TJ

Alla inlägg under september 2014

Av tj - 9 september 2014 22:17


Mjukstarten blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Här berättar jag om min utbildning så här långt.   


 

Av tj - 9 september 2014 15:40


 

Av tj - 9 september 2014 11:52

Hej och trött här!

Suttit nu sedan halv nio och lyssnat på redovisningar..... Jag har aldrig varit med om något så illa faktiskt. De flesta i klassen är ju inte och har inte försökt att bli förberedda utan sitter och läser i boken, i samma ton hela tiden i 30 min var...


Läraren innan lunch nu sa också att detta kan bli lite roligare.. Synd att jag inte spelade in  


Fotboll..

För er som är intresserade av fotboll( mitt intresse är nu borta ) så blev det lika igår Sverige-österrike.

Hört också att det blev lite vindar när den österrikiske anfallaren gick i närkamp med Zlatan ^^


Ha det nu gött!!

 

Av tj - 8 september 2014 22:16


Hittade en gammal serie ifrån 90-talet på youtube i dag. En fyra för tre. Jag var väl drygt två år när den sändes så har inte många egna minnen. Tur att man kan ta igen förlorad tid.


I morgon blir det föreläsning och introduktion av det nya schemat. Ser fram emot att få komma igång. Det är ju liksom därför man väljer att utbilda sig, eller hur?


 

Av tj - 8 september 2014 19:59

Tjenare på er!!


Plugg på gång. Idag har jag lyckats redovisa i alla fall och det är jag fantastiskt förvånad över med tanke på förberedelserna. Haha fick veta att det var idag och imorgon och inte imorgon och onsdag.... Panik och skriva ut sidorna. In i klassrummet och där säger läraren att jag kör imorgon om jag inte känner mig redo..... Det sluta med att jag bestämmer mig för att köra i alla fall och det blev skitbra och hur kul som helst! 


Vill komma ifrån tråkiga redovisningar så körde in skojiga moment. Nu är det bara 30 sid på en annan sak.......


Ha en bra kväll på er, missa inte idol bara. Det är mitt jobb   

   

Av tj - 7 september 2014 23:45

 

Vem på bilden passar inte in och måste plockas bort?


Linnéa Henriksson faller bort då hon har varit med i idol och via den vägen slagit igenom. Therese Fredenwall och Veronica Maggio har fått genomslag genom andra medel.

 

 


 

Av tj - 7 september 2014 15:59

Den här helgen har det blivit mycket forskande. Sveriges dödbok har såklart öppnat upp fler dörrar, men sanningen är att jag forskat i betydligt äldre material än så. Grejen är att när man väl sätter igång då vill man ju gärna göra klart sin forskning om personen. Det är många uppgifter som ska stämma och ju längre bakåt vi kommer desto längre tid tar det att hitta i alla böcker. Vilken tur att jag har ett tränat öga för gammal stil.

 

Jag har inte bara gått ner mig i arkiven... Åh, nej! Bara nästan... I går var jag hos Malin och köpte en kursbok av henne. Mycket billigare att göra så. Synd att hon inte hade fler böcker. Utbildningen har ju blivit lite lidande nu när läraren är sjuk, men vår programansvarige har meddelat att vårt nya schema är klart och presenteras på tisdag. Då är vi banan igen lovar han.

 

Nu blir det lite frukt och så läsning. Egentligen borde jag städa, men har tappat lusten. Får kanske ta nya tag i morgon. I kväll är det valdebatt, ska ni titta?

#frukt #läsa #forskning


 

Av tj - 6 september 2014 10:05

 

Vad vore en morgon utan kaffe... Usch! Det vill jag inte ens tänka på!

#morgonstund #kaffe

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards