TJ

Alla inlägg under januari 2016

Av tj - 11 januari 2016 23:06

 

Det hör kanske inte till vanligheterna att jag skulle få för mig att shoppa, men i dag begav jag mig faktiskt till Grand Samarkand och investerade i lite av varje. Framför allt är jag i behov av ett par rejäla vantar sedan mina gamla gett upp och flytt sin väg. Jag kan inte hitta dem någonstans! Dessutom saknar jag en väggalmanacka. De senaste åren har jag gjort personliga kalendrar, men i år blev modellen inte bra så jag kommer försumma den. I stället hittade jag två passande varav Sverigealmanackan blev utvald. Den andra var en kalender med bilder av Carl Larsson. Det får bli en annan gång för jag vägrar att ha två samtidigt.

 

Ett träning-set investerade jag också i då jag vill försöka komma ut lite mer det här året. Hittills har promenaderna fortlöpt relativt kontinuerligt, men kan självklart finslipas och bli mer ordentliga. Som bilden ovan visar köpte jag även en tallrik och en äggkopp i min fina servis Rörstrand - Swedish Grace. Avslutningsvis åt jag buffé och det ångrar jag verkligen inte.

 

Under eftermiddagen har jag läst igenom de två vetenskapliga artiklar som vi ska skriva om den här veckan. Det blev inte så segt som jag trodde från början. Var osäker på om jag skulle hinna med en shoppingtur, men det gjorde jag! Nu när det var avklarat kunde jag slappna av och titta på både Farmen och Nej till cancer. Egentligen är man väl lite dum som sätter sig och kollar på Farmen, när det uppvisar människans sämsta sidor ett antal gånger för mycket, fastän upptågen kan vara av humoristiskt karaktär. Lite småtrevligt vill jag ändå påstå att det är, så jag kommer antagligen följa även årets säsong.

 

Ha det bra!

 

 

Av tj - 11 januari 2016 00:12

Hej på er!
Denna helgen har vi tagit vara på rösten och snön.
Igår spelade vi biljard och senare tog vi ton i singstar. Blandade prestationer från min sida men fick, till min förvråning flera nya rekord.

Idag tog vi oss ut oki byggde de snögubbe med ett huvud som jag vet inte vad, sen tog vi till ett fort på varsin sida å hade snöbollskrig.

Godnatt på er allesammans!

T out!

Av tj - 10 januari 2016 16:09

 

I två dagar har vi nu haft två bjudningar med otroliga menyer, alltifrån morotssoppa och rullader till tobleronetårta. Den här tårtan är en av de godaste som jag någonsin ätit, dock väldigt mäktig. Det har varit supertrevligt att se alla glada och trivsamma människor som lämnat lägeheten, mätta och belåtna. Tack för att ni kom!


I dag har jag pluggat på UB och ska strax fixa lite middag! Jag tror jag gör biffar... Ha det bra!

 

 

Av tj - 9 januari 2016 18:47

Heej. Idag, ikväll, just nu ska vi bära ner en tung tvättmaskin ned till källaren hos några kompisar.

Ja vad tror ni? Tror ni att vi får ner den eller kommer utgången bli att den dundrar ner själv . . .

Vår strategi är för tillfället att ta ett trappsteg i taget och hoppas på det bästa, . . . Hur det går, det får ni veta imorgon!

Fortfarande inget internet till datorn så därför blev det ingen special igår heller . . .
Jag hoppas, precis som ni att det snart kommer gång.

/T out!

Av tj - 8 januari 2016 15:29

   

Granen har barrat hela veckan så nu har det blivit dags att slänga ut den!


 

Av tj - 7 januari 2016 11:28

Hej på er allesammans!
Idag är det mycket kallare. Kallare och studiedag.
Jag har fått mitt schema nu som stämmer mycket bättre så det gör att jag kan planera lite mer om dagarna, vilken är skönt.

Som rubriken säger så är det ett riktigt vinterväder här idag med kyla och snö.
Längtar tills jag kommer hem för då står soffan där, haha!
Ha de gött så hörs se senare!

/T out!

Av tj - 6 januari 2016 23:10

Hej allesammans!
Njutit tillsammans med vänner å en film.
Imorgon väntar den första studiedagen då jag inte är ledig för att lärarna ska arbeta . . .imorgon är det jag själv som är barnskötare och ska lära mig nya saker! Känns jättekonstigt men kul.

Imorgon kommer också den efterlängtade soffan så att jag slipper sitta på en stol å äta. .

De är de stora nyheterna just nu. Hoppas ni alla har det bra. Så fort jag får igång internet på den stora datorn så kommer filmerna börja rulla in igen, tills dess inga fredagsspecialer tyvärr . . Men bara ni vet att de kommer tillbaka så är de lugnt.

Hej med er så länge!
/T out!

Av tj - 6 januari 2016 19:30

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards