TJ

Alla inlägg under december 2013

Av tj - 21 december 2013 11:57


 

Av tj - 19 december 2013 22:37

Låntagare: Hej, jag skulle hämta en bok.
Jag: Ja, och hur var ditt namn?
Vidare förklaring och sedan hitta boken. Dra lånekortet som först inte fungerar (f*n) Till slut gick det! Därefter dra boken och skriva ut kvitto.
Jag: Så där. Då ska allt vara klart.
Låntagare: Men det är ju du! Jag har lånat din bok.
Jag: Jaså, vad trevligt 
Låntagare: Jag kände igen dig från ditt porträtt. Den ligger i högen där hemma. Ska läsa i jul förstår du.
Jag: Tack för det. Önskar god läsning   

Vilken chock! Men en rolig sådan. Perfekt avslutning innan ledigheten. Nu har jag semester ett par dagar.   

 

 

Av tj - 18 december 2013 22:55

Tjenare på er!


Scenen på skolan börjar bli klar för julshowen och det kommer bli riktigt nervöst innan man ska upp på scenen men det kommer säkert att gå lika bra som det brukar göra. 


Det blir en intressant uppgift hur vi ska klara av serveringen under julmiddagen, vi har fått lite hjälp men vi är totalt 9 st. 

Vår uppgift blir allt ifrån plocka fram mer mat när det börjar ta slut, diska och duka till 200 personer. 


Idag har vi förresten haft vår buffé och jag bjöd på rulltårta, så gott så!


Godnatt på er nu!


       

Av tj - 17 december 2013 18:43

I dag har man klättrat lite uppför stegen. Gått en introduktionskurs om bibliotekets datasystem. När papperna sedan är påskrivna är det möjligt att jag får en egen inloggning. Snart kanske jag kan låna ut och återlämna böcker då   

 

Nu ska jag dykla ner i kyrkbokföringen för att komplettera Emmislöv 

 

 

Av tj - 17 december 2013 18:41


Hej på er!!


Ikväll har jag varit och köpt lite till tävling som vi ska ha i klassen på fredag.

Jag har inte mycket vetskap om hur tävlingen kommer gå till men alla ska köpa något om man vill vara med

sen har man tydligen något nr som man sedan har som kö till att öppna ett paket.


Spännande!!     

     

Av tj - 17 december 2013 18:33

Tjenare !!


Idag har jag äntligen fått baken upp till skapande salen och hämtat sakerna som jag jobbat med där, här är resultatet!

Imorgon har vi buffé i klassen i och med redovisningar om interkulturella saker så ska vi alla ta med oss något. Spännande att se vad alla andra tar med sig!


   

Av tj - 15 december 2013 20:36

Hej allihop!


Vad har ni gjort i helgen? Jag har besökt min farmor. Vi höll ju ihop i vått och torrt förr, men nu har jag så mycket med mitt eget. Ni förstår säkert hur det är   

Det roliga den här helgen var att vi bland annat mindes hur påhittiga vi var förr. Trots att tiden gått fort kändes den frusen under mitt besök. Skillnaden är väl att vi numera har en vuxen relation mellan oss. Det tillsammans med allt roligt vi har gjort under min uppväxt är något som bara jag och farmor har mellan oss.


Under eftermiddagen i dag har jag registrerat alla avlidna i Östra Broby! YEAH! Äntligen. Det känns så underbart. Tiden är knapp, men jag ska försöka komplettera materialet så gott det går.

 

Har även slagit in julklappen som någon i familjen ska få. En alldeles egen jullåda  


   

Av tj - 15 december 2013 18:35

Tjenare på er !!


Bara en liten vecka kvar innan jullov och det känns så skönt ska ni veta. Slippa att gå upp sjukt tidigt på måndagar i nästan tre veckor!


Problemet nu är julklappar... Vad ska man ge sin mor och far är en bra fråga.... Någon som kanske kanske har ett förslag    


Idag har jag också gjort klart hela filmen om vårt 40 års jubileum som vi hade för ett antal veckor sen. Kanske att ni kan se lite av den om någon vecka.


Annars ha en fortsatt trevlig kväll!


 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards