TJ

Alla inlägg under december 2017

Av tj - 23 december 2017 22:30

 


 

Av tj - 23 december 2017 19:00

Hej på er!


Hoppas ni alla är laddade inför julafton och har det mesta förberett. Själv var jag faktiskt ute i god tid med alla julklappar, och granen klädde vi ju ovanligt tidigt i år så nu är det bara att vänta känns det som. Dock är det ju klart städning kvar som ska göras. I dag har jag och mamma sprungit runt om varandra och jagat i väg alla dammråttor. Jag har också diskat upp all julservis som ska användas i morgon. Jag tror vi hinner!

   

Som en paus i detta arbete har jag träffat T och Emma för att byta julklappar och samtidigt träffa dem över en fika. Det blev lite kortspel och samtal om julfirande. Mycket trevligt alltsammans!

   

I morgon är det julafton. Passar på att önska er alla en riktigt god jul ifall jag inte hinner blogga i morgon.

 

 

Av tj - 23 december 2017 11:07

Tjabba tjenare!


Ja så en ny dag är här och imorgon är det äntligen julafton!!

Alla julklappar har jag skaffat. Ni minns kanske att jag skrev om ett mystiskt paket som kom i sista ögonblicket... Det var den lampan som jag beställde som ger skenet av att vara levande eld!

En glödlampa men alltså med led i sig som flimrar med ett gult/orange sken. 

        Under veckan har vi haft avslutning på skolan. Det har varit olika stationer för eleverna, jag vet att 6an har haft 5kamp och sen har hela skolan dansat ringdans med några lärare med i tåget. (Jag däribland;) )


Tycker att det är lite orättvist med att hela landet har snö...... utom oss! Ronneby har ingen snö, det hade vi i alla fall inte igår när jag åkte..... Till och med Hallabro har snö men inte Ronneby nej nej......... 
Visst blir det jul i alla fall men inte den samma känsla som man får när det snöar.


Nu är det färdigskrivet för nu, får lägga upp lite under dagen ;)


 

 

Av tj - 20 december 2017 19:15

Nu känns det verkligen som att det lider mot jul när granen är klädd! Det tråkiga är dessvärre att den redan börjat barra, så vi får hoppas den står hela julen. Det vore ju förödande annars kan jag tycka.


 


Ja, vad händer annars? I går hade jag min sista uppsatshandledning och det gick ganska bra. Dock fick jag veta att jag nog bör tänka om lite på vissa bitar vilket gör att jag måste ändra mer än jag trodde. Men jag är bara tacksam för det. Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt och det är därför klokt att följa råden. Om jag hinner klart till första examinationstillfället vågar jag dessvärre inte utlova. Det kan likagärna bli att jag går upp i mars. Men jag jobbar på, skyndar långsamt så att säga. I idéhistoria har vi övat mycket på presentationsteknik och ska nu göra en tidslinje. Avslutnings skriver vi en essä och presenterar den.


Hoppas allt är bra med er! Har ni hunnit inhandla alla julklappar än förresten? Det har jag tack och lov lyckats göra.

 

 

Av tj - 19 december 2017 21:20

I år har jag fått en hemmgjord julgran, den barrar inte och har längre livstid än ett vanligt träd!

På tal om det, vidare till jobbdagen!
Idag har vi haft julmys och musikquiz tillsammans med våra barn samt att vi spelade Kahoot därefter och därtill fick de välja gympasalen om inte Kahoot. Allt krut på sista vecka;))

Nu ska jag ta och sova så ha det så bra!

Mvh/T

Av tj - 16 december 2017 19:17

Hej allihop!


Hoppas ni hade en bra lucia. Det hade i alla fall jag. Visserligen var dagen ganska intensiv, men vad gör det när man får se ett vackert luciatåg på kvällen och äta lussekatter. Nu lider det verkligen mot jul på riktigt. Så himla härligt.

 

Förutom studier har jag tagit en liten vinterpromenad i vinterlandskapet som närmast går att betrakta som slask. Åtminstone lär det bli det om temperaturen inte sjunker. Det håller sig bara runt nollan hela tiden. Hoppas verkligen det blir lite kallare. Inte roligt annars.

 

I dag har det varit lugnt mestadels, suttit och läst och så är julbakningen igång på riktigt. Mamma har gjort sin del i dag och jag gör min del i morgon. I bakgrunden har vi Musikhjälpen också. I år är det ett otroligt viktigt ämne som behandlas, nämligen barnsexhandel och det tycker vi inte om! Vi måste göra vad vi kan för att bidra med pengar för att styra upp det här. Det här är en sak som egentligen inte borde förekomma 2017, men det gör det. Skänk ni också lite pengar till Musikhjälpen. Själv önskar jag massa låtar.

 

Ja, det var ett litet livstecken från mig! Ha det bra!

 

 

Av tj - 16 december 2017 10:24

Tjenare och godmorgon på er!!

Igår gjorde vi pepparkakshus i lägenheten och jag måste säga att den faktiskt blev riktigt fin ;)
Vi hade även renar och en släde.

Glasyren räckte precis, ena fönstret saknade lite men annars blev huset väldigt bra. Tänkt flytta in där nästa år:D

I övrigt idag så ska jag till Karlskrona någon gång under dagen, där är det rollspel som gäller och det blir kul att komma utanför Ronneby:)

Ha en trevlig lördag på er !
Mvh/T

Av tj - 13 december 2017 22:41

Tjenare på er!!

Idag var jag och Hannes på premiären av star Wars och jag måste säga att den var helt okej :)!
Det var många som var uppklädda för premiären och det har jag inte ens sett när Harry Potter gick på bio;)

Filmen var,,,, ja ca 2h och 30 min lång så det finns gott om tid för alla fans.

Det jag gillar med de två senaste filmerna är ju att de inte är uppdateringar av de gamla filmerna utan en fortsättning.

Sen kunde jag tycka att det blev lite väl mycket " nej nu kommer vi dö,,, nej vi klarade oss. Nu kommer vi verkligen dö
..... ojdå vi klarade oss igen"

Skådespelarna i filmen är samma dom förra gången så det är lätt att sätts sig in i vad som har hänt och händer från första filmen.

Av mig får den 3.5 TJ-ringar och ni får ha en riktigt bra kväll!!!! Mvh/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards