TJ

Alla inlägg under oktober 2014

Av tj - 21 oktober 2014 22:41

Det ser nästan ut som om vi strejkar, eller tycker ni inte? Så är inte fallet i alla fall. Det hoppas jag åtminstone att det inte är. Jag tror helt enkelt både T och jag har fullt upp med annat. Och i mitt fall är det i allra högsta grad sant.

I helgen har vi firat mamma med kafferep och tårta. Så mycket kakor att det stod mig upp i halsen. Jag kände redan efter den fjärde att det var stopp och då skulle vi ha tårta på det också. Mastigt och mäktigt alltsammans.


Sveriges Släktforskarförbund har nu gått ut med nyheten att en ny version av Sveriges dödbok ska komma till hösten 2017 eller 2018. Därför kontaktas nu alla volontärer och därmed tillkommer lite mer arbete för mig. Så nu är jag igång igen med dödböckerna för Vislanda, Västra Torsås och nyheten Slätthög för åren 1880-1900. Förhoppningsvis ska jag hinna och orka 1860-1879 också.


Jag har märkt hur rastlös jag blir när jag inte har något projekt att engagera mig i. Är det inte släktforskning så är det skrivande, eller läsning, eller organisering, eller... Ja, det kan fortsätta i det oändliga. Jag kan helt enkelt inte ta det lugnt fullt ut. Jag vet nog inte vad vila innebär. Jo, förresten... i badet kan jag slappna av. Låta allt gå ut ur kroppen och meditera. Det är nyttigt, men annars. Full fart!

I morgon blir det föreläsning med riksbibliotekarien och det ser jag fram emot.


Sov så gott och ta hand om varandra. Gläds åt den strejk som inte blev av.   

 

Av tj - 19 oktober 2014 13:42

Tjenare på er!!


Nu sitter jag och lyssnar på De Toppers och väntar på lite mat. Idag sen så är det tillbaka till skolan.

Ett roligt event som kommer snart är Spanien en vecka. Till värmen säger de och det kan jag ju bara hoppas på. Det väntas utflykter och spännande saker och en föreläsning på 15 min då som är hela skälet till resan och det är då med en till i klassen så en trevlig resa är förhoppningarna  


Det gäller bara att vi blir klara med presentationen, haha! Samtidigt som detta snart händer så ska jag också ha en jäkla teorilektion om alkohol och dess påverkningar och de som man måste göra innan det.. Tiden kryper inte iväg presis utan det känns som att jag blivit varvad några gånger nu,.


Ha en fortsatt trevlig söndag alla TJ läsare!!


 


 

Av tj - 17 oktober 2014 09:54


 

Av tj - 16 oktober 2014 21:39


 

Av tj - 16 oktober 2014 20:09

 

 

Av tj - 16 oktober 2014 15:32

 

 

Av tj - 15 oktober 2014 23:18

Hej allesammans!


Hur har ni det i höstmörkret? Jag tycker det är synd att klaga, men hösten börjar märkas av nu. Jag brukar vanligtvis inte säga att jag älskar hösten (för det är så jäkla kallt) men i år vill jag nog säga att jag gör det. Färgerna är det bästa enligt mig. Gå ut i skogen någon gång och bara fota så får ni se själva. Det ska nog jag göra, i morgon...


Hur går utbildningen då?

Ja, hemtentan är inlämnad och det känns okej just nu. Har väl inga större förväntningar direkt. Det får gå som det går helt enkelt. Av någon konstig anledning så är jag ledig den här veckan. Har bara haft en föreläsning. Det är faktiskt lite drygt. Här går man in för att studera och så är det så här. En positiv sak är dock skrivandet, för det har jag tid med. Det låter jättetråkigt att säga att jag är igång igen, men jag är fan det! Försöker skriva varje dag. Det är inte så lätt med allt annat.

En annan sak som jag försöker värdesätta är läsning också. Så i dag har jag både skrivit och läst bland annat.


I morgon hoppas jag kunna ta lite bilder till bloggen och kanske, vem vet... Hittar jag en passande omslagsbild till kommande alster. I varje fall så framskrider livet precis så som jag vill att det ska göra. Jag avslutar det här inlägget genom att citera T:

"Bara ni får ha det så bra och jag får ha det så bra, så är jag nöjd!"


Kram!

 

Av tj - 14 oktober 2014 22:34

Hej på er allesammans!!

Hela kvällen idag har jag lekt med den nya mobilen,kort sagt många funktioner som är väldigt roliga och inte minst sagt den röst man kan be om saker.. 


Jag tänkte mig att jag gör en liten presentation om dess funktioner imorgon efter skolan så det blir runt 7. 

För er kan jag nu berätta att det är en Samsung Galexy s5 och den har än så länge funkat riktgt bra som sagt.


Det som jag tycker nu är krånglet med appstore att jag inte kan få ner FaceBook ännu och inte heller så många anadra appar men det är ju inte mobilens fel utan det får jag väl höra av mig till någon om. Men en ny mobil är det och i rättan tid. 


Idag ringde en klasskamrat till mig och det bara vibrerade, kunde inte svara för det fanns ingen meny, haha!! Mycket bra läge nu med den nya som äntligen är här.


Ha det gött så gör jag en presentation imorgon.


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards