TJ

Alla inlägg under september 2014

Av tj - 24 september 2014 23:33

Hej på er!!


Idag har alla på skolan haft en MåBraDag då det har varit saker som tårtbakning, baddling, fiske, bandy, padminton, halsbandsgöra, ridning och massa annat. Jag och en till valde fiske och fick det. Mycket trevligt var det men det hade varit trevligare om inte sjön var tom på fisk typ. Det var i alla fall 3 som fick en fisk men vi alla delade på prset så va tusan ^^


Det är stor förberedelse för imorgon och vår första äventyrspedagogik då vi får ungarna från två klasser. Förra torsdagen var vi ute och gjorde sakerna själva och nu är det ungarnas tur så det känns rätt så skönt ^^


Hoppas på en go grupp imorgon och hoppas också på att vädret är med, snälla snälla var det....



Allt för mig, supertrött efter att ha jobbat med en film till redovisning imorgon, 8 min och på 8 timmar gjort med en i klassen^^

 

 

Av tj - 24 september 2014 18:24

Hej alla goa!


Vad gör ni i regnet? Jag läser in mig lite inför hemtentan på fredag. Men framför allt gör jag upp en budgetplan inför i morgon då det bär av till Göteborg. Kan inte fatta att det är ett år sen jag var där senast och pratade inför kaféet. I år kommer jag inte göra något scenframträdande, men boken finns dock på plats för försäljning.


Man kan ju tänka sig att jag har gjort upp en lista på böcker som jag ska köpa, men jag har inte gjort det. Utan det kommer som det kommer. Jag är övertygad om att jag ändå kommer hem med väskan full och plånboken tom. Då är det tur med en budgetplan som helt stryper och begränsar handeln.   


Nu blir det snart middag och kl. 20 drar Bonde söker fru igång. Ska ni titta?


 

Av tj - 22 september 2014 13:20

 

Så jävla bra så det är inte klokt!

#dressman #ecco


 

Av tj - 21 september 2014 23:44

God kväll alla läsare!

 

Roligt att ni ville titta in. Den här helgen har varit späckad med saker. Bio, shopping, och lite ål. Tänkte ordna med bilder och sådant i morgon då jag har tid över.

Därför blir det bara kortfattat: Bion i fredags (Medicinen) var jättebra och rolig. En film som till stora delar handlar om självförtroende. Den rekommenderar jag gärna till er.

I Kristianstad hittade jag lite nya skjortor till min garderob. Ni ser mig inte ofta i skjorta och jag har tidigare inte föredragit det, men attans så snygg man blir! Som en bonus hittade jag också ett par skor.

Hemma hos mormor åt vi den traditionsenliga ålen som smakade lite dynga i år. Fantastiskt god!

 

Jag lovar att lägga ut bilder i morgon på kläderna. Till dess får ni ha det så bra, så hörs vi!

 

God natt...

 

 

Av tj - 20 september 2014 19:52



   

Av tj - 19 september 2014 23:54

Hej på er!!

Varit väldigt frånvarande denna veckan och det är väl för att det är mycket att göra mellan åt. Ska bli lite bättre i alla fall men sånt som jag tycker är rolgit att göra och lägga ut tar tyvärr längre tid än vanliga tråkiga inlägg så därför antar jag  


Specialen i alla fall!!

 


 

Av tj - 18 september 2014 23:52

Redovisningen framsked utan problem, trots att vår tredje medlem i gruppen hoppade av. Det blev därför kanske lite annorlunda utformat än det var tänkt, men jag och Björn gjorde det bästa av situationen, och det gick hem! Redovisningen blev en succé, det har ni kanske redan räknat ut!   


I morgon hoppas jag kunna komma i kontakt med skrivandet igen, men det är inget som jag kan lova längre. Hade gärna berättat om kommande projekt, men då jag inte har samma tid som innan så vill jag inte lova för mycket.

 

God natt!


 

Av tj - 17 september 2014 19:15

Ja, nu har man läst in sig lite inför morgondagens seminarium då redovisning äger rum mellan 15 och 16. Jag kommer tillsammans med två andra att berätta om bibliotekariens arbetsuppgifter genom tiderna. Hade tanken på att inleda, men det ser ut som att jag avslutar i stället. Min förhoppning är nu att alla vet vad de ska säga.

Har ingen aning om läraren betygsätter oss som en grupp och inte enbart individuellt. Förmodligen kommer han att göra det och då gäller det att allt går vägen. Uppgiften är i första hand en lektion i samarbetsförmåga.

 

Snart är det Idol på TV4, ska ni titta? Vilka håller ni på? Jag tycker Lisa sjunger fantastiskt. Blev så glad när hon gick vidare i måndags. Hon kommer troligtvis vinna alltihop, haha   


Ha det bra!

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards