TJ

Alla inlägg under december 2014

Av tj - 8 december 2014 23:26

Tjenare på er allesammans!!

Hoppas allt är bra med er, här är det stress som bosatt sig.....


Alla lärare är ju verkligen experter på att lägga allt samma vecka.... Vad ska man säga, de har bara en naturbegåvning för det..


Under kvällen har vi i alla fall varit runt om i Värnamo och skaffat lite julpyssel och utsmyckning för som sagt, julpyssel men för julshowen med. 


Lite var kanske en väldig underdrift eftersom vi handlar för hela skolan så det blev en jädra massa saker som antagligen inte kommer behövas, men i alla fall!  


Ja har också kommit med i tidningen under en intervju med de som spelar Robin Hood i vår pjäs, är i bakgrunden och checkar ljud så om ni har lite att göra, spana in Värnamo nyheter. .... ... Om ni har mycket att göra.... gör det i alla fall xD


Ja tillbaka till arbetet som jag drar mig ifrån så vi hörs!!!


   

MVH/T



Av tj - 7 december 2014 23:58

Tjenare på er!


Ja som titeln säger, på onsdag smäller det med Robin Hood på Cupolen i Värnamo. Myket förväntasfull på hur det kommer att gå och det är så coolt att vi har en så mycket större scen, jag har sagt det förr men flera gånger skadar inte^^


Imorgon som är idag snart så ska vi börja öva på juldanser som vi ska hålla i med. Vi ska också börja filma deltagarna till julshowen eftersom vi har en cool ide där med som jag sagt i ett tidigare inlägg.  



Fredagsspecialen!

Ja Fredagsspecialen blev ju som den blev i fredags eftersom jag har varit i Göteborg på julbord. Huvudsaken var att det kom ett litet inlägg för det känns ju så tråkigt när man måste hoppa över det..  


Ja nu är det dags för sängen och så höres vi imorgon!!!

 


MVH/T



Av tj - 7 december 2014 21:07

 

Dags att tända det andra ljuset. Det går verkligen fort nu!

 

 

Av tj - 7 december 2014 00:06

Eftersom jag blev så nöjd med förra bilden så bestämde jag mig för att fortsätta på samma tema. Jag delar gärna med mig!

       

Min personliga favorit   


 

Av tj - 6 december 2014 19:36

Så var man hemkommen från Malin, denna fantastiska kvinna som får ur mig alla möjliga saker. Tror inte att vi slog rekordet den här gången, men några timmar fick vi tillsammans. Tack Malin för att du finns!

   

Nu har jag vräkt i mig en pizza för att lyxa till den här lördagen. Snart drar sista programmet av årets säsong Så mycket bättre igång. Ibland är det rysligt lätt att leva.

 

I morgon hoppas jag kunna dona med lite annat och träffa T kanske, om han är hemma?!

 

 

Av tj - 5 december 2014 22:30

Tja, hej på er allesammans!
Roligare Fredagsspecial än såhär blir det inte denna fredagen.
En bra vecka har det varit i alla fall. vi har börjat lära oss utrustningen för showen, på elevrådet har har vi pratat om julpyssel och om utsmyckning till showen bland annat.

En liten summering av julkalendern kanskejah ska säga,detta årets julkalender är ju lite tråkig för att de saknas julkänslan eftersom de är i ett land där de inte snöar och som inte är mörkt över huvudtaget. Men storyn är bra tycket jag, mycket bättre än tidigare med undantag från förra året och året innan. De har i alla fall ansträngt sig lite mer.

Helgens planer är att jag ska på julbord imorgon och det blir mitt första och antagligen sista för i år,,, det är verkligen inte fullt med julbord hahaha! I alla fall så kommer bilder imorgon på det.
Men nu har jag mina sista ord...
Bara ni får ha set så bra och jag får ha det så bra så är jag nöjd!

Med vänlig hälsning T!

Av tj - 5 december 2014 18:23

Äntligen färdig med A-delen på katalogiseringsuppgiften. Bara B-delen kvar där man ska reflektera fyra kapitel i kursboken. Men jag känner mig färdig för i dag. Det har som sagt varit en rolig kurs. Trodde inte att klassifikation skulle vara så kul som det faktiskt är. Det har ju smittat av sig på mitt eget bibliotek. Ordning och reda har ju alltid varit viktigt, men inte på det här sättet.

 

Vad har hänt mer i veckan då?

Jo, regeringen utlyser nyval den 22 mars! Det är väl egendomligt att inte vuxna människor kan prata med varandra. Nu ska vi alltså bestämma vilka som ska styra Sverige igen! Det har vi ju redan gjort! Som om ett nyval vore rätt lösning. Jag orkar faktiskt inte diskutera regeringens beslut. Men jag hade rätt när jag sa att det inte blev som vi hade hoppats.


Kl. 20 drar finalen av Idol igång! Är ni taggade? Jag tycker att både Mollie och Lisa är värdiga vinnare. De är grymma och förtjänar den här platsen.


Ha nu en fortsatt bra kväll.


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards