TJ

Alla inlägg under september 2017

Av tj - 12 september 2017 19:19

Hej på er allesammans!

Denna gång tänkte jag recensera mitt nya tangentbord som jag i denna stund skriver med.

Fick hem mitt nya "flexibla" tangentbord från Wish. 

Som ni förstår så gillar jag Wish skarpt och idag har jag inte blivit besviken det minsta. 

Detta tangentbord kostade 107 kr och det är verkligen prisvärt!


Detta tangentbord är inte bluethooth utan den har en vanlig USB-sladd som kopplas in i den dator som du vill använda den på. Ett riktigt bra tangentbord som är väldigt tyst när du trycker på tangenterna. Blir bara några cm bred när den är ihoprullad och det är ju hela tanken, att du ska kunna ha den med i en ficka eller i en ytterficka i ryggsäcken. 

HELT KLART EN 4/5


     



Av tj - 10 september 2017 20:00

NEJ!

 

Vi såg honom nästan som vår svenske fader, en humoristisk humanist som nu lämnat oss.

 

Vår käre Hans Alfredson har avlidit! Bloggen hyllar honom med några klipp!

 


 

 

Av tj - 10 september 2017 13:30

 

Jaha, då var det dags att åka hem igen. Hem till kurslitteraturen och fortsätta fördjupa sig i den globala idéhistorien. Nu när man väl börjat komma in i tänkandet är det inte så dumt trots allt. En av Kinas stora filosofer Konfucius (Kong Zi) är en spännande gestalt. Förhoppningsvis hinner jag läsa in mig tillräckligt så jag kan vidareutveckla några intressanta resonemang.


Hur har helgen med farmor varit då? Jo, den har varit alldeles stillsam och behaglig. Vi har tittat på filmen Florence Foster Jenkins och lite tv, ätit god mat och haft några viktiga samtal. Alltsammans har varit till belåtenhet. Nu ser jag fram emot en intressant seminarievecka!

 

 

Av tj - 10 september 2017 12:15


 

Av tj - 10 september 2017 07:30




Tjenare!

På bara 10 min kommer du kunna göra snygga skyltar ;)

 




Av tj - 9 september 2017 17:30

 

Åh, vad gott det ska bli med kräftor! Som vi har längtat efter detta!

 

 

Av tj - 8 september 2017 16:55

Hejsan!

 

Nu sitter jag och väntar på att röra mig neråt stan, närmare bestämt biblioteket innan jag beger mig av till farmor för att festa på lite kräftor. Vi är ju lite efter med det där eftersom mormors flytt tagit mycket tid och så har det varit annat som kommit emellan, men nu är det äntligen dags … igen!


De här dagarna har jag fortsatt planera inför uppsatsen. I går hade jag till och med ett möte med en kursdeltagare för att utbyta lite tankar om processen och saker att tänka på. Efteråt hade jag en trevlig kaffeträff med en student. Mötet var ytterst intressant eftersom jag uppfattade oss som väldigt lika vad gäller värderingar och inställning till livet. Jag blev särskilt inspirerad av hans idéer i fråga om äktenskapet, en tanke som kretsade kring två självständiga individer. Vi kunde också prata om helt andra saker även om samtalet var inriktat mot vår utbildning. Hoppas vi får tillfälle att träffas igen.

   

I dag har jag förutom fördjupningen av de kinesiska tanketraditionerna inhandlat två stycken jeans. Lika bra när det ändå är rabatt! På JC får man nämligen 300 kr rabatt vid köp av två par (förutsatt att du är medlem). T har berättat för mig att ni föredrar att vi visar upp våra modetrender och därtill också tillkännager butikerna vi handlar i. Nåväl, jeansen (visar bara ett par) kommer från JC (märke: Tiger) och skjortan från Jezz (köpte jag för någon vecka sedan). Varsågoda! En skulle haft en ordentlig spegel när man fotar, men men … det är som det är.

 

 

Av tj - 6 september 2017 23:54

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards