TJ

Alla inlägg under juli 2012

Av tj - 6 juli 2012 23:48

Så kom fredagen den 6 juli. När jag började på Kupan sa chefen att den 6 juli skulle jag jobba eftermiddag. Självklart var det spännande. Jag kom dit kl. 14 istället för 8. Personalen som inte var stor höll på att göra rent kylen i fikarummet. De hade sparat lite lampor och sladdar till mig så jag roade mig med det.

Fikat ägde rum redan 14.30 och då satte vi oss i butiksmöblerna. En härlig känsla att sjunka ner där. Älskar verkligen dessa människor.   Så lätta att prata med och härliga att vara med.   


Klockan tickade på och allt fler började röra sig hemåt. Jag vill gärna jobba till musik så skulle sätta på radion när prisvetaren sa: - Ja, nu kan du spela så mycket du vill. Lagret är nämligen ditt.

Så sant han hade. Det var bara jag och Textilia kvar. Någon måste ju stå i kassan och det gjorde hon. Det var en mäktig känsla att ha ett helt lager för sig själv i nästan 2 timmar. Samtidigt var man inte van vid att arbeta själv och ingen som kommenterade vad jag gjorde.   


Som en kanon kom Textilia rusandes in på lagret. Dags att stänga alla dörrar och låsa efter sig. Vi sa hej då och jag cyklade hem genom ett lugnt Växjö. Så underbart, nästan inte en bil. Trodde för ett ögonblick inte jag var i Växjö. 


   /J

Av tj - 6 juli 2012 16:17

Ja, hej allesammans !!! 

Var är Fredagsspecialen kan man undra ellerhur    Midsommar så var det ingen, förra veckan inte heller och det kommer inte bli någon idag heller. Jag kan skylla på min kamera som har börjat säga att alla nya batterier är urladdade och inte kan funka för det   Så detta lutar åt att jag tyvärr måste köpa ny kamera men vill helst slippa det ju.. 

Men helgen kommer ni få höra i alla fall  



Min älskade tjej kommer på kvällen och ska vara här över helgen. Vi ska ha det super mysigt med film och spela wii och allt möjligt   Undrar vilken film vi ska se bara och vad hon tycker om den nya teven   


Vad ska ni göra då ? Kanske ni är borta under helgen ? Sommarlovet kanske äntligen har börjat för er med sommarjobben med    Jag jobbar en vecka till innan mitt lov börjar ju...  


Men ni får ha det så bra och jag får ha det så bra så hörs vi efter helgen allesammans !! 


 


MVH /T

Av tj - 5 juli 2012 23:00

Konkurrenterna fick jobba igår. De var helt slut och kom inte kl. 8 idag. Jag fick tillbaka mina älskade arbetsuppgifter. Slapp jag dölja det leendet. Fick nästan initiativ till att sjunga. Men som om någon repat min skiva slutade sångglädjen lika tvärt. Där stod en utav mina konkurrenter. Inom loppet av en sekund hade jag hälsat kort och tappat sopkvasten. Fan också.


Chefen skickade mig sedan till avdelningen på lagret där böcker, musik och dataprylar hamnar. Där stod jag i min ensamhet och prismärkte samt ordnade upp i hyllorna.  


-----------------------------------------


Jag och T har spelat hans nya wiispel. Där man ska paddla, hoppa, räkna och vifta. Allt är möjligt.

Under kvällen dök Kenny upp här och jag bjöd på rabarberpaj.   


 Ha det bra   /J

Av tj - 5 juli 2012 13:40


MVH /T  

Av tj - 4 juli 2012 22:45

Visst märker man skillnad när så kallade konkurrenter dyker upp. Jag vill inte verka avundsjuk men plötsligt så tar de två nya killarna över mina arbetsuppgifter. Jaha, ska det verkligen vara såhär.

Sen under fikat berättade chefen om att dagen väntade 3 hela körningar. Nästintill ett helt vardagsrum skulle tömmas på möbler. Fick jag följa med?

Nää, det skulle de nya göra. Förra året jag var på Kupan fick jag aldrig heller följa med på körningar. Det lämnades åt vaktmästaren samt en annan anställd. Att någon ny som dessutom inte kan språket skulle följa med var mot reglerna.


Jag och Textilia satte på radion och efter några låtar lyckades jag dölja hur jag mådde med ett leende och nästan dansade på lagret. Nu när de har tagit ifrån mig mina arbetsuppgifter så ska jag se till att de får arbeta. Kanske ångrar de att de kommit hit. 


   /J

Av tj - 4 juli 2012 15:21

Hejsan jag lever och mår bra. Jag har inte haft en dator på några dagar bara   

Ni ska få veta mer utav midsommar,jag lovar, men inte just nu. Nej för just nu ska ni få veta vad jag tyckte om Ice Age 4!!

Vet ni vad jag tyckte då ?? Att den var den bästa av alla i Ice Age serien    Så roligt och det var länge sedan jag skrattade på bio men denna var så bra och så rolig   Det var mycket mer av den lilla ekorren hahaha och allt händer verkligen honom! Men en bra röd tråd igenom hela filmen, bra gjord och det var inte fånigt som många andra filmer. Roliga ordvitsar med roliga scener så för alla som gillar Ice Age .... Se denna   Klart ni vet vad den får för betyg av mig !!!!  

Går över 5 TJ-ringar, men bryr mig inte för det är den värd !!!!!


 



MVH/T  


Av tj - 3 juli 2012 17:34

Som jag hade sett fram emot denna dag. På tisdagar handlar vi nämligen mat till cafeterian. Men den nya killen fick åka istället. Det var verkligen jobbigt och jag var så sur på jobbet idag. Gick igenom böcker och cd skivor.

Hoppas att det gick bra för de i alla fall.  


----------------------------------------------------------


Idag ska jag och T träffas för bland annat bloggens framtid till hösten.    /J 

Av tj - 2 juli 2012 15:43

Måndag morgon och dags att åter cykla ner till jobbet. Man känner sig ovanligt pigg så problem att vakna hade jag inte. Cafeterian skulle dammsugas som vanligt. Därefter sopning bland kläder och mattor.

Under fikat fick jag höra av chefen att det kommer två killar redan imorgon. Förmodligen samhällstjänst. Då kanske mitt dubbelpass tunnas ut.


Efter kaffet körde jag och prisvetaren på en körning ut till Bergsnäs. Vi skulle hämta en soffa. Vaktmästaren har gått på semester så prisvetaren tar över. Som bekant nämns inga namn utan rang istället. När vi kom tillbaka stod det fullt med grejer som fyllde hela ingången där man skänker varor. Så det var bara till att flytta dessa ut på de olika avdelningarna på lagret.  


-------------------------------------------------


Helgen som varit tillbringade jag med familj på pappas sida. Det blev en liten sammankomst hos faster i Ljungby. Då firade vi även 4 av mina kusiner som ska fylla år nu i juli samt en som fyllt redan. 


   /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards