TJ

Alla inlägg under augusti 2015

Av tj - 25 augusti 2015 09:45


 

Av tj - 24 augusti 2015 22:37

 

Drygt en vecka kvar tills studierna drar igång igen. Den här gången blir det dessvärre ingen introduktionsvecka. Jag har därför i dag varit på UB och HB för att läsa in mig inför kursen som är Informationsåtervinning (Information Retrieval) inom ämnet Kunskapsorganisation.

 

Den kommande månadens uppgift är att återfinna saknade eller okända dokument. Som informationsförmedlare ställs man inför en mängd oförutsägbara utmaningar. Min förhoppning är att jag klarar vad som förväntas av mig, men jag är intresserad vilket antagligen driver mig vidare.

 

Nu blir det bara tunna skönlitterära böcker en tid.

 

 

Av tj - 24 augusti 2015 13:45

Tjenare på er!!

Ja igår kväll var det ett skönt dopp i poolen med härliga 38 grader. Inte illa, det fattas bara en liten gobit vid sidan och att ta ut en tv så är det 100%


Här är lite lyx som man skulle drömma sig till!  


 


   

Av tj - 22 augusti 2015 23:04

Tjenare!
Idag och igår har vi varit nere på Evedal.
Igår var det väldigt kallt i vattnet ska jag säga er. . . Idag gick det dock mycket bättre trotts ännu kallare vatten.. om ni frågar mig. . . Så jag var till och med först med ett dopp .. . Vem kunde tro det, ja i alla fall inte Jesper som stod väldigt förvånad lite efter med bara midjan i blöt. Idag var en kompis också med och det var samma sak där, stod och frös upp till midjan så än kan jag överraska! Ja nu återstår de bara att säga godnatt !

 

Av tj - 22 augusti 2015 09:45

Tjenare och godmorgon!


Jag tänke att jag ville höra vad ni tycker, om ni nu har något att tycka om textfunktionen som jag har börjat med i mina filmer. 


Ni får ha lite tålamod då jag inte bestämt hur textdesignen ska se ut än men jag tror jag har ett på G.


Men när ni läst klart, klicka ner till omröstning på menyavdelningen och säg vad ni tycker, tack  


 

Av tj - 21 augusti 2015 23:10

 

I dag blev det en väldigt speciell fredag med många roliga aktiviteter. Dagen började med en joggingtur runt Växjösjön och avslutades vid Evedal. Däremellan läste jag i min väntan på att T skulle höra av sig då han hade andra förehavanden. Det slutade emellertid att jag hörde av mig till honom.


Det är faktiskt några år sedan jag badade offentligt. Har inte känt mig bekväm med den där mannen i spegeln som tydligen ska vara jag. Men den senaste tiden har kropp och själ förenats på ett rogivande sätt. Därför var det ganska roligt att överraska T med förslaget om att vi skulle cykla ner till Evedal. Han å sin sida tvekade inte en sekund vilket gladde mig.


Väl ute i vattnet frigjordes alla tvivel och vattendjuret tog över. Jag dök därpå i och lämnade T huttrande kvar vid det grunda. Inom kort var även han i. Kallbad kräver sin badare och det är nog få som fattar grejen. Medan jag njöt av kvällsdoppet i det varma vattnet så har T antagligen en helt annan uppfattning. Hans version lär ni läsa om i morgon.


Nu säger jag god natt!

 

 

Av tj - 21 augusti 2015 22:30

En riktig fotoblogg med artister och nytt !

 

Glöm nu inte att spana in den !!  

 

http://maddielii.bloggplatsen.se/

   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards