TJ

Alla inlägg under mars 2015

Av tj - 5 mars 2015 00:19

Ja, varför har dygnet så få timmar? Jag tycker man hinner med mindre och mindre nuförtiden. Den här veckan är det barn- och ungdomslitteratur som står i fokus. Vi har gruppvis boksamtalat och utbytt tankar och idéer kring litteraturens betydelse för lärande. Avslutningsvis ska vi skriva en text där vi utvecklar teorier om hur man kan stimulera läsfrämjande bland barn och ungdomar. Väldigt spännande och kreativt!

Jag längtar så till helgen då jag får ägna mig åt lite skönlitterära verk i stället för kurslitteratur. Bokrean resulterade ju i tretton böcker så nu är bokhyllan fylld med spännande människoöden och inspirerande berättelser.


Vi hörs! Puss och kram...

 

Av tj - 4 mars 2015 19:04

Tjenare på er !!

Idag har jag jagat efter en "Selfstick" till praktikplatsen. Något jag verkligen skulle behöva nu när jag filmar själva.... Det kommer nog det med i sin tid. Har kontaktat dem i alla fall på fyndig så när de svarar med bra alternativ så kör jag väl på de   Det är ganska bra med knapp på skaftet så man kan trycka av och slippa att den räknar ned på mobil/kameran.


Annars idag har jag gjort en intervju till min dokumentär så fullt flyt idag får man väl säga.


Ha en fortsatt bra kväll och ta nu foton och var med i tävlingen om det vattentäta kameraskyddet    


 

 

Av tj - 4 mars 2015 11:25

Hej på er allesammans!

En väldigt fin bild har vår första tävlande bidragit med, vem blir nr 2 3 4 5 6 7454 ?   


Skicka in till vår mejl

TJ-bloggplatsen@hotmail.se

 

 

Av tj - 2 mars 2015 23:08

Bokrea, musikal, alkoholrelaterad underhållning, lyxigt hotell, glittrande toalettbesök och sjaskiga trottoarer. Det är i Stockholm allt händer och i den nyligen framskridna helgen så hände det även mig.

 

En helg i vår huvudstad har nu framskridit. Målet var att se musikalen Evita med Charlotte Perrelli. Och det var helt fantastiskt och alla bör vara stolta över sina insatser. Jag tror faktiskt att Charlotte är oersättlig... Det var en lättnad att hon var frisk.

Under den här helgen har jag även övernattat på hotell och det hör ju inte till vanligheterna. Kände mig som en liten prins ärligt talat. Jag är van vid enkla förhållanden, så det här var pricken över i:et.

Jag känner att jag inte riktigt kan skriva ut hela resan än. Vet inte hur jag ska börja. Dessutom så är studierna igång igen och då blir bloggen lidande, så tråkigt är det. Men om ni orkar kan ni titta lite på videobloggen som spelades in i Stockholm. Ni får ha överseende med ljudet. Allt som hände återberättade jag aldrig i muntlig form. T ex de två fantastiska ögon som jag mötte på en toalett. Man intalar sig själv att man inte ska påverkas så mycket av ett par ögon, men plötsligt står man där och då är det kört!

 

Jag skriver kanske lite mer om resan längre fram, för ärligt talat så känner jag mig bara pressad som är det nu. Vill låta det sjunka in så kanske jag kan twista till det lite sen. Nu måste jag mejla en skolkamrat.

 

Sov gott!

 

Av tj - 1 mars 2015 22:45

Hej allihop!

 

Nu är jag hemma igen efter en helg i Stockholm. Kommer blogga mer om det i morgon, känner att det är lite för mycket för mig att ta in just nu. Inkorgen kryllar av mejl och aktiviteten på Facebook ska vi inte tala om. Vi hörs i morgon i stället!


 

Av tj - 1 mars 2015 00:25

Tjenare på er! Sent inlägg men bättre sent än aldrig . . . . .

Idag måste ja säga att de ja in roliga saker på melodifestivalen igår. Ni som sett vet vad jag menar när jag säger tolkning om vad de olika låtarna hade för mening . . . Så himla klockrena saker de hittade på

Sen en annan sak och de var att för typ första gången på väldigt länge i detta årets upplaga att melodifestivalen så kom en värdig låt vidare till final. Pratar såklart om Heros! Så speciell med effekterna i bakgrunden så denna låten skulle kunna placera sig väldigt bra i Eurovision om vi skulle skicka den . . . . Ja vilket annat val skulle vi ha om vi vill komma till finalen överhuvudtaget . .? mina poäng för ni senare idag ?

Natt på er!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards