TJ

Alla inlägg under augusti 2015

Av tj - 9 augusti 2015 15:13

Är väldigt nöjd med filmen faktiskt så se den   


 

Av tj - 8 augusti 2015 23:00

   

Av tj - 7 augusti 2015 11:17

God förmiddag alla läsare!

 

Jag hoppas ni vaknat upp med framtidshopp och är allmänt entusiastiska. Ingen morgon är den andra lik även om vi gärna tror det. Ibland händer oförutsägbara saker som formar hela den fortsatta dagen. Som att kaffebönorna är slut, toarullen har bara en ruta kvar att erbjuda eller någon kär familjemedlem sätter igång mixern innan ens solens första strålar visat sig. Sådana händelser kan infektera humöret och fördärva kreativiteten. Det är ytterst retsamt att tappa motivation och lust bara för att morgonen inte blev förstklassig.

 

Därför är det med glädje som jag kan tillkännage att mina morgnar har varit fantastiska den här sommaren. Jag har fått mycket gjort på alla fronter och ägnat mycket tid åt min passion. Mina inrikesresor till bland annat Astrid Lindgrens barndomshem var pricken över i:et. Nu skriver jag och forskar om vartannat. En serie om en kille i stora skor som lämpar sig för mer yngre läsare och en roman om att våga stå på egna ben och säga ifrån.


Läs mer: https://www.facebook.com/jesperoffical

 

 

Av tj - 6 augusti 2015 22:56

 

Problemen ska nu vara åtgärdade. Vi ber om ursäkt för dröjsmålet!


 

Av tj - 6 augusti 2015 07:30


 

Av tj - 5 augusti 2015 23:42

 

Nu har jag inhandlat en bärbar kassettbandspelare så jag kan digitalisera banden. Jag har gått runt i flera dagar och väntat på att få höra farfar prata igen.

Elva år sedan han gick vidare. Det är mäktigt att höra hans röst ännu en gång efter så många år. Kalle hade minst tusen saker att berätta och han tröttnade aldrig. Det var snarare vi som tröttnade på historierna. Men då var han skicklig den gamle gubben, för han återberättade med andra formuleringar och ur ett annat perspektiv.

På så sätt fick man veta både det ena och det andra. Oturligt nog var åldersskillnaden mellan mig och farfar så stor att han inte orkade leva tillräckligt länge tills jag blev intresserad av mitt arv, och jag hade inte vett att komma tidigare.

 

Det är så många jag hade velat prata med. Människor som jag fantiserar om. Som jag drömmer om att en dag få träffa, och det ska vi förmodligen göra också någon gång i livet efter detta. Men när det väl inträffar måste jag ju ha något att berätta.

Just nu fungerar jag som ett slags förmedlare av arvet. Fast det innebär även förpliktelser gentemot släkten. Samtidigt får man ju inte glömma bort sin egen roll heller. Låt oss ta lärdom av det förflutna och använda det för att blicka framåt. Vi vet ju alla att historien har en tendens att återupprepa sig själv. Nej, jag ska då aldrig glömma...


Lyssna lite på Kalle för att höra hur han lät!   

 

 

Av tj - 5 augusti 2015 18:26

Tjenare på er !!

Idag har jag bland annat varit nere på stan och sett förberedelserna inför festdagarna som börjar imorgon och håller på till och med söndag.


Nu till något annat.

    Tog ju så många bilder när vi var i Helsingör så under veckan kommer jag lägga ut lite flera bilder då och då.


Vi startar med dessa två!   


   

Av tj - 4 augusti 2015 19:05


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards