TJ

Alla inlägg under augusti 2017

Av tj - 26 augusti 2017 00:06

 

En perfekt avslutning på veckan blev det med Emma. Det var ett trevligt inslag att få komma till uppdukat bord. Kvällen har ägnats åt humoristiska diskussioner, samt att vi spelat wii och kollat på filmen The Dressmaker. Den har jag för en gångs skull recenserat redan, haha, så det slipper jag! Se vidare under recensioner.


Ja, i övrigt har förberedelserna inför kursstarten nästa vecka varit i full gång. Nästan all litteratur är lånad från olika bibliotek, registrering är genomförd och annat som hör studielivet till är fixat. Jag är i princip klar att börja nu även om jag gärna njuter av ledigheten ett tag till.


Jag kommer även den här helgen hjälpa mormor flytta. Eller rättare sagt packa ner och plocka bland alla hennes saker i huset. Ska bli spännande att se vilka dyrgripar som kommer fram den här gången! Jag får hålla er uppdaterade!


Nu önskar jag er en riktigt bra helg!

 

 

Av tj - 23 augusti 2017 23:30


 

Äntligen börjar alla serier och program igen på tv. Hela tablån är smackfylld med seriestarter överallt. Det enda problemet med det är att allt går samtidigt. I kväll hade thrillerserien Farang med Ola Rapace i huvudrollen premiär på TV4! Har sett fram emot den sedan länge, för jag tycker om det mesta Rapace är med i. Det var liksom han som lockade. Farang har gått på Cmore tidigare, så många av er kanske redan har sett den, men jag har ju inte sådant. Jag får vänta tills saker och ting sänds på tv eller se det online någonstans där det inte kostar pengar.

 

Farang är ett ganska tungt thrillerdrama som kretsar kring en far-och-dotter-relation i en kriminell miljö vad det verkar. En 15-årig tjej beger sig till Thailand för att söka upp sin far, men han vill inte gärna ge sig tillkänna. I Thailand går han nämligen under annan identitet och vill inte riskera något. Dotterns vistelse väcker inte bara minnen från det förflutna, utan sätter också igång ett gäng händelser som i värsta fall skulle kunna sluta i tragedi. Då är det kanske bäst att slutligen låta dottern få veta allt … eller blir det värre då?


Allt känns väldigt skumt än så länge, men det bygger samtidigt upp för ultimal spänning. Tror det här kommer bli en bra serie! Vad tror ni?

 

Här berättar Ola Rapace lite mer om Farang och massa annat!

 

 

Av tj - 23 augusti 2017 10:21

   

Åh, det här var verkligen surt! Visst är appen Wish bra på många sätt och självklart hittar du i princip allt, men tänk på att ofta ta en storlek större när det gäller kläder. I veckan fick jag min efterlängtade tröja som fullständigt tog andan ur mig. Jag var bara tvungen att ha den och nu är den alldeles för liten! Usch, ja, det är inget att göra åt … jag beställer en storlek större. Det sura är att jag får vänta drygt två månader till på den! Mitt råd är alltså att ta en storlek större.

 

 

Av tj - 22 augusti 2017 19:45

 

Då var bokhyllorna omorganiserade och jag passade även på att rensa upp framför hyllorna. Det har jag velat göra ganska länge, men jag har inte haft lust när det väl ska skrida till verket. Det är ju inte roligt om man inte kommer åt böckerna ordentligt. Nu är min förhoppning att det får se ut så här ett tag, jag visar er fackhyllan som jag är mest nöjd med (där kurslitteraturen, referensverken och historieböckerna står).


Ja, nu ser jag fram emot Idol! Jag älskar att de satt ihop en jury med medlemmar från olika säsonger. Jag har saknat Kishti t ex. Nykomlingen Alexander Kronlund har jag också starka förhoppningar om och ser spänt på vad han kan tillföra tävlingen och hur han bedömer folk.


Yes, jag hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll! 

 

 

Av tj - 21 augusti 2017 23:09

 

Då var man hemkommen från en arbetsam helg hos mormor på landet. Där är man nämligen i full gång med att separera från sin sambo och flytta in till samhället. Så vi har inte legat på latsidan direkt utan packat, burit lådor och möbler, städat och packat upp. En helg räcker dock inte för att göra ett helt hus så jag kommer hjälpa henne även nästa helg innan studierna börjar igen. Jag är så glad att jag äntligen blev frisk att jag kunde hjälpa till över huvudet taget. Hade inte känts bra om jag inte varit med. Självklart är det mycket känslor i detta för alla inblandade och även jag känner av det. Mormors hus på landet har ju varit en fristad, ett ställe att vila upp sig på och hämta nya krafter.

 

Nu kommer visserligen mormors f d sambo bo kvar så huset försvinner inte, men det blir aldrig detsamma om inte alla är samlade. Trots våra känslor har familjen ändå jobbat på bra. Jag har bland annat ansvarat för hennes böcker och inventerat äldre boklådor som stod i källaren från hennes föräldrahem, vilket var en guldgruva för mig. Många av dessa böcker fick jag dessutom överta för jag tror inte hon kommer läsa dem i alla fall. Jag fick också ett par skålar från tiden då hon levde med morfar som jag aldrig sett innan.

 

Ja, det var en slitsam, men rolig helg. Jag tyckte det var roligt att städa fram så många fina saker och ser fram emot fler dyrgripar som kan finnas här och var! Nu ser jag dock fram emot en sista ledig vecka innan studierna börjar. Har inga direkta planer utan bara vara. Förhoppningsvis kan jag lägga ner lite tid på bloggen för jag känner att jag uppdaterar för lite numera.


Hörs!


 

Av tj - 20 augusti 2017 14:15

Tjenare!

Vill påminna er om att följa oss på facebook där vi lägger ut uppdateringar om vad som händer här på bloggen men även om det kommer en ny tävling och där vi lägger ut röstningar osv :)

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards