TJ

Alla inlägg under november 2015

Av tj - 2 november 2015 23:45

God kväll!

 

Nu har den nya kursen i pedagogik börjat och vi har redan fått den allra roligaste uppgiften man kan få. Nämligen att analysera litteratur. Uppgiften den här gången går ut på att inventera en hylla på ett bibliotek utifrån ett utländskt användarperspektiv, och kritiskt resonera hur västvärlden framställs jämfört med andra kulturer. Jag har aldrig analyserat litteratur på det här sättet, men är väldigt glad att jag äntligen får göra det.

 

I slutet av kursen ska vi dessutom få genomföra ett undervisningspass och det ser jag mycket fram emot. Då kan jag kanske äntligen få ställa frågor till kamraterna. Under mina redovisningar har jag velat ställa frågor för att engagera de lite mer, men det har inte passat sig. Det som komma skall är dock något helt annat. Jag har inte kommit på vad jag ska göra än, men det kommer jag snart på. Det här kommer helt klart bli en rolig kurs!


Ha det bra!

 

 

Av tj - 1 november 2015 22:44

God kväll alla läsare!


Presentationen av vårt grupparbete blev över förväntan både bra och roligt. Efteråt kändes det så skönt bra då de senaste två veckorna varit intensiva. Man jobbar så nära sina gruppmedlemmar att vi blir ett slags familj. Ingen större komplettering har behövt göras så helgen har varit helt fri från studier (känns konstigt).

Under dessa dagar har jag firat Halloween ute på landet, varit på hundutställning, åkt hoverboard med T och besökt en gammal klasskompis från högstadiet.

     


Men det som varit allra viktigast i dag är minnet av det förgångna. En av klanen Johanssons förfäder avled den första november 1932, varför han gjort sig påmind just i dag. I fjol släckte jag ner hela lägenheten och tände ljus för några minuters andakt. Så även i år...

[Hemmansägaren Johan Larsson (1857-1932) föddes i Skällinge i Halland, vars släkt härrör från samma bygd och angränsande socknar, som ett av två barn till ett åbopar. Johan är den sjätte i klanen Johansson utifrån probandet Jesper, och bl a barnbarnsbarn till häradsdomaren Anders Nilsson (1752-1822). Hans ättlingar bär numera familjenamnet Johansson även om flertalet bytt till Lyngfelt.]

 

Läslovet lider nu mot sitt slut och jag hoppas att ni som fått tillfället att läsa har tagit det. Personligen ägnade jag några timmar åt att ta till mig några nordiska berättelser. I morgon börjar en ny kurs och jag är supertaggad!


Det här var en kort sammanfattning av helgen... Vi hörs! 

 

 

Av tj - 1 november 2015 12:47





 

Av tj - 1 november 2015 12:38

Tjenare på er !!

Nu efter halloween så är det ju skitläskigt när J dyker upp, knackandes på dörren..... Nä inte ett dugg!
Nu ska vi ut och åka lite på brädan också, hoppas vi kan spela in TJ-nytt snart til er! 

Vi är ju i planeringsstadiet och vi har börjat spåna på när man kan spela in saker så det kommer kära läsare.


Ni får skylla på J som har sin skola och massa plugg, haha!!


Men då hörs vi senare allesammans, ha det gött!


 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards