TJ

Alla inlägg under maj 2017

Av tj - 8 maj 2017 23:45

 

 

En väldigt behaglig och intellektuell helg lämnar jag bakom mig med mycket läsning, informationssökning och nätdiskussioner för att förbereda mig inför veckans seminarium som drar igång på onsdag. Det blir feminism som står på temat, men vi kan som sagt likagärna säga genus i det här sammanhanget eftersom jag går in och ska diskutera mannens förhållningssätt till jämställdhet och här också beröra mäns syn på sig själva. Det här är enligt mig ganska grymma grejer så det gäller att inte slarva eller fjanta runt kring detta ämne. Jag är oerhört glad att jag fått ”tillåtelse” att skriva om det här (kanske jag redan nämnt, men aja). Som ni förstår kretsar mycket kring detta arbete just nu som jag tänker ta på stort allvar, liksom mina övriga studier såklart, men här vill jag lägga en extra växel.


Förlåt för att jag inte bloggade någonting i helgen, men jag satt fast med en massa arbete bland så mycket annat. Ugnen mår verkligen inte bra just nu. Nu har den svårt att hålla värmen så laga mat i den är en ren omöjlighet. Vaktmästaren har därför äntligen varit inne i dag och tittat på den och konstaterat att något är riktigt galet så hjälp får tillkallas. Värmeelementet måste ses över för det sitter inte riktigt korrekt, men det är bra om någon som kan ser över det där (så det blir rätt).


Nåväl, annars har det väl inte hänt något speciellt och sensationellt de senaste dagarna. Det tuffar på som vanligt. Strax drar ESC igång (i morgon närmare bestämt), och jag är inte riktigt lika förberedd som jag brukar vara. Osäker på hur mycket jag faktiskt kommer blogga om det, men självklart finns det saker att skriva om. Det är roligt också att Robin får öppna festen, lite speciellt, men mer om det i morgon. Nu ska jag göra klart lite innan jag lägger mig.

 

 

Av tj - 7 maj 2017 15:44

Tjenare! Idag vid 10-tiden så hade vi mysigt med frukost på landet, första för sommaren.

Att sitta vid vattnet och äta macka och dricka te är väldigt skönt!;)

Igår var vi på en tillfällig pub som de ordnar mitt ute i ingenstans 2 gånger per sesong typ. En bra artist som jag dessutom hade en lång diskussion med innan han började spela.:)

Så nu får jag se Vad resten utav dagen har att erbjuda:) Hej så länge!

T/out!

Av tj - 6 maj 2017 00:01

Tjenare på er allesammans och här kommer ett besviket inlägg i högsta grad....


Hade planerat och spelat in film nu inför kvällen så att jag kan göra lite extra animering med mejl-knappar m.m för att jag skulle prata om de två st responssvar som vi fått på den enkäten som vi skickade ut till er alla.


Jag spelar in filmen, tar bilder på svaren vi fick, anpassar det jag säger i filmen till de animeringar som jag tänker lägga in osv... 


Sen när jag går in på föräldrarnas dator för att redigera.... Ja då måste jag först installera ett redigeringsprogram. Ja sen när det väl är klart... Då går jag in i PowerPoint som jag brukar. Den versionen de har är 2007. 


Det visar sig då att den allra viktigaste funktionen som finns när J och jag redigerar, inte finns... Nej för den funktionen kom såklart inte förrän i version 2010 av Office. 


Så ni kan tänka er vad less jag är på detta just nu!


Ska fixa till det tekniska för mig så att jag kan gå tillbaka till att göra Fredagsspecialen varje fredag. Det har varit alltför ofta nu som jag inte kan för att tekniken till att redigera det inte har funnits tillgängligt för mig.........'


Ha en trevlig kväll på er, godnatt och imorgon berättar jag istället mera om helgen och drar mejl-svaren på det tråkiga sättet....


    

Av tj - 5 maj 2017 19:37

 

Jag behövde inte vara så väldans orolig över tårtan … Den blev perfekt och såg också ganska bra ut! God var den också. Charlotte Russe serverades alltså till fikat i dag.

 

 

Av tj - 4 maj 2017 23:30


 

Här kommer lite filmer från Snapchat under mars och april månad. Ledsen för att vissa filter laggar, men det är mobilens operativsystem som inte är det bästa helt enkelt. Bättre än inget ;)


 

Av tj - 4 maj 2017 22:31

 


 

Av tj - 4 maj 2017 19:25

God kväll!

   

Nu har jag precis donat färdigt i köket, bakat en rulltårta som blev ganska missbildad om jag får säga det själv. Det är något mystiskt fel på ugnen just nu där saker och ting inte gräddas eller tillagas ordentligt. Måste omgående anmäla detta så vaktmästaren tittar på det, vilket troligen lär bli någon nästa vecka. En fungerande ugn är en viktig sak! Jaja, förhoppningsvis blir rulltårtan fast i kylen tills i morgon då citronfromagen tillkommer. Har ni listat ut vad jag ska göra? Charlotte Russe! Alldeles riktigt. Om allt går vägen vill jag säga, men det ska väl inte vara så svårt. Nej, vi håller tummarna.


Nu ska jag fortsätta plugga … Ha det gott!

 

 

Av tj - 3 maj 2017 10:30

God förmiddag allihop!

 

 


För en gångs skull bloggar jag lite tidigare i dag. Jag var så trött i går att jag inte orkade blogga något och sedan bestämde jag mig för att lägga mig i tid för att kunna gå upp tidigt i dag. Det är nu en månad kvar innan allt ska lämnas in och bedömas … då är mina kurser avklarade och jag kan ta lite välförtjänt ledighet. Frågan är vad jag ska göra? Inte för att det inte finns att göra! Jag vet precis hur jag brukar fylla en sommar med innehåll, men i år blir det kanske annorlunda … vi får se. 

 

 


Nåväl, som ni märker har bloggen fått ett helt nytt utseende med ett betydligt klarare fokus och budskap. Trots att bloggen inte aktivt bedriver politik, har vi ändå (för första gången) tagit ställning till det politiska läget i världen genom att plädera för fred och humanitet. Det är visserligen något vi alltid gjort, men först nu blir det så uppenbart och tydligt. Vi kommer blogga precis som vanligt, men förhoppningsvis känner alla våra läsare att de är välkomna och att de på samma sätt är en del av det vi håller på med. Som slogan lyder Together We Create är det i gemenskapen med er som vi bloggar och producerar material.


Det är därför på sin plats att tacka trogna läsare som följt oss sedan vintern 2010, och på samma gång välkomna nya. Under de här sju åren har vi kommit i kontakt med flera av er, vissa har kommit och gått, men otroligt många har stannat. Det är vi glada för. Hoppas ni tycker om bloggens nya design och fortsätter orientera er på sidan. Jag fixade skyltarna (kategorierna) i går innan jag lade mig och kommer fortsätta uppdatera bloggen under veckan. Jag märkte nämligen att en del länkar och inlägg inte är aktuella längre, så en upprensning är verkligen på sin plats.

Yes, nu ska jag äta innan jag beger mig till UB och SB för att hämta lite litteratur till mitt fördjupningsarbete i Idéhistoria. Min idé blev godkänd så jag kan sätta igång direkt och det tänker jag göra. Jag tänkte skriva om mäns förhållningssätt till jämställdhet, och också analysera det här med manlighet (något som verkligen intresserar mig).

 

 


Tack för mig! Vi hörs!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards