imorgon kommer det där eländiga matte-provet som jag har skrivit som ett tag, jag hoppas verkligen på ett bra resultat, sen får man ju se om det stämmer   


Men nu är det sen och dags att stänga av datorn för idag. hejdå för denna dagen, vi hörs nog snart igen här på TJ !! /T

Av tj - 27 oktober 2010 10:55

 

Av tj - 27 oktober 2010 10:16

Hej på er allihopa !!!!! Idag började jag skolan klockan 8 och hade matte, slutade den korta skoldagen kvart över nio, hahaha. Tror nog att många av er skulle vilja sluta lika tidigt   


Men efter som det är förmiddag så ger det ju en lite tid att hinna plugga lite till imorgon då vi har matte-prov.  Hoppas att det går bra ,,,, måste helt enkelt göra det    Har även stora förhoppningar om engelskan, men det får vi se då jag får veta resultatet.  Hoppas också ni gillar denna veckans låt, den är super tycker jag personligen   


Det kan va bra att ha såhär korta dagar ibland, särskilt när det väntar en sån dag som torsdag... det är den dagen vi går senast. ...   



Nu är det matte som gäller, jag skriver nog ikväll. Helt säker på det.  /T 

Av tj - 26 oktober 2010 16:00


/T  

Av tj - 26 oktober 2010 14:08

Tjenixen på er där ute    Vaknade halv 7 idag, hoppade upp och gjorde mig i ordning för skolan. Klockan kvart i 8 åkte ja till skolan och hade prov i engelska, det gick bra tyckte ja    Sen så skulle vi haft hål i 2 timmar om inte våran lärare lät oss åka hem, hahaha. Så jag började skolan 8 och slutade 10 eller något i den stilen.


För lite ovanlighetensskull så gick ja ut och tog lite bilder och de blev så bra att ni ska få se dem..


Senare i kväll kommer min veckans låt,,, ha tålamod och tro inte att jag har glömt bort den   


Ikväll ska ja nog också vara en stund med J, vet inte va vi ska hitta på men något kul är det ju alltid ! Kanske filma eller något sånt, haha !


Nu ska jag förbereda mig så mycket som det går till provet i matte som kommer att bli på torsdag. Och hoppas att det går lika bra som jag tror att detta gick.


Nu ska jag inte skriva för mycket, utan här kommer det härliga sol-bilderna, haha!!


                     



   

    

   





Veckans låt kommer 4:00        /T

Av tj - 25 oktober 2010 23:00

haha   


Tänk vad man kan missförstå, oj oj. Idag blev jag körd till Harald Nyborg och anledningen var att AV-Media bara tar emot en plats så fick det bli detta.


Dagen: Inventera hyllor och plocka upp vid el avdelningen.


Senare på dagen åt jag och mamma smörgåstårta. Egentligen har jag inget att skriva om känner jag utan ville bara framföra att jag praktiserar på Harald Nyborg istället. När jag skulle ta bussen hem kom den försent och det var fullt och jag fick bara åka med, behövde inte betala och jag blev en utav de som fick stå tills några gick av så lite platser blev lediga. Hehe, det roliga är att när jag sedan skulle gå av så var det nästan bara jag där för alla hade redan gått av.

Det brukar vara så för att bussen går till araby och sen norr och alla ska ju liksom av vid araby och endast ett fåtal vid norr.


  /  J   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards