TJ

Alla inlägg under december 2016

Av tj - 24 december 2016 09:45

 

Av tj - 23 december 2016 12:00

 

Av tj - 22 december 2016 10:15


Med en röst utav sammet!

 

Av tj - 21 december 2016 23:04

 

Det lider mot jul! Ja, onekligen är det så. Kände det extra starkt när jag i dag kom hem från ett par ärenden i stan och granen stod på plats. Då var det bara att klä den och snabbt gick det. Så här ser alltså årets gran ut!

 

 

Av tj - 21 december 2016 13:30


 

Av tj - 21 december 2016 11:48

Tjenare på er!!

Nej det är inte en sån ovanlig onsdag men det är väl 100 gånger bättre att skriva det än det vanliga tråkiga.... En helt vanlig onsdag...  

Bokat nytt förarprov idag så på det nya året, liten bit in, ja då blir det ett nytt försök med glasögon denna gång ^^

Det känns så konstigt att säga det, fast efter ett tag vänjer jag min nog med det också.


Har ni någon snö?? Ni vet, ju längre ner i landet man bor så är det ju mindre och mindre snö.... Jag är ju i Ronneby så som ni säkert förstår,, inte mycket snö här inte.


Vad kommer ni göra vid jul?? Tror vi ska göra något kul någonstans, ska ju såklart ta bilder och så ska jag försöka göra en julspecial till er med  


Tjingeling!



 

 

Av tj - 19 december 2016 21:00

 

Det blev en väldigt bra lördag hos pappa med gott julbord och härlig efterrätt, Ris á la Malta! Farmor gjorde oss också sällskap där vi fick ett par timmars diskussion. Dessvärre hade jag bara tid med ett kort besök, men alla möjligheter är lika betydelsefulla oavsett hur ofta eller hur länge vi träffas och umgås. Resten av kvällen sysselsatte jag mig med skolarbete.


I går hade jag en lugn dag med läsning samtidigt som Musikhjälpen pågick. Hela veckan har jag och mamma tittat på det. Jag till och med tränade lite medan jag tittade. Det lönar sig att vara kreativ. Musikhjälpen är nog en av de bästa insamlingsinsatserna någonsin. Alltid bra teman och härligt engagemang. I år kämpade vi för att alla barn ska få i skolan, en väldigt viktig fråga. Ja, jag skulle nästan vilja påstå en av mina hjärtefrågor. Skolan är oerhört viktig och ju mer jag lär mig desto mer inser jag det. Kunskap är nyttigt och värdefullt. Det bör varje människa erbjudas! Därför skänkte jag i år ett bidrag (precis som varje år).

 

I dag har jag ägnat mig åt mitt skolarbete. Det kommer nu bli fortsatt inläsning på 1700-talet, förberedelser inför tentan och analysen, samt lära mig mer om digitala lärresurser. Förhoppningsvis lyckats jag även få till en fikastund med en av mina kusiner senare i veckan, och på onsdag köper vi gran! Ja, julen rör sig onekligen närmare och jag har knappt hunnit med alla julklappar. Får röra mig ner till stan snart igen och se om jag kan hitta det sista.


Ni får ha det så bra! Hej hej …

 

 

Av tj - 18 december 2016 17:46

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards