TJ

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

1,6 mils promenad, en läcka och inventering ...

Av tj - 31 januari 2016 21:24

 

Efter en ganska spännande introduktion på den nya distanskursen med många sidhänvisningar har helgen varit uppskattad. Till stor del har jag ägnat mina lediga timmar åt att ordna med ett dataregister som ska underlätta min släktforskning i framtiden. Dessutom tog jag en lång promenad i Elljusspåret tillsammans med Robin i går. Han hade precis avverkat ett hårt träningspass på gymmet och orkade därför inte gå så långt. Jag avslutade rundan utan honom genom att gå till Fyllerydsstugan, vilket är ytterligare 9,3 km. Om man då adderar föregående runda har jag gått ca 1,6 mil. Det kändes som en stor seger i benen efteråt och jag blev förvånad att jag inte kände någon träningsvärk när jag vaknande i dag. Det förefaller som att jag har kraftiga och slitstarka ben, vilket jag å andra sidan är väl medveten om.


Efter hemkomsten från Fylleryd slängde jag i mig lite vindruvor i väntan på mammas telefonsamtal angående middag. Hon och morbror hade tillsammans varit nere på en konstutställning och skulle därefter komma hem med hämtad mat. Innan hon ringde hann jag läsa ett par sidor i Wennstams Svikaren. Föregående dag slukade jag Haags Glada hälsningar från Missångerträsk. Det är väldigt sällan jag slukar en bok på ett dygn även om jag läser mycket, men det händer ibland. Det är en varm och rolig bok som jag mer än gärna rekommenderar till er. Mor och dennes bror anlände med maxburgare ungefär en halvtimme innan Gladiatorerna och vi avnjöt vår mat i godan ro medan de delgav huruvida rolig konstaktiviteten varit inkl. hur mycket folk som rört sig ute på gatorna i och med kulturnatten. Det kan tyckas lite märkligt att jag valde att tillbringa min kulturnatt ute i skogen, men när jag nu skriver om händelsen ångrar jag ingenting.

 

Efter maten avnjöt jag Gladiatorerna och hissade supporterflaggan för Anton Hysén och Malin Moström. Deras motstånd var definitivt inte underlägsna, även om jag tycker vissa saker är extremt orättvisa, varför den slutliga vinsten är omdiskuterad enligt mig. Men jag är bara upprörd i ett antal timmar i taget. På något sätt är det ju extra hårt när man väljer att supporta någon och så går det inte riktigt som man tänker sig… det är väldigt jobbigt! Tur att filmen Love Happens med bland annat Jennifer Aniston i huvudrollerna gjorde mig på bättre humör.


I dag har ägnat mina lediga timmar åt inventering av saker till den framtida lägenheten (ej ortsbestämd). Bland annat hur många tallrikar och muggar jag har av servisen Swedish Grace. Resultatet fick mig att tappa hakan, att jag slutligen tvangs sätta mig ner och reflektera vad jag skulle skriva i förteckningen. Jag kanske är lite nördig som ens för en förteckning över vad som finns i de olika lådorna, men tänk själv hur jobbigt det skulle vara utan dem. Nu behöver jag bara slå i förteckningen för att se vad som finns hemma respektive inte. Förteckningen är hittills fattig och det saknas en del stora mattallrikar för att jag ska bli nöjd. Man måste tänka på att familjen är stor och lär förhoppningsvis växa de närmaste tio åren, varför det är bra att vara förberedd.

 

Ytterligare en sak jag tänker avrunda dagens inlägg med är läckan i förrådet. Det droppar något så kopiöst att jag fått tillfoga handdukar och en liten box. Vaktmästaren är ledig eftersom det är söndag hela dagen. Vi måste försöka få tag i honom så fort som möjligt. I morgon gäller det även att sätta hårt mot hårt vad anbelangar ersättning för min personskada. När jag hörde av mig till polismyndigheten i fredags hänvisades jag vidare till ett nummer som har hand om trafikförsäkringar. De hade redan hunnit gå för dagen så i morgon blir det till att ringa och pröva lyckan.


Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt och förbereda mig inför morgondagens upptåg. Jag måste också börja spåna på vad jag ska skriva i min reflektion om bilderböcker. Nåja, när jag väl är i gång tar det inte många timmar. Hoppas ni haft en bra helg allihop. Nu ser vi fram emot en bra arbetsvecka!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards