TJ

Alla inlägg under juli 2012

Av tj - 10 juli 2012 14:00

Tisdagar innebär ju handling av matvaror till cafeterian. Jag kände mig ledsen när jag gick in i butiken. Sedan en vecka tillbaka hade blandade konkurrenter gjort det ena och andra. Men idag hade jag bestämt mig. Jag skulle åka med prisvetaren och handla. Därför bad jag chefen och hon förbarmades över mig.


Så lycklig man kan bli.   Hjärtat slår hårt av upphetsning.   Så denna dag handlade vi på Snabbgross, City Gross och Överskottsbolaget. 


   /J

Av tj - 10 juli 2012 13:47


MVH/T

Av tj - 10 juli 2012 13:14

Så var man nu framme vid sista veckan. Med vemod klev jag in i butiken. Vart jag än vände blicken dök nytt folk upp i hörnen. (Gå hem, ni stjäl inte mina arbetsuppgifter). Cafeterian städar jag och det sa prisvetaren också. Allt verkade vara i sin ordning.


Under kaffet berättade chefen om de nya ansikten vi sett. En ny sommarjobbare (är ni här redan?) samt en som kommit tillbaka.

J: Blir det några körningar idag?

Prisvetaren: Japp, en vid 10.30

J: Men det blir väll de andra som får ha roligt?

Prisvetaren: Yes, det verkar så. Chefen bestämmer ju.

(Nog vet jag det).    


Jag samlade styrka och glädje för att fixa med mina sladdar. (Hur många har jag fixat egentligen?).   Det som är härligt att luta sig tillbaka på är personalen. Så lätta, så omtänksamma, ack så underbara. Dagarna räknas ner. 


   /J

Av tj - 9 juli 2012 23:53

Haha asså för hel'ete !    Det är det bästa programmet just nu !! Det kan jag lova er alla.  En idiot på resa, så heter det och kom ihåg det namnet xDDDD Hela programmet handlar om att några skickar ut en man för att se världens sju underverk.. Han ser på dem på ett annat sätt, som i ungefär dåligt. Han tycker inte de är så speciella  


Han får dåliga hotell och en massa andra saker och saker att se och vara med om. Han har varit i Kina, Brasilien ikväll och något ställe innan som jag inte kommer ihåg just nu. Men fy vad jag skrattade, fullt med tårar! Han är så uppriktig om vad han tycker så det är löjligt och det är just det som gör att det blir så roligt!


Programmet går på måndagar så ni har tyvärr missat det idag. Kl 11 men det går många repriser så kolla i tidningen efter honom, haha.

   

   


Nu säger jag godnatt på er allesammans ! 

MVH /T  



Av tj - 9 juli 2012 11:40


MVH /T   

Av tj - 8 juli 2012 22:25

Tjena   


Ni har nu fått läsa mina jobbrapporter i 3 veckor. Men inte så himla mycket om övriga tiden. Vid den här tiden på året brukar jag åka till Vallarna i Falkenberg. Många vet inte vad jag pratar om utan måste nämna Stefan & Krister för att folk ska fatta. Det är väldigt komiskt eftersom Krister inte varit med sedan 1999 och nu endast sysslar med regi och manus. Stefan har varit med lite från och till men inte detta året.   

 

Faktum är att det gamla goda gänget påverkas av tidens tand och därför pysslar med annat numera. I år bjöd Vallarna på nya ansikten inom buskisen. Trogna Jojje som varit med sedan starten 1996 spelade nu camparen Göran Lönn. Hela temat handlade om camping och vi befann oss i nutid. Annars brukar farserna utspela sig under andra tillfällen på 1900-talet.   


Av mig får den 4/5 TJ ringar. Nu ser vi fram emot en sista arbetsvecka    /J

Av tj - 8 juli 2012 14:17

       Hejsan på er alla wii-spelande människor där ute    Nu har vi hittat ett nytt spel på wii som verkar jätteroligt! Mer än 30 mini-spel som vi har sett, kan vara 80 stycken   


Vi har sett en som testat spelet och alla möjliga banor som han testade på! Man kan bland annat baka, och springa, paddla, gå sompi-runda, spring-tävlingar och massor av annat och man gör allt samtidigt verkar det som   Roligt roligt tycker vi så kolla upp det lite extra, haha! 


Det var allt från oss just nu så ha det gött önskar T och E blir det ju   


Av tj - 7 juli 2012 18:44

Tjabba hallå allesammans !!!!!


Nu har bästa älsklingen och jag varit ute och joggat 4 km i regnet... Regnet var inte planerat men det ÄR faktiskt skönare att springa i regn än stekhet sol  Alla kanske inte tycker det men man blir mer avslappnad, så länge det inte öser ner såklart   


Vad har vi mer gjort då ? Tjaa, vi har varit en vända ner på stan och tittat på byxor och tröjor. Älsklingen skulle också växla pengar men det blir en annan dag. Hon ska ju till Spanien och värmen nästa vecka nu. Sen har vi myst vid tv lite och vi ska väl äta någon liten macka och te om en stund    


      


MVH/T 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards