TJ

Alla inlägg under december 2017

Av tj - 11 december 2017 23:15

 

Dagen började inte bra är jag rädd! Var nära på att försova mig och missa massagen. Jag kommer inte ens ihåg om klockan ringde eller inte. Blir så trött när det blir så. Antagligen sover jag väldigt djupt och drömmer mycket. Ibland får jag tvinga mig att lämna mina drömmar för att vakna upp. Jag vaknade i alla fall precis innan det hade varit försent. Med knapp möjlig marginal fixade jag mig och slängde i mig lite frukost innan jag gav mig i väg. Jag kunde nämligen inte avboka massagen eftersom det måste man göra ett dygn innan. Missar du tiden måste du ändå betala, och det tänkte jag verkligen inte göra för en massage jag inte fått. Två minuter innan det var min tur var jag på plats så det kändes skönt, men jag hade gärna sluppit stressen.


Efter massagen tog jag en snabb runda på stan och inhandlade lite julklappar och lånade lite på biblioteket förstås innan jag gick hem. Då fick jag äntligen äta ordentligt! Sedan var det tillbaks till arbetet med uppsatsen. Har suttit med den nästan hela tiden de senaste dagarna.


Det har ju snöat också äntligen! T rapporterade om det för någon dag sedan i Kallinge och jag kan meddela att det är snö i Växjö också. Ett riktigt vinterland börjar ta form, vi får hoppas det håller i sig. Julen blir ju roligare om det är snö tycker jag i alla fall.


Yes, hoppas ni har det bra och tar hand om varandra. Vi hörs!

 

 

Av tj - 10 december 2017 19:17


 

Av tj - 9 december 2017 08:00

 

Vilken grymt spännande final det blev! Och vår vinnare blev till slut Chris! Det var väl å andra sidan ganska väntat, eller tycker ni inte? Han har varit favorittippad hela säsongen både av juryn och bland idolerna själva. Jag blev faktiskt inte förvånad alls att han vann. Jag tycker det var helt rätt. Svenska folket har fattat ett väldigt bra beslut, Chris kommer göra sig väldigt bra på skiva bland annat. Vad gäller Hanna är hon minst lika fantastisk och bjuder på en härlig show. Jag är mycket glad att hon kom tvåa, och jag är inte det minsta orolig för hennes karriär. Det är ju nu det börjar liksom.

 


 

Som jag lovade kan jag presentera alla idolernas poäng i sin helhet. Chris har ju överlag varit min favorit nästan hela säsongen om vi ska tro resultatet.

 

 

Av tj - 6 december 2017 23:45

Jag instämmer med det som T skrev häromdagen. Jag har absolut inte glömt bort er, men dagarna bara går. Helt plötsligt är det onsdag och snart torsdag till och med. Som ni förstår är det mycket med uppsatsskrivandet just nu, nämligen analysen för att vara exakt. Sedan har jag också en del läsning jag behöver göra inför källtextseminariet som tydligen redan har börjat, men jag behöver inte göra något inlägg förrän veckan är slut. Annars hade varit lite jobbigt. Räknade med en vecka till. Så här i dessa tider sitter jag därför mest med arbete, och tar några pauser emellan. Tiden går väldigt fort av det.


Men jag kan säga att helgen blev väldigt bra och mysig. Den ene blev dock tvungen dra sig ur i lördags så vi blev bara två till bion. Då föreslog han att det skulle bli en dejt i stället, och jag var väl först något tveksam eftersom jag inte ställt in mig på det, men det utmynnade säkert i en sådan. Jag får kanske fråga honom vad han tycker och tänker i frågan för själv är jag osäker. Hur som helst var det en väldigt bra film med vackra kostymer. Jag gillar hur alla stjärnor samlades i en och samma historia. Det var mäktigt att se måste jag säga. Jag tog även en titt i den nya biotidningen och lade märke till att 2018 kommer bli ett ordentligt bioår! Många spännande filmer på gång under året. Efter bion åkte vi hem till honom för kvällskaffe och presentöppning.


Adventsfikat med släkten i söndags blev också lyckat. Jag fick massa servis i present. Vi passade under fikat på att diskutera hur vi skulle lägga upp julen eftersom det blir en jul i stan i år. Det är ju nytt för oss alla så det lär behövas en del förberedelser, inte allra minst mentalt.


Vad tycker ni om årets julkalender förresten? Jag kan säga att den börjar ta sig även om det finns vissa saker jag kanske stör mig på mer eller mindre. Som vuxen börjar man fästa sig vid detaljerna mer än innan, vilket egentligen är hemskt för det förstör ju tjusningen med det kreativa berättandet. Nåväl, det är ganska festligt vill säga med en julkalender och det ska bli intressant att se hur det går för barnen som ska hindra tiden från att stanna.


Yes, jag jobbar vidare … Ha det bra!

 

 

Av tj - 6 december 2017 08:00

Idag tänkte jag tipsa er om 2 olika julklappar som kan passa egentligen vem som helst;)


 

Denna led-glödlampa är en helt ny variant på levande eld. 

Denna skruvar du bara i i en vanlig hållare och trycker igång så ser det precis ut som ett vanligt levande ljus.

Häftigt!!

Finns på Wish för ca 40 kr



 

 Denna spännande drönare är lika liten som din handflata och väger inte mycket heller för den delen.

Jag har denna hemma och kan säga med säkerhet att den är väldigt lätt att lära sig flyga. 

Prisvärd för bara några 100 kronor jämfört med i Sverige där den går för flera 1000 kronor.




Detta var 2 heta tips från mig idag ;)


 


Av tj - 5 december 2017 23:13

Hej på er och godkväll!


Jag har inte glömt bort er, dock så har jag inte haft tid att skriva på några dagar och det är väldigt tråkigt!


Har en glad nyhet i alla fall och det är att ni nu kan följa mig och mina låtar som jag skriver och gör egna tolkningar utav på "SounCloud" 

För er som inte vet vad detta är så är det en gratis tjänst som gör att du kan ladda upp musik som du skrivit eller tolkar och sen kan andra människor gå in och följa din kanal och kommentera osv.

     Jag har haft mitt konto där i ca 3 dagar nu så än så länge finns det 5 låtar. Bland dem så finns 

"Chiquitita" och "How does a moment last forever"

Gå in och följ mig där för att följa med på min resa!




Idag har vi bakat pepparkakor tillsammans med våra barn på fritids och det var uppskattat. Det är egentligen inte klokt men det är bara några få veckor kvar nu innan jul. Jag har i alla fall alla mina julklappar klara så det känns skönt. 
Idag har jag också hunnit göra klart mitt musikQuiz som vi ska ha på tisdag nästa vecka då vi har personalfest!


Jag hinner inte skriva så himla mycket mer just nu men ha det så bra så skriver jag snart igen!


 



 


Av tj - 2 december 2017 09:30

 

Vilken rafflande semifinal det var i går med intressanta utmaningar och grymma glänsframträdanden. Den som gjorde bäst ifrån sig var helt klart Chris. Han börjar bli riktigt farlig och mycket riktigt är han nu också i final tillsammans med Hanna, också en otroligt duktig talang. De är båda välförtjänta en finalplats och jag önskar de båda stort lycka till. Jag vet inte om jag direkt håller på någon extra eftersom de är bra på olika sätt. Hanna bjuder på mer show och sång medan Chris ägnar sig åt sången. Jag väljer därför att vara tråkig och neutral i frågan.


Gabriel kom på tredje plats alltså och det är verkligen inte fy skam. Han har gjort väldigt bra ifrån sig under säsongen (frånsett en del fallgropar) och så även i går, även om jag tyckte han kunde dansat mer i sin utmaning. Det blev minuspoäng för det. Men annars har det varit helt okej.


Nästa vecka går finalen av stapeln i Globen och då är det väl på plats att presentera vad alla idolerna har fått för poäng under säsongens gång. Det vill vi väl alla veta! Men håll tillgodo …

 

 

Av tj - 2 december 2017 01:37

Tjenare !! Nu ska vi ta detta i rätt ordning.. För det första så säger jag välkommen in till december och idag är det den 2 december.

Jag har ännu inte hunnit kolla på första avsnittet av julkalendern men jag hoppas jag kan se det snart för något säger mig att jag kommer gilla detta årets julkalender;)

Under föregående helg så hade jag som sagt Linedance och det var super kul! Under veckan har jag träffat en kompis, vi såg lite film och spelade piano, vi hann också göra mat:) Roligare än så är det inte just nu, jag återkommer med mera imorgon, denna helg kommer bland annat spenderas i Hallabro och Tingsryd;)

Godnatt/ Mvh /T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards