TJ

Alla inlägg under november 2011

Av tj - 17 november 2011 19:11

Hej på er!  


Till helgen kommer J att ge ut sina två hittills inspelade radioprogram. Så håll utskick  


Idag har jag mest pluggat på min inlämningsuppgift till Filmkunskapen. Man ska beskriva två regissörer och även jämföra dessa med varandra.


Till nästa vecka blir det ett litet prov också. Allt vi hittills gått igenom på svenskan ska vi nu testas på.


Ha det gött    /J   

Av tj - 16 november 2011 18:22


MVH /T

Av tj - 15 november 2011 22:33

Hej på er!   


Jag kunde inte blogga igår för jag var mentalt bortkopplad kändes det som. Vi kommer till det. På morgonen jobbade jag med min novell till Litterär gestaltning. Den är nästan färdig känns det som nu.   


I rörlig bild har vi börjat med nyhetsinslag och bland annat prövat att intervjua varandra tills vi såsmåningom ska intervjua andra.   


På filmkunskapen igår så såg vi på en skräckfilm. Dawn of the Dead hette den. Personligen hatar jag skräck och blir så arg och besvärlig då. Jag var helt förstörd påvägen hem. Ilsken och förbannad. Kunde knappt äta eller sova. Den får knappt en TJ ring, usch   


Dawn of the Dead:

Inom loppet av en natt drabbas hela jordens befolkning av ett oförklarligt och dödligt virus – men ingen dör helt! Levande döda, som drivs av en omättlig hunger efter färskt kött, jagar nu det fåtal människor som har överlevt. En liten grupp av överlevande söker skydd i en av det tjugonde århundradets fästningar – ett övergivet köpcenter. En ständigt växande armé av zombier gör allt för att ta sig in i köpcentret och de överlevande måste nu kämpa mot zombierna.


Det var det    /J  

Av tj - 15 november 2011 22:16

Hej på er alla glada människor där ute 


Idag har vi haft fått tillbaka ett prov som jag till och med hade glömt att vi hade gjort, hahha 

Vad mer har jag gjort idag då... Jo ! Jag gjorde ett misstag att glömma bort att jag inte skulle ha naturkunskap. Så tusan, jag gick dit och det slutade med att jag väntade 1 timme och 30 min innan min nästa lektion skulle början...Jag som va rädd för att bli sen, hahaha 



Vad har jag gjort efter skolan då....? Jo jag har ju bowlat som alltid på tisdagar. Idag tyckte jag att det gick riktigt bra faktiskt! När jag kom hem sen så fick jag taco, vi tittade på teve en liten stund innan vi slog över till Harry Potter-filmen. Den sista filmen, sista delen. 


Nu ska jag sova för att sen stiga upp till prov-dagen. Tror nog det går bra  


         


MVH/T

Av tj - 13 november 2011 20:48

Hej på er!   


Har inte bloggat denna helgen för haft fullt upp. Jag var hos pappa denna helgen som ni vet och de har passat på att fira mig. Därför var vi först i Ullared igår och handlade. Fullt med folk som vanligt men lite saker hittade man ju iaf, hehe.

(Se presentbord senare i höst)

 

Efteråt var vi i Halmstad och gick på teater. Det var nog det roligaste jag sett på länge.        En underbar present, 

 

Se lite här:    

Idag var det Mårten Gås middag hos farmor. Då äter man vanligtvis gås men vi tog som vanligt alltid kyckling.   

 

Jag orkar inte skriva så mycket nu så vi säger så länge.


Kram    /J

Av tj - 13 november 2011 12:46

Hej på er allesammans !! 

Igår så firade jag och älskling vårat halvår med att bowla och sen äta på resturang! 

Blev så glad för ringen som jag fick av henne , den är så fin   

  

Sen åkte vi hem och åt glass till efterrätt och tittade en liten stund på Harry Potter!

Vet ni vad som väckte mig sen på morgonen ?? Hennes marsvin, haha. De ville ha mat så de tuggade på buren och pep ganska högs, så det blev inte så mycket sova mer sen  


Hon har sett en ny mobil som hon gillar skitmycket så vi får se hur länge det tar innan hon har den  


Nu blir det mycket plugg idag  Men får väl försöka stå ut helg enkelt. Provet är ju också viktigt.. 


Ha det gött allesammans !!

MVH /T   


 

 
Av tj - 10 november 2011 22:11

Hej på er!   


Jag klargjorde kanske inte det men jag är "frisk" nu och var i skolan både idag och igår. Jag anar att det kan varit matförgiftning faktiskt. Men det var det för den här gången och igår blev det ljudstudion där vi redigerade våra radioprogram. Finns det intresse av att lyssna så skulle jag väl kunna lägga ut det någon dag.   


Idag var det svenska och multimedia som stod på schemat. Vi såg film om de 7 dödsynderna och jobbade med bildbehandling i datorn. 


Sen har jag och Kenny shoppat lite grann, hehe. Och för någon timme sedan såg jag finalen av Robinson och Mats vann tillslut.   


Nu får ni ha det så bra. Ihelgen händer det grejer både för T och mig. Allt gott åt er.     /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards