TJ

Alla inlägg under augusti 2014

Av tj - 3 augusti 2014 21:29

Tjenare! 

 

Tänkte nu på hur jag ska få in bilderna från belgien. Men vad tycker ni egenlitgen ??? 

Ska jag helt enkelt göra en berättelse och välja ut bilder som jag sedan berättar om eller bara ha ett bildspel, eller kanske bara lägga ut typ 10 st ?

Nu kan ni ju kommentera in vad ni tycker annars kan det ta längre tid innan de kommer ut.

  


 

Av tj - 2 augusti 2014 21:18

I dag har jag varit ute på äventyr. Nämligen tagit mig en tripp till det förflutna. Under åren 1998-2005 bodde jag och mamma i Rydaholm. Ett samhälle på vägen till Värnamo.

 

Det är nu nio år sedan jag lämnade orten bakom mig och har aldrig riktigt återvänt (förutom två-tre gånger i början). Att komma till Växjö var såklart en stor omställning och det fick en att växa upp. För jag känner ibland att jag lämnade ifrån mig något i Rydaholm. Jag kan inte sätta ord på vad, men det känns när man kommer till orten.

   

I alla fall, i dag reste jag så enkelt och ledigt som möjligt med tåget. Det var ett väldigt spännande äventyr (första gången själv). Har bara åkt tåg ett fåtal gånger, det brukar annars bli buss, men inte i dag.

 

Det gamla postkontoret


Och när man klev av så var det med skräckblandad förtjusning. Rydaholm har åtminstone fått en fin station. Jaha, nu var man framme, så då blev det till att ta fram kameran och dokumentera uppväxtorten. I och med valet av veckodag så stod allt stilla. Inga människor syntes till, förutom ett fåtal och det var inte många ska ni veta.

Skolan

   

Jag strosade i alla fall runt för mig själv och tog de bilder jag ville ha. Samtidigt erinrade jag gatorna från då jag lämnade stället och nio år har ändå förändrat lite grann. Men skolan och dess skolgård var inte förändrad och inte kvinnan som väntade där heller (frånsett den lilla detaljen att hon blivit en kvinna). Sandra heter hon. En väldigt kär person som jag fortfarande har kontakt med. Tillsammans med henne gick vi runt i Rydaholm och erinrade oss gamla tider.

 

Pulkabacken

 

Pulkabacken, dansbanan, det gamla postkontoret och Hovslagaregatan var ställen vi bland annat besökte. Det är guld värt att hon ställde upp på att gå med mig. Som belöning fikade vi vid Pulkabacken och därefter köpte vi varsin paj på ICA som vi åt hos henne. Efter maten blev det film (Dark Shadows) och det var allt vi hann med, för jag hade som sagt ett tåg att passa. Det blev ändå lite tid till att sitta vid stationen och prata.

 

Gym i elljusspåret? (Nymodigheter)

 

Nu är man hemma med halmen igen och jag känner mig pånyttfödd. För det häftigaste är att jag fångade upp det som lämnades kvar den här gången. Jag har ingen aning om när jag återvänder till Rydaholm igen, men det lär nog kännas annorlunda nästa gång.

 

Mitt dåtida bostadsområde

 

 

Av tj - 1 augusti 2014 23:12

Tjanere på er allesammans!!

 

Tillbaka igen från resan i Belgien och det har varit en väldigt bra vecka med massa av nya saker och ett litet nytt språk som jag har fått med mig hem. 


Har varit iväg till Halmstad idag med och just nu sett nya avsnitt av Hercule Poirot, en av våra favorit serie här hemma!


Det kommer såklart bilder från resan, frågan är bara när men det märker ni, nu säger jag godnatt så länge!


  

 

Av tj - 1 augusti 2014 21:45

I dag har jag varit hos underbara Malin på middag, direkt efter textverkstan. Precis som förra gången pratade vi om livet, utbildning och tågresor. Jag tillhör dem som inte pratar så mycket om sig själv, men Malin kan verkligen få en att öppna upp sig. Vi har stor respekt för varandra och det värdesätter jag. I över fem timmar satt vi och pratade och åt...  


   

 

I morgon ska jag ut på ett stort äventyr...

   


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards