TJ

Alla inlägg under november 2017

Av tj - 3 november 2017 23:47

Tjenare och trevlig fredag på er !!
Min fredag har varit väldigt bra, tack som frågar;)!
Ja om du måste veta så har jag och en polare varit i Malmö under dagen och på agendan stod bowling, laserdom, djurpark och shoppingcentrat EMPORIA! På djurparken/reptilhuset fick jag mig en överraskning att några djur sprang omkring fritt, en ödla, en liten apa och sen flyghundar!!! Märkligt men det var som det skulle tydligen;)

Bowlingen vann jag och jag kom allra sist av ALLA på laserdom, blev träffad för många gånger antar jag :D

Imorgon bär det av på nya äventyr men det tar vi då! Godnatt på er alla!

MVH/T

Av tj - 3 november 2017 23:30

 

Åh, det blev en kväll helt i min smak med klassiker och läckra kläder. I princip alla talanger gjorde bra ifrån sig också, även om det var en del fall. Joakim och Kevin K till exempel som inte alls lyckades enligt min mening. Joakim var övertaggad och trippade med sina fötter. Kevin K sjöng inte vidare trovärdigt vilket även juryn påpekade den här gången. Annars brukar han ändå sjunga väldigt bra. Synd att han åkte ner på listan igen. Den som dock överraskade negativt var Chris som inte alls var pepp på det här temat. Det märktes lång väg så han fick inte många poäng. Man måste jobba för dem. Som jag ser det var det tjejernas kväll. Hanna och Jemima tog oss alla med storm. Noah lyckades också sjunga Elvis Presley vilket förvånade mig. Synd att säga, men det trodde jag inte. Därför blev jag glatt överraskad. Sådant är väldigt roligt! Joakim var då den som fick lämna och det var helt i sin ordning enligt mig.


Tack för en klassikerkväll!

 

 

Av tj - 3 november 2017 19:40

God kväll på er!

 

Hoppas ni haft en bra vecka. En del av er har kanske höstlov till och med, lyckos er säger jag bara. Själv har jag en ganska intensiv vecka med mycket att göra. Men jag tar det ändå med ro. Tar några djupa andetag emellanåt och då känns det bra. Då tänker jag dessutom mycket klarare och får en hel del gjort. Stress lönar sig inte!


I går blev det dock lite galet, men sådana dagar ska man väl ha ibland. Jag vaknade på tok för sent för väckarklockan ringde inte och kom inte igång med något konkret förrän efter lunchtid. Sedan var jag tvungen att bege mig till biblioteket och därefter hämta ut ett paket. Men det gick fullständigt emot mig allting. Bussarna var försenade, boken jag skulle låna var redan utlånad, det var lång kö till postuthämtningen, det var kallt och jag hann bli både kall, sur och hungrig. Ja, det var kaos vill jag lova. Men i dag är det lugnt igen som tur är. Har utvecklat metodkapitlet på uppsatsen så det känns mycket bra.


Nu ser jag fram emot en underhållande kväll med Idol och Ack Värmland

 

 

Av tj - 2 november 2017 13:52

Tjenare på er! Idag har jag hunnit med en del trotts att det är ganska tidigt på dagen:D Tog inte en onödigt lång sovmorgon denna gång.

Kollade upp mina glasögon och gick runt och kollade olika affärer. Känns som en bra start på höstlovs-semester;)!

Sen om en stund ska jag fixa med min nya jobbdator så att jag har allt som jag behöver på den.

Ha en fin dag! Vi hörs senare!

Mvh/T

Av tj - 1 november 2017 09:15

Tjenare på er och godmorgon för er som höstlov har.

Idag tänkte jag ge en recension utav biofilmen som vi såg tidigare i helgen.

Jag har sett den första "Thor" och tyckte att den var bra men denna var bättre!
Om du vill ha humor och action så är det filmen för dig. I denna uppföljare har de smugit in många klyftiga och roliga skämt och kommentarer. Alltifrån när katastrofen är nära eller till hängandes i en kedja.

Hela storyn hänger ihop och det gör att filmen får ett djup, vi får även veta en del om vissa personers bakgrunder som vi inte trodde fanns innan. En del överraskningar följer med. Äventyret har också ett bra slut, vilket "Blad Runner" helt saknade.

Den får 4/5 TJ-ringar!

Mvh/ T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards