TJ

Alla inlägg under juli 2016

Av tj - 12 juli 2016 23:03

 

Två dygn har fortskridit sedan jag senast skrev ett par rader till er. Gårdagen gick åt att ligga på soffan, läsa, käka halstabletter och fundera över tillvaron. Det var först framåt kvällen jag orkade gå upp och göra en del arbeten vid datorn.


I dag har mina krafter börjat återkomma. Jag har donat med lite saker i lägenheten, läst ut Star och skrivit på min senaste novell. Innan Allsång på Skansen tog mig ett välförtjänt bad. Efteråt slog jag mig ner i soffan och kollade på Zootropolis i stället för Allsången. Det var en rolig deckare som överraskade. Dock skulle jag vilja ifrågasätta valet av namnet Zootropolis då det associerar till djurparker. Tanken är väl att djuren är förmänskligade och oberoende av mänsklighetens insyn. Nåväl, det är en sevärd film.


Jag blir snabbt bättre tack vare mycket vila. I skrivande stund känner jag mig nästan återställd, men en extra vilodag torde göra susen. Nu tänker jag skriva lite till innan jag släcker lampan. Önskar er en god nattsömn.

 

 

Av tj - 11 juli 2016 01:40

Tjenare på er allesammans!
Idag har jag hälsat på lite hos några kompisar under eftermiddagen och sen under resten av kvällen har jag fixat lite olika saker med powerpoint och dessutom sett när Portugal vann fotbollen.
Såg inte målet men såg däremot när Frankrike nästan gjorde målxD
Måsten snart börja planera för födelsedagsfest med denna vecka xD

Ja det r väl det ja skulle säga. Nu ska jag hoppa i säng:)
Godnatt, T out!

Av tj - 10 juli 2016 22:17

Jag vill tacka för den fina respons jag fått för min vloggliknande video via de olika medierna. Det gläder mig att ni vill se både det ena och det andra. Nu är det bara för mig att avsätta tid för att ge er mer videos. I fredags blev det lite hastigt och lustigt för jag fick besök under redigeringstiden av min väns fru. Hon stannade hos mig ett par timmar medan jag donade i lägenheten. Det såg tyvärr ut som ett bombnedslag. Förkylning och ett icke engagemang vad hushållet anbelangar sätter sina spår. Men det var snabbt fixat så till slut satt vi båda i soffan och småpratade.

 

Framåt kvällen åkte jag till pappa. Vi åt tacos och tittade på film innan vi lade oss runt midnatt. Lördagsmorgonen började med lätt huvudvärk, men det löste jag snabbt med en tablett. Vi åt en stadig frukost innan vi hämtade upp farmor i Alvesta. Därefter bar det av till Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Det blev en resa som gjorde mig extremt utmattad. Alla såg vi fram emot föreställningen och avnjöt våra smörgåsar i Susedalen precis som tidigare år. Men en del av mig önskade ideligen att jag aldrig följt med. Hade jag fått bestämma hade vi åkt en annan helg. De här dagarna har jag helt förlorat kontrollen över min kropp. Jag fryser, nyser och har svårt att tänka förnuftigt. Naturligtvis skulle jag kurerat i lugn och ro, men Vallarna är inget man missar. Det är dessutom bokat flera veckor i förväg varför det är bittert att ställa in. Det gör man ju bara inte. Så jag bet ihop, skrattade åt föreställningen och höll humöret uppe ända tills vi kom hem igen. Då lade jag mig på sängen och sms:ade med ett par kamrater. Pappa och hans fru insisterade på att vi skulle äta middag så jag steg upp för att äta innan jag drog mig tillbaka helt och sa god natt.

 

I dag har kurerat mig på soffan hemma i Växjö. Pappa skjutsade hem mig strax innan lunchtid. Ett par timmar har jag sedan spenderat med mina böcker och mina tankar. Det känns redan mycket bättre, men det är för tidigt att hoppa högt. Jag antar att det blir en lika lugn dag i morgon också. När jag väl är frisk kan jag ta ställning till era förslag om videos till bloggen. Återigen tack för er respons.


Ha det bra!

 

 

Av tj - 8 juli 2016 11:10

 

Det var ju väldigt länge sen jag gjorde en video, och trots att rösten är värre än någonsin tog jag mig i kragen och ställde mig framför kameran.

 

 

Av tj - 7 juli 2016 22:15

 

Gårdagens förkylning har blivit alltmer påtaglig. Under dagen har jag varit orkeslös och mer eller mindre legat på soffan. Detta hindrade emellertid inte mig från att träffa ett par vänner utanför stan. Vi har pratat i flera veckor om att vi skulle ses i dag varför jag inte ville svika dem. Under tiden vi umgicks kände jag mig dessutom pigg. Vi pratade mest och såg sedan en film. När jag väl kom hem släppte spänningen och jag kände hur all energi gick ur kroppen. Det blev att lägga sig på soffan, läsa ett par sidor i Star och följa debatten på Gotland via televisionen. Mer orkade jag inte …


Jag överväger faktiskt att gå och lägga mig trots att jag inte hunnit med något kreativt arbete. Jag mår väldigt dåligt när jag inte presterar. Det är som om jag inte tagit vara på dagen. Sådant här tänkande är definitivt inte hälsosamt så det borde jag omedelbart sluta med, men det är lättare sagt än gjort. Det är också ovanligt att min kropp strejkar som den gjort i dag. Jag vill ärligt medge att jag har ytterst lite erfarenhet av att vara sängliggande. Det händer kanske en gång på en femårsperiod vilket bara är tacksamt. Ändå kan jag inte låta bli att gnälla och oja medan jag känner frustration i magsäcken och ideligen fryser. Det gör ju de flesta så varför skulle inte jag få göra det. Låt oss nu bara hoppas att morgondagen blir bättre. Det måste den bli!

 

 

Av tj - 7 juli 2016 12:04

Tjenare på er!

I tisdags spelade jag och några kollegor lite kort. Kortspelet sjuan känner nog många igen. Man ska få ut sjuor på bordet och därefter på ena sidan lägga högre i samma färg och på andra sidan lägga lägre.


Jag fick en fantastisk dålig hand, såhär såg den ut...

Sen under måndagen så var vi på brunnsbadet för att kolla så att allt var lugnt.....


Då såg det ut såhär.


 


Idag blir det i alla fall lite action då jag och några kollegor ska på en familjefest som är i anslutning till festivalen som nu är i Ronneby.

Entrevärd och så ska vi gå omkring och se så att allt går bra till och att ungdomarna mår bra.


Hörs sen! :)


 

Av tj - 6 juli 2016 21:30

 

Dagen började inte så tidigt som jag förväntat mig. Väckarklockan strejkade så jag var inte uppe förrän efter åtta. På grund av halsont och svidande ögon tog det emot att ens gå upp ur sängen men slutligen var jag uppe i alla fall. Det har varit en väldigt lugn dag med skrivande för det mesta. En kär vän kom på besök framåt eftermiddagen och underhöll både mig och mamma ett par timmar. Dessvärre har min förkylning blivit allt intensivare under dagen. Vår vän beklagade detta men intygade samtidigt att hon också var förkyld.


Efter middagen roade jag mig kandidatuppsatser som mina kurskamrater skrivit. En del har redan examinerats och fått jobb vilket gläder mig oerhört. Jag vet inte om jag orkar läsa alla uppsatser, men några vill jag ta del av. Det är spännande att se vilka områden i branschen de brinner för. När jag läst ett par sidor gjorde jag mig en kopp te med lite honung, vilket stärker halsen säger experterna, och de ljuger definitivt inte. Halsen känns redan mycket bättre. Nu ska jag fortsätta skriva innan jag släcker lampan. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Hej svejs!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards