TJ

Alla inlägg under mars 2014

Av tj - 20 mars 2014 10:32

Någonting som verkligen gjorde mig glad i går kväll var talkshowen MVH. Ett par ungdomar sitter och pratar om olika ämnen från samtiden. Det bjuds in gäster och visas sketcher. Jag förundrades över hur de pratar och uppför sig. Kanske har jag haft fel uppfattning. Det är i alla fall en stor inspirationskälla till min novell.


Ger här lite klipp från programmet. Har ni inget annat att göra kan ni ju se avsnitten. Jag kommer att följa det.   


 

Av tj - 18 mars 2014 10:57

Antagningarna har öppnat till hösten 2014   


Jag har sökt:

Biblioteks- och informationsvetenskap

Allmän kurs i Litteraturvetenskap


 

Bilden visar endast en trave med böcker. Alltså inte kurslitteratur.

 

Vi får se om de vill ha mig till hösten...


 

Av tj - 17 mars 2014 22:07

Hallå där ute! Trevlig blåsdag kanske jag ska säga ;) Haha, å andra sidan kanske vi inte ska gå så långt till att kalla det blåsdag. Men faktum är att det har varit kraftiga vindar hos oss i dag. För T också. Han trivs i backarna och det gläder mig.


Så till dagens kanske konstiga händelse. När jag lånade ut ett par böcker till en låntagare, registrerades båda etiketterna. Så samma titel kom med två gånger. Lösningen fick bli att omsätta lånet igen. Man känner sig så misslyckad när det går fel. Samtidigt är det sånt som kan hända. Inget att klandra sig själv för.


Innan stängning dök ju syster yster upp också. Då blev det lite diskussioner kring skatteåterbäringen bland annat. Då kändes livet lätt att leva igen. När man väl kom hem hade mamma bjudit in några vänner, och tillsammans tittade vi på filmen "Allt flyter".


Slutet gott, allting gott. God natt

 

 

Av tj - 15 mars 2014 20:59

God kväll


Roligt att ni ville titta in. I dag har jag varit hos en nyfunnen bekantskap. Vi träffades och arbetade ihop på tidningen Elvan, om ni kanske kommer ihåg den tidningen. I alla fall så fortsatte vi hålla kontakten. Eftersom jag inte vet om hon vill göra sig tillkänna här i bloggen, nämner jag inga namn. Men faktum är att jag har kontakt med väldigt många från redaktionen. Det är mycket spännande och givande att följa deras väg mot alla de framgångar som de ska uppnå.

 

Så innan besöket var man mest rastlös. Kollade lite på tv, och fick äta mackor med makrill som jag skulle ätit i går. Hur som helst hann jag både diska och bada, cirka en timme innan jag fick ge mig i väg. Och vad det blåste sen när jag gick ut. Nästan så att vinden förde mig till henne. Praktiskt taget. Håret fick också en helt ny styling. Så jag äntrade hennes bostad som en helt ny människa. Men vilket trevligt sällskap alltså. Sådana djupa och intressanta diskussioner vi förde. Tack för den här dagen.

 

Jag har inte hunnit skriva än, men jag tror att jag överlever. Ska ställa väckarklockan så jag kommer upp i tid. Novellen är ju riktigt spännande. Jag vill veta hur det går.

 

Ha det bra. Hej då!

 

 

Av tj - 14 mars 2014 21:25

Hej på er!
Det är nu freda kväll och all packning är äntligen klar!
Imorgon är det upp klockan halv sex som gälle. . . . Får se hur roligt det känns med Idre på de första morgontimmarna xD

Jag har planerat en tidig träff med kudden ikväll så godnatt på er. Jag skriver imorgon!

Mvh/ T

Av tj - 13 mars 2014 21:48

 

Som många av er redan förstått, så är det vår stammis på Hovshaga som gör vardagen. Utan henne blir inte allt lika roligt. Förmodligen skulle vi få mer gjort, eller rättare sagt jag. Eftersom hon är min nyfunna storasyster. Alla hennes syskon har nämligen svikit henne. Endast kärleken från Patrick Swayze består.

Min syster har gjort så mycket i livet. Blivit påkörd, strippat på öppen gata, varit gangster m.m Till och med varit i himlen och vänt. Hela tiden kommer hon med nya äventyr och upptåg. För en månad sedan försvann hon. Biblioteket kändes tomt utan henne.

Min syster hade influensa och låg på CLV i tre veckor. En tid hon själv beskriver som helvetesgapet. Där hann hon både träffa en man, och bli med barn. Efter en vecka föddes flickan, men överlevde dessvärre inte mer än ett dygn. Hennes enda dotter gled ur händerna på henne.

Så var hon då tillbaka. Syster yster. Ett tag med en rullator. Men är nu äntligen befriad ifrån den. Och det är vi på Hovshaga tacksamma för. Vilken inspirationskälla. En karaktär som man bara önskat att man hade hittat på   


 

Av tj - 12 mars 2014 19:39

Tjenare på er!


En rolig nyhet som jag tog emot under filmen på vår lektion idag var att jag har fått sommarjobb igen på samma ställe som förra sommaren så det var riktigt roligt att jag kan vara där igen! 


Det blir antagligen en resa till Belgien också så det blir faktiskt väldigt spännande!

  

 

Av tj - 12 mars 2014 09:11

Tjenare allesammans!

Idag blir det en otroligt skön dag!

Vi har film ibörjan sen följer det lekar och frågor till filmen, under filmen blir det fika! 

Det är nämligen vi som håller i dagens lektioner för vi har samma lektion helt ut.


Senare under dagen ska vi ta ytterligare tag i vårt pass i Friskis och Svettis som vi ska hålla i imorgon. Sen är det bara att se fram emot resan upp till Idre och vi blir runt 20 stycken som skall med. Vi börjar åka på söndag och sedan hela veckan så om inget annan kommer alla att bli riktigt trötta!  



Vi hörs efter skolan !  

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards