TJ

Alla inlägg under juli 2017

Av tj - 3 juli 2017 15:45

 

Ja, T har redan bloggat en hel del om helgen och jag har väl inte mycket att tillägga mer än min egen version. Sedan hänvisar jag gärna till YouTubefilmen också Helgen i Blekinge. Det blev en händelserik helg trots allt. Från början var det meningen att vi skulle bada vid Brunnsbadet, men regnet förstörde våra planer. Visserligen hade det nog gått att bada i alla fall, man blir ju blöt oavsett liksom. Men alla kände sig inte bekväma med regn och sådant måste respekteras. Därför blev det shopping, minigolf och hemmabio i stället.

   

På second hand hittade jag en bok (så förvånande) och några serietidningar. På Dressman hittade jag en skjorta. T hittade ett frågespel som nog kan beskrivas som helgens huvudpunkt förutom allt runt omkring. Han berättar mer om det i sitt eget inlägg, men det var bland det roligaste frågespelet på länge. Filmerna vi såg var Arrival och Jupiter Ascending som jag tänkte recensera längre fram för de är verkligen sevärda.

 

Hemresan blev också ett äventyr som inte filmen berättar något om. Eftersom jag och Emma önskade stanna längre fick vi göra en del byten. Först skulle vi mot Karlskrona för att därefter vända riktning mot Kalmar och sedan Växjö. Men det var turen från Kallinge till Ronneby som var stressigast … för mig! Precis 30 sekunder innan bussen avgick kom vi in till stationen och jag trodde hjärtat befann sig utanför kroppen. Hatar sådant där, men glad att allt gick bra. Vi skulle av vid Bergåsa station, åka krösatåg till Emmaboda och sedan till Växjö. Puh! Allt gick bra, men det lär nog inte bli en vana. Nåväl, slutet gott allting gott. Nu ser jag fram emot en ny spännande vecka.


Ha det bra! Vi hörs!

 

 

Av tj - 2 juli 2017 20:22

Hej på er!! Gått och blivit sjuk nu i helgen. Har trotts det haft sällskap av Emma å Jesper å vi har hunnit med minigolf och dessutom shopping. Jag hittade ett gammalt spel som jag spelade när jag var liten. Kallas för frågejakten och är väldigt kul. Man får olika kategorier som man ska svara på. Man har olika nivåer från 1 till 5 poäng. Man svarar genom att plinga i en liten ringklocka;)

På minigolfen så har jag glädjen att säga att jag vann med ett litet poäng. Både j och jag startade väldigt långsamt och med många sjuor. Vi slutade däremot starkt :)

Hoppas ni haft en bra helg!!

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards