TJ

Alla inlägg under november 2016

Av tj - 4 november 2016 09:00

 


 

Av tj - 4 november 2016 08:00

 

Av tj - 3 november 2016 23:00

   

Ni kommer snart få ett nytt videoinlägg som talar för sig själv. Men jag har haft en bra dag tillsammans med Emma. Vi bakade mjuk pepparkaka och cornflakeskakor. På söndag får ni se själva bakningen. Men inom kort ser ni förberedelserna.   


Tack för i dag!

 

 

Av tj - 2 november 2016 22:30

 

Vi tycks gå mot kyligare tider. Dagens promenad till universitetsbiblioteket var allt annat än en trevlig upplevelse. Det blåste som bara den. Värst var det när jag skulle hem för då var det motvind. Men det var trevligt att få se vinterns första snöflingor falla till marken även om de inte låg kvar värst länge. Det är fortfarande för varmt i marken för att snön ska kunna lägga sig. T verkar vara skeptisk mot den annalkande vintern med hänvisning till föregående vintrar de senaste åren. Men det här året tycks bli något helt annat och det finns tydliga tecken på det. Det är bara den 2 november men det känns som den 2 december. Det råa, fuktiga och blåsiga Sydsverige kan såklart ha sin förklaring. Sydsverige skiljer sig en aning från det torra och mer behagliga Nordsverige. Nåväl, bara det blir en ordentlig vinter blir i alla fall jag nöjd. Hatar blasket som vi de senaste åren har fått dras med! Ska det bli vinter ska det bli ordentligt enligt mig …


Efter en nyttig och stärkande promenad (även om den var jobbig) tog jag mig an en ny kursbok. För ett par veckor sedan skrev jag om ungas nätkulturer i syfte att redogöra vad unga gör på nätet och hur de resonerar kring olika forum, samt vuxenvärldens förhållningssätt till detta. Den här veckan och även nästa kommer jag enbart fokusera på sociala medier (eller digitala medier som universitetslektorn i Lund föredrog att säga) och vilka pedagogiska syften dessa kan ha. Spännande! Jag kommer också närmare helgen fördjupa mig i upplysningstiden.

   

Framåt eftermiddagen ringde en god vän till mamma och mig på dörren och tillsammans tittade vi på film. Ett mycket trevligt avbrott i studerandet. Kvällen fortsatte sedan framför tv:n med Bonde söker fru, följt av Syrror.

 

Nu ska jag strax släcka lampan. Men först vill jag läsa ett par sidor precis som i går. Det upplägget borde jag fortsätta med. Brukar bara läsa innan jag ska somna när jag är på resande fot, om jag inte är för trött förstås. Men läsning innan sängdags verkar vara ett bra och välmående upplägg så det kör jag på nu några dagar. Ni får ha det bra till dess vi hörs igen. God natt!

 

 

Av tj - 1 november 2016 23:00

 

Veckan tycks ha framskridit utan att jag märkt det. Tentan var det enda jag hade för mina ögon och fokuserade vid tills i går kväll då den blev färdigskriven. Men i dag har jag inte ägnat någon tid alls åt studier utan tagit ledigt, läst en bok, donat med lite av varje, filosoferat över livets stora frågor, bakat en kaka och lite annat. Ja, livet behöver inte vara mer komplicerat än så. Det känns skönt att även jag kan koppla av då och då.

 

I morgon tänker jag ta en promenad till universitetsbiblioteket och på eftermiddagen blir det film med en vän. Längtar redan dit faktiskt. Men först vill jag läsa ett par rader i en ny påbörjad bok som för en gångs skull inte är kurslitteratur. Därefter släcker jag lampan.

 

Men till er säger god natt här och nu!

 

 

Av tj - 1 november 2016 10:05

Tjenare!
Då sitter jag på väg till jobbet, tisdag har det hunnit bli och trött som alltid på morgonen

Har fått veta att de nu är snö uppe i Falun, precis som det har pratats en del om på nyheterna. Då kan det ju bara vara en tidsfråga innan vi här nere också får det, ellerhur . . . . . . .
Nej jag tror snö kommer som alltid, lite efter jul.
Så vad händer idag. . Simhallen står på schemat så det blir nog trevligt, sen hem efter denna långa dag och fixa lite inför fredagen då jag ska ha wiiturnering.

Hoppas ni har de gött så hörs vi sen!

/T out!

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards