TJ

Alla inlägg under augusti 2015

Av tj - 4 augusti 2015 19:04

Tidigare i dag stod jag och synade en besynnerlig varelse på Grand Samarkand. Ja, vad har jag för rätt att döma folk egentligen. De får se ut precis hur de vill. Det enda man kan göra är att ansvara för att man själv ser ordentlig ut. Men ändå kunde jag inte slappna av och känna mig bekväm i de klädesplagg som jag provade ut.

  Varelsen blev bara besynnerligare för varje plagg som gick och ojade sig ynkligt. Jag kan nog föreställa mig vad du tänkte: "Aj, aj... är du här och försöker handla din stackare", varpå hen vred medlidsamt på huvudet.

  Det är inte ofta vi möts numera och är jag tillräckligt exalterad ser jag rakt igenom dig. Men jag förstår att du ville uppmärksamma mig på vad som håller på att hända, och jag lovar dig att jag kommer göra det bästa jag förmår. Trots allt vet ju du bäst vad anbelangar vår kropp. Mannen i spegeln...

 

 

På tal om pigment som togs upp i senaste frågelådan så fick jag se den här karln i spegeln efter löpningen i spåret. Jag ser ju inte klok ut! Chockartat hann jag ändå dokumentera eländet.

 

 

Av tj - 3 augusti 2015 15:43


 

Så var vi framme vid sista avsnittet av den första säsongen med J's frågelåda. Under hösten 2014 och våren 2015 har era frågor kontinuerligt besvarats vartefter de inkommit.

 

Undrar du något mer? Då är du välkommen till nästa säsong med premiär i oktober 2015   

 

 

Av tj - 2 augusti 2015 15:32

Hej på er alla! Ja då är det dags för nästa äventyr att handla lite, haha.. . . Att hitta i Helsingborg har inte varit svårt tack vare en liten app . . . . Google earth. Bästa app enligt mig som man kan ha när man ska till ett nytt ställe.. ett ställe man inte vet vägen till eller en speciell adress och man vill veta hur platsen ser ut. . . Perfekt och har aldrig svikit mig

Ha de !


 

Av tj - 2 augusti 2015 12:48

Hej på er allesammans
Igår båtade vi över till Helsingör och var där i stort sett hela dagen. Vi kikade runt på kronbergslott och tog en massa foton där. Vi var lite i olika affärer och visst var det sånt som lockade oss alla men för att säga det fint så kostar allt ganska mycket mer i Danmark än i Sverige. . . En vanlig twist, ni vet den glassen. . . Kostar 27 kronor som vanligtvis kostar 10 till 11 kr
Något annat som jag tyckte var rent åt . . . . . Det var att en vanlig räkmacka kostade runt 80 kr på båten . . . . Inte ens rimligt . .
Så vad var då det bästa från gårdagen, det är helt klart en fin stad, Helsingör, man kan hitta fina saker där, mycket fint med perspektiv, fotografi.
Det som helt klart förstör lite är att för att överleva en dag så krävs det typ 600 kr , . . . .
En liten film planerar jag att lägga ut med det först på tisdag eller onsdag.. Ha det gott så återkommer jag med resan och annat

 

Av tj - 2 augusti 2015 08:00


 

J besvarar kontinuerligt era frågor vartefter de kommer in. Genom att kommentera, mejla eller vara aktiv på sociala medier är du steget närmare J. Vad undrar du?


I dag visas första delen av avsnitt 13. Redan i morgon ser ni andra delen!

 

 

Av tj - 1 augusti 2015 22:30

 

Och nu blir det Hobbit maraton!


Sov gott allihopa!

 

Av tj - 1 augusti 2015 17:51

 

Lite löpning i spåret var precis vad jag behövde. Den här gången fortskred allt perfekt och fullständigt utmattad sjönk jag ner i köket för fotografering innan jag duschade och sköljde av kläderna. De använder jag ju allt oftare numera och då vill man inte lukta svett det första man gör.

 

 

Efter lite sommarläsning och matlagning är jag nu på gott humör igen. Därmed kan jag tänka mig att ge frågelådan en andra chans i dag.

  

 

Av tj - 1 augusti 2015 12:19

 

Nu har jag spenderat drygt fyra timmar på att redigera frågelådan för att sedan upptäcka att filmen inte går att spara ordentligt. Det ena programmet hittar inte källfilerna trots att jag sparar filmen i samma mapp som filerna ligger i, och det andra programmet är endast en demoversion som nu upphört att gälla. Så typiskt just i dag. Blir till att göra allt i PowerPoint.

 

Tänk det som egentligen ska vara roligt har nu blivit en plåga. Jag känner inte för att sitta och redigera alltför länge. Blir nog till att springa i spåret senare...

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards