TJ

Alla inlägg under augusti 2012

Av tj - 16 augusti 2012 17:50

 Hej på er alla underbara människor som antingen klickade in på denna skojiga och annorlunda blogg eller av misstag hamnade här   


Hur är det med er allesammans ? Med mig är det gött idag. Jag och J har haft vårt möte idag och det ser lovande ut. En riktigt rolig sak till er alla är att serien börjar ju på måndag så då måste ni alla vara här inne     

Vad har hänt idag mer då? Jo efter mötet så åkte J och jag hem och spelade en hel del frispygolf så i stället för en boll så golf med en frispy   


Imorgon är det ju begravning för min farmor. Jag ska då spela i kyrkan och då kan jag ju inte missa någon ton så jag håller tummarna för det.. Det kommer bli lite sorgligt att säga hej då vid graven   Men vi som lever går vidare och hon hade ett bra liv  

 


 MVH/T

   

Av tj - 15 augusti 2012 20:32

Hej på er allesammans ! Idag har det varit mycket som har hänt. Jag ska spela i kyrkan denna veckan på en begravning sorgligt nog så det har vi övan i någon timma.


J kom senare på eftermiddagen och vi ägnade oss åt att planera inför morgondagens möte som är om vår serie. Den kommer starta nästa vecka och vi kommer göra stor reklam av den då så det kommer ni inte missa  

Den kommer bli rolig och underhållande att se på.. alla avsnitten   Men meningen är såklart att ni ska delta och skriva in gissningar på var vi har varit den specifika avsnittet. Det kommer kanske göras via vår nya E-mail eller via bloggens kommentars ruta. 


Vad har mera hänt idag då ? Jag och älsklingen har varit innan hon skulle hem, imorgon skulle hon vara med en kompis också så hon får lite roligt då med    Puss på dig älskling   


En sak som jag ständigt har i tankarna är att skolan snart börjar,,,, skolan börjar snart.......!!! Det känns inte lika roligt som det gjorde förra året... Det är mitt sista år och det är ju då alla prov och sånt, som är slutgiltiga är. Det känns verkligen som att det blir ett läsår med VÄLDIGT mycket att göra   


Det sista som ska hända imorgon då. Jag ska få mina nya delar till datorn äntligen så att vi kan förbättre, processorn, grafik-kortet, ram-minnet m.m. 


Ha en väldigt skön kväll allesammans !! 

MVH/T

Av tj - 15 augusti 2012 12:33

Tjo   


Igår följde jag med mamma och hennes väninna till Huseby bruk. Många som bor i närheten har säkert varit där eller iaf vet vart det ligger. Man kan säga att alla hus och byggnader har gjort bruket till en liten stad. Oerhört mysigt och trevligt att gå där.

   

Allt där ägs av staten sedan Florence Stephens död 1979. Hennes far Josef (1841-1934) köpte in det och brukade sedan Huseby. Eftersom slottet brunnit ner bodde de i en mindre villa under rekonstruationen av slottet. Sedan bodde där även massa tjänstefolk. Så småningom flyttade det fler personer till Huseby.

     

En upplevelse att vara tillbaka på bruket. Vi hade nämligen en dansuppvisning där under tiden som jag buggade på jivers.   

   

Aja, det var då men nu verkar platsen vara stängd.    /J

Av tj - 14 augusti 2012 10:30

Halloj   


Så var man hemma efter en turné runt småländska bygderna. Varje sommar försöker man ju träffa så många som det går men inte lätt att göra alla till lags. Mormors kusin ville nämligen träffa oss och då valde vi Gräddhyllan som träffställe. Ett fik mitt ute i buschen som teboden. Det ger ju en mysig och avslappnande atmosfär. Så där satt vi 6 personer som vi var och pratade. Men allt har ett slut och för första gången ville jag inte sitta ner längre. Närpå tre timmar av prat på samma ställe blev lite jobbigt. Så för att inte dö av tristess gick jag iväg från bordet och började prata med personalen istället.

 

Dagen efter åkte familjen till Gränsbygden i Råstorp. Men hallå, det ligger ju på typ samma ställe. Ni är smarta och inte vi. Mormors tvättmaskin har efter 9 år tröttnat på att tvätta åt oss. Den valde att sluta fungera så man fick investera i en ny. Nu kan man tvätta enkelt på bara 20 min istället för en timme. Gud va bra.    


Följande kväll gick åt till att se OS avslutningen. Äntligen är det över.    /J

Av tj - 11 augusti 2012 12:14

Hej allihopa och nu är jag hemma! Alla har längtat och nu är väntan över, haha, nejdå   


Jag har funderat och jag tänker fram över starta ett program för att berätta om resan på bästa och roligaste sätt så det blir en hemlighet än så länge  



MVH/T  

Av tj - 9 augusti 2012 22:52

Halloj   


Idag har det inte hänt så hemskt mycket faktiskt. Har suttit med ålderdomshemmet i Vislanda bland annat. Det rullar på så fantastiskt att det är ju inte klokt. Sen satt jag och surfade runt lite på nätet. Mycket lär man sig varje dag utav några få klick. Tänker ofta på det som en präst sa till oss vid skolavslutningen att all den information vi tar in under en dag, är lika mycket som våra förfäder fick in under en hel livstid. Det tål att tänka på.   


Efter att ha lagat schnitzel med potatis och babat satte jag mig ner för att skriva på en bok som jag håller på med. Hur orkar en 17åring verkligen ha såhär många bollar i luften? Skulle ni palla det? Många har inte ork nu. Och det är bra att de som inte pallar med sånt fixar skolundervisningen. Den är viktigast.     Hur som helst har jag skrivit 10 kapitel och även antecknat lite till vidare historier. Detta är inte min självbiografi som jag kanske nämnt utan en annan biografi över en kvinna som på grund utav amnesi tvingas se tillbaka på hennes långa liv. 

Hon har många kopplingar till mig såklart och vi växte upp på samma ort.   


Aja, dröm sött allihop    /J

Av tj - 7 augusti 2012 13:53

 

Gårdagen gick åt till att föra in sommarens bilder. Tyvärr publiceras inte allt här i bloggen men lite ska ni självklart få ta del av. 

Ovan ser ni beviset på alla loppor vi besökt. Haha, nej jag har inte köpt allt det. Jag provade kläderna spontant och kameran lyckades fånga mig på bild.   Den är lite för stor bara.

   

När man blir bjuden är det ju roligt att visa upp vad herrskapen bjuder på. Många tycker säkert det är lite ofint är ta fram kameran och fotografera sådär. Sen kan jag förstå att det är totalt ointressant att läsa och se vad man äter. Hehe, jag är nöjd med bilderna iaf.   

   

Deras hund Sia är mycket speciell. Hon var dessutom med i Ts fototävling men vann som bekant inte. Sia är inte ledsen för detta. Det är jobbigt att vara kändis ibland med.   

 

Medans T roar sig i Skottland registrerar jag fler avlidna i Vislanda. Nu 900 st. Detta är ju otroligt.    /J

Av tj - 4 augusti 2012 21:34

Halloj   


Landsbygden börjar tacka för sig. Kommer att komma hem framåt måndag. Som vi alla vet är T i skottland nu. Undrar om han går runt i kilt.   


Idag har mamma och jag återträffat morbror med fästmö. Det var ju så länge sen man träffade de. Tiden rinner iväg och man har sitt eget att stå i. Det serverades jordgubbar, sockerbulle, ostmacka och kex. Till det drack vi fyra koppar kaffe. Jag skulle vilja återkomma med bilder när jag kommer hem, kanske inlägg?


Ja, här ute går dagarna så bloggen stryker ju tyvärr. Men vi längtar ju till den nya serien sätter igång. Det kommer bli super. Hoppas ni tycker det också   


Det var läget från landsbygden    /J

PS. Har ju bränt mig på axlarna men har nu börjat ömsat skinn.

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards